Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 73 Teambuilden

‘Ach wat heerlijk, een open haard. Mag ik?’ Krijn wijst naar de bank. Antje klopt minzaam glimlachend naast haar op het kussen en Krijn ploft neer. ‘Dit had mijn duffe hoofd net nodig, Wat een dag.’ Krijn steekt zijn hand uit: ‘Hi, ik ben Krijn. Sales. Azië.’ Antje schudt zijn hand. ‘Antje. Ik doe iets met implementatie van nieuwe PHP code in onze backend office.’ Ze lijkt even overrompeld. Krijns gezicht vertrekt licht. ‘Iets met PHP code,’ stamelt ze verbaasd, ‘mijn God, ik heb, geloof ik, vanavond veel drank nodig.’ Krijn knipoogt maar schrikt van zijn overmoed en stamelt: ‘Waar is de rest toch?’ ‘Volgens mij bleef iedereen bij die communicatietrainer hangen.’ ‘Uitslovers.’ In zijn ooghoek ziet Krijn de opborrelende irritatie bij Antje: ’En de taal die die gasten uitslaan.’ Antje veert op: ’Wow, man, hou op. “Niet te veel onbepaalde voornaamwoorden. Blijf concreet. Straks mag je je feedback delen.”’ Krijn grinnikt: ‘Feedback, naar straf vragend voornaamwoord.’ ‘Ja,’ brult Antje, ‘ik doe mee. Lekker meppen. Meppen, knokkend hulpwerkwoord.’ Krijn ruikt zijn kans: ‘Zal ik even nieuwe drankjes halen?’ Drankje, bijvoeglijk sfeerwoord. Antje wipt haar wenkbrauw twee keer op. ‘Wat denk je nou? Dat ik een makkelijk meisje ben? Makkelijk. Meewerkend voornaamwoord.’ ‘jij? Ik hoop het. Hoop, persoonlijke voorkeurwoord,’ grijnst Krijn en stuift naar de bar. Krijn zet de prosecco’s voorzichtig neer en nestelt zich naast Antje; iets dichter dan eerst. ‘En? Hoe staat het ervoor? Het, opgewonden lidwoord.’ ‘Niet zo snel cowboy, eerst mij nog een beetje verwennen.’ Verwennen, wederkerige dienst naamwoord.’ Antje kruipt tegen Krijn aan. ‘Laat dat maar aan mij over. Maar, voeg-daad-bij-woord-woord.’ ‘O o!’ veinst Antje schrik, ‘maar is hier geen voegwoord.’ Krijn knijpt in haar neus: ‘Pas jij nou maar op je telwoord.’ Antje spint. ‘Hmhm, aanmoedigend tussenwerpsel. ‘Zullen we lekker naar boven gaan?’ lispelt Krijn. Lekker. Meevragend voorspelwoord.’ Ze zucht. ‘Maar we moeten morgen weer vroeg op. Vroeg, betrekkelijk kut voornaamwoord.’ ‘Hè jammer. Jammer, aflopende sisserwoord.’ ‘Misschien vrijdag? Zaterdagochtend vrij. Vrij, uitnodigend bijslaapwoord.’ ‘Deal.’ Krijn steekt weer zijn hand uit. Antje pakt hem, houdt hem even vast. ‘Of toch nu?’

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap beschreven. Ik doe het je niet na, waarschijnlijk verdwaal ik daarom ook in je verhaal. Maar Krijn en Antje zijn duidelijk voor elkaar geschapen. Op iedere pot past ...

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, wat moeten we daar nou van zeggen wenkbrauwomhoogtrekkend vraagnaamwoord Ik zeg: doe dan ook die seksscene die er na komt. Maar goed. Vermakelijk, maar meer een taalspelletje dan een verhaal. Let op de plaatsing van je aanhalingstekens, die staan niet overal goed.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcus, je creativiteit met woorden heb ik met stijgende verbazing kunnen waarderen. Alleen, ik werd er een beetje moe van. Het waren er zoveel. ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marcus, Wat een creatieve bijdrage! Daar houd ik van. Er zijn echter wel een paar puntjes waar je op mag letten: - Let op je interpunctie en grammatica. Backend office wordt meestal aangeduid met de term 'backoffice' en het bezittelijk voornaamwoord dat daarbij hoort is 'ons'. 'Communicatietrainer' lijkt enkelvoud, maar later verwijs je naar gasten. Mag ik dus aannemen dat het om meerdere personen gaat? - Ik vind je gebruik van de woordsoorten erg creatief en leuk vormgegeven. Maar dit soort dingen vind ik niet zo fraai: `Drankje, bijvoeglijk sfeerwoord'. Drankje is en blijft een zelfstandig naamwoord. daardoor was het sterker geweest als je daar een draai aan had gegeven. En dat geldt voor nog meer verhaspelingen. - Tot slot: overdaad schaadt. Wanneer je het begruik van de woordgrappen iets had geminderd, was het effect sterker geweest. Bedankt voor je bijdrage!