Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 73 - Hoe komt Eva Splinter door de winter

In haar profieltekst had ze gezet: mannen die op berenvelletjes voor open haarden willen gaan liggen, blijf uit mijn buurt. Glazen wijn van een vaag chateautje uit de Bordeaux laat ik vallen. Aan bankhangen doe ik niet mee, gezellige kopjes koffie putten me uit, ik haal geen bier als je naar een voetbalwedstrijd kijkt en ook was ik je auto niet op zondagmiddag. Sokken gooi ik weg. Zij had toen aangegeven wat ze wilde: vanaf de gure maand november tot voor Kerstmis kan zich een erudiete en verrassende man bij me voegen. Er zal voornamelijk worden geslapen, gelezen, goed gegeten en kwalitatieve wijnen zullen een wezenlijk onderdeel van het samenzijn zijn. Theaters zullen echter niet worden geschuwd. Het bezit van een nachtblauwe smoking en een afgesloten verleden strekt tot aanbeveling. Na bovenvermelde periode zal de man met stijl moeten weten te gaan. Na talloze mannen die zij om haar moverende redenen de natuur in verwees, reageerde Dylan. De eerste ontmoeting vond plaats op het strand; zij had een emmertje en een schepje meegenomen. Dylan klapte tegen het koude zand, had haar ogenblikkelijk lief en stamelde dat hij een landhuis bezat. Of hij haar mee kon nemen. Zij, de beroerdste niet, zei ja. Aangekomen in het landhuis knapperde het houtvuur, aangemaakt door een van zijn personeelsleden, een exotische pygmee. Hij vroeg haar of hij een Pacherenc du Vic-Bilh kon inschenken. En weer zei zij ja. De wijn en het vuur verwarmden haar lendenen en zij vroeg Dylan of zij zich wellicht van haar kleren kon ontdoen. Op het zebravel, hij met zijn donkere huid, zij met haar roomblanke, hoewel na enig gezoek, kwamen zij nader.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brr, stil op het forum. :( Maar natuurlijk heb ik je gelezen: een heerlijk verhaal. :thumbsup: De eerste alinea toont meteen een veeleisende maar bijzondere HP. Dat belooft wat! Ik begrijp niet alle wit regels. :? Bij -Dylan klapte tegen het koude zand- zag ik Dylan met zijn hand op het zand kloppen. Exotische pygmee :D = heerlijk Mili"s! Het - hoewel met enig gezoek- in de laatste alinea bezorgde verwarring voor mij. Wat, waar, hoe en waarom gezoek? Ik kan geen reden tot een zoektocht uit de rest van de tekst halen. Het was bijna, eind goed- al goed. ;) Moet ik vrezen voor mijn chicklite titel? :p

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi satirisch stuk, @mili. In het tweede stuk valt "ons" uit de toon >> "het" brengt het weer in de cadans van die op het zebravel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, hersteld, het klassieke eroverheen lezen. Enige satire is jou ook niet vreemd. ;) Dank je. @Marietje, witregels m.i. voor overzicht en onderscheid, het is echt klappen en niet kloppen en dan is een zebravel zwart met wit, is zij wit en hij zwart, zie je het voor je? Vrees niet voor je chicklittitel, daar kan ik niet aan tippen; dit is spot. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp, een realistische versie is er niet. Hopelijk heb je geglimlacht. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Ja, ik heb geglimlacht. Die realistische versie zit achter een deurtje dat klemt, met de juiste olie komt alles los. :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ostinato, conform de opdracht [Het moet aan het eind van het stuk duidelijk zijn dat er iets in de onderlinge relatie is verschoven, dat ze warmer voor elkaar zijn geworden.] hebben zij elkaar, schuivend en wel op het vel, voorzichtig gezocht. De man is inderdaad aardig. Stelt zomaar zijn landhuis en mooie wijnen plus de rest ter beschikking. ;) @Marcus, grappig, jouw wrevel. De hp is nooit wrevelig. Eerder goedlachs. Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
aaaaaaaah oke, hahahahaha, nu snap ik het ze zochten elkaar...... witte/zwarte strepen! die uitleg had ik even nodig ;) zalig verhaal, met smile gelezen

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, hoe kom je hier nu bij. Een transgender? Wie, Dylan of Eva? Ook mij heeft de hp hogelijk verbaasd maar ik begrijp haar wel. Dank voor je reactie. @han73, Spielerei en Sol is mijn speeltuin. Leuk, je spontane reactie. ***met veranderd in na enig gezoek***

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Ik verdenk je ervan mij voor de gek te houden maar desalniettemin: vervang de naam Eva in de titel door Jan en "Hoe" door "Zo". Eva heette vroeger Jan en is transgender, of... Jan heeft een zus(je). Kan natuurlijk ook. Ik begrijp Eva ook wel, sterker nog, ik kan mij heel goed in haar verplaatsen :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, je verdenkingen zijn volkomen juist. Ik houd ervan dat jij mij verdenkt omdat weinigen mij verdenken. Het is hoog tijd dat ik word verdacht. Serieus. Nu lijken deze woorden ook al weer verdacht maar mag ik je een compliment geven voor je inzicht? :) En Eva is gewoon een lekker ding.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen het schepje en emmertje verbazen mij. Nou ja - november tot voor kerst vind ik ook wel een heel korte periode voor al die plannen. En het moeten wel heel slanke mensen geweest zijn om elkaar tussen de zebrastrepen kwijt te raken. Maar eigenlijk ... heb ik ook gewoon stiekem zitten lachen, hoor. Ik vond je leuk deze week.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Zelden zo gelukkig geweest met een compliment. Of, nou ja, eigenlijk, gelukkig zelden zo gecomplimenteerd :) . Maar natuurlijk mag je dat doen. Ik ben gewoon een achterdochtig type dus het geeft niet dat je woorden opnieuw verdacht lijken. Toch denk ik dat er meer zijn die jou verdenken dan je zelf denkt. Ach, het zijn maar gedachten. En wanneer je mij voldoende kruidt en marineert, ben ik ook een lekker ding.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, Eva heeft eerst met haar emmertje/schepje met Dylan willen spelen, vast om hem nader te leren kennen. Ik vond het leuk mij op een andere manier voor te doen en jij hebt er om kunnen lachen. Top. @Willemina, zou je mijn evenknie zijn? Je blijft volkomen in stijl in je reactie. Scherp, je bent scherp, ik ga je niet weer complimenteren. :) 2e@schrijvenmaar, ik begin me wat onrustig te voelen op de maandagmorgen. Al die verdenkingen. ;)

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterk begin, een vrouw die weet wat ze wil. Bij de eerste zin denk ik al: leuk. De humor kan ik ook waarderen. Ik spot nog twee overbodige woordjes: toen en echter in de tweede alinea. Bij de derde raak ik wat van het spoor af door " de natuur in verwees". Waarom de natuur? Ook bij het " klapte in het zand" heb ik vraagtekens. Hij komt hierdoor nogal lomp of onhandig over. was dat de bedoeling? Bij de vierde alinea neem je me weer helemaal mee in de sfeer. Ze gaat ervoor en dat is fijn :) een suggestie voor een toevoeging is nog aandacht te besteden aan wat haar nu over de streep trekt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Eline77, toen en echter zijn in principe waardeloze woordjes maar hier hebben ze m.i. wel zin. Eerst schrijft hp wat ze niet wil en dan wat ze wel wil. Slapen, eten, etc. doe je voornamelijk thuis vandaar het echter. Voor een theater ga je naar buiten. Dylan was niet lomp of onhandig toen hij in het zand klapte, nee, hij klapte tegen het zand van bewondering/liefde/lust toen hij Eva zag. Wat haar over de streep trekt? Eigenlijk wil Eva haar hele leven op velletjes vertoeven. :) Dank voor je uitgebreide reactie.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat hij tegen het zand klapte van bewondeirng, had ik wel in de gaten. Maar het is jammer dat hij geen gebruik heeft gemaakt van het schepje en het emmertje ;). Mooie bijdrage, Mili, kan niet anders zeggen. Heerlijk onderkoelde stijl, die toch veel warmte losmaakt. Ik struikel ook over de 'echter' in de tweede alinea. Ik begrijp wat je bedoelt, maar het brengt de lezer even in verwarring. Daardoor wordt hij/zij uit het evrhaal verhaald en dat is zonde. In de laatste zin zou het m.i. mooier staan om met gedachtenstreepjes in plaats van komma's te werken: Op het zebravel, hij met zijn donkere huid en zij met haar roomblanke, kwamen zij -hoewel na enig gezoek - nader. Bedankt voor je bijdrage!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Merel, hoe fideel dat je nog feedback geeft na het 'verlopen' van je opdracht. Dank voor de moeite! Zie nu in dat 'echter' een overbodig woordje was. Ik gebruik eigenlijk bijna nooit gedachtestreepjes. Het is wel fris, iets anders dan komma's. Zal een volgende keer aan je denken.