Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 72 - De liefhebber

Tantelief, gisteren heb ik je as weg laten waaien bij windkracht 11 en nu moet ik je koelkast leeghalen. Jij was degene die mij leerde dat vrouwen zonder roomboter niet zijn te vertrouwen. Als een vrouw mij meeneemt naar huis, kijk ik eerst in haar koelkast. Zie ik onverzadigde of transvetten, maak ik rechtsomkeert. Ze gaan dan drenzen en vragen waarom; het is het geheim tussen jou en mij. Hoeveel pakjes heb jij wel niet liggen? Ik tel er vier in gouden wikkels: winterboter, zomerboter, weiboter en mijn lievelingsboter, die met zeezout. Proef je nog de smaak van witbrood, zeezoutboter en radijs? Je potje appelkappers is omgevallen. De eerste keer dat je ze me liet proeven, was met carpaccio. Je leek weer een jonge vrouw toen je schaterlachend vertelde over je Griekse minnaar die naar jouw bloemknoppen zocht. Vrouwen die geen kapperappels lusten haat ik. Herinner je je Lulu nog? Weet je dat ze zogenaamd speels een prachtig exemplaar dat ik apart had gelegd van mijn tapasbord roofde? Mijn hand schoot uit en toen zat Lulu niet meer naast me. Nu maak je me gek, tantelief. Ligt hier een zwarte truffel? Zo dooraderd als je tere oogleden in je nadagen. Het muskusparfum grijpt me naar de keel, jouw feromonen. Vanavond zal ik je raspen. Boven mijn spaghetti.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Warm fragment. Eigenzinnige woordkeuze en naar mijn smaak :) een sterk beeld aan het eind.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:confused: Het moet niet gekker worden deze week: een Mili - verhaal die Marietje meteen raakt, voelt en volledig begrijpt en een Marietje- verhaal die Mili niet begrijpt. :) Prachtig hoe je de liefde van de HP voor zijn tante door de ingrediënten laat blijken. :thumbsup: Je hebt je schrijfstijl behouden en de sfeer is majestueus. :nod: I love it! :{}

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk, dit is nou de mili die ik vaker wil lezen. De hp leeft. Ik zit in zijn hoofd. Geen mili te bekennen. En zo hoort het, naar mijn bescheiden mening: de schrijver schitterend in onzichtbaarheid.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, je vindt het rustig beginnen ongeacht windkracht 11? Ik verbaas mij er over, zoals jij, @janp, vindt dat het warm zou zijn en jij, @Annemieke, dat het mooi zou zijn. Onnavolgbare lezers. ;) Zelf vind ik het nogal gestoord om bijvoorbeeld tantelief weg te laten waaien en Lulu van een kruk af te slaan. Heeft iemand appelkappers versus kapperappels opgemerkt? Het heeft jullie wel íets gedaan en daar ben ik blij mee. Of is het om? Dank je hartelijk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, het kan verschrikkelijk verkeren. Ik denk dat het aan mij ligt. Ja, er is liefde voor natuurproducten en de roombotertic is van mij. (off topic: de sjaal hangt al aan de vogelflat en ik heb net een wijwaterbakje laten ophangen mocht onze lieveling dorstig aankomen) @Leonardo, goed te horen. Het is een heikele klus Mili weg te gummen. Ik voel wel dat het van tijd tot tijd lukt. Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Han73, ik geef me nu over, het gaat niet om mij, het gaat om de beleving van de lezer. Ik ga mijn kronkels niet meer kenbaar maken. :) Dank je.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat heb ik mij verheugd om weer jouw woorden te lezen, en ja, wat een heerlijke tekst, wat een prachtig taalgebruik!

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mili, je schreef in #6 onder andere:
Ik verbaas mij er over, zoals jij, @janp, vindt dat het warm zou zijn
warm qua sfeer - niet in meteorologische zin :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dit verhaaltje intussen een paar keer gelezen. En ik heb de neiging om het nog eens te doen. Het hele verhaal en de schrijfwijze vind ik intrigerend. Erg mooi.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, dankjewel voor deze feedback. Zelf was ik minder complimenteus in de mijne naar jou toe. Weet wel dat ik jou een interessante schrijfster vind.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili Nu zal ik ook eens een keer bij jou reageren. Ik vind dit een mooi verhaal, meestal heb ik moeite om jou schrijfsels te begrijpen. Toch heb ik ergens het gevoel dat ik ook hier de clou mis. Het neemt niet weg dat ik jou manier van schrijven, net als Willemina al aangeeft, intrigerend vind.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta; ik waardeer het dat je langskomt. Ik heb er een handje van cryptisch te zijn en probeer het minder te zijn. Onderliggende lagen zijn inherent aan mij; die krijg en wil ik er niet uit. Dat je geïntrigeerd bent, is alsnog een goed teken voor mij. Dankjewel.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké Mili, Ik heb het nog maar een keer gelezen en nu begrijp ik jouw opmerking "je vertelt, vertelt, vertelt" onder mijn verhaaltje. Ik heb dankzij jouw minder complimenteuze opmerkingen dan toch maar mooi wat geleerd (toch vind ik "interessante schrijfster" ook wel erg leuk om te lezen :)).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dat je verhaal rustig is, wil niet zeggen dat de inhoud rustig is. Meer misschien dat ik het gevoel heb dat ik het kan bijbenen. Ik vond het trouwens ontluisterend. Mili op d'r best is voor mij een droomachtige weteld ingezogen worden die achteraf toch verdacht veel van een nachtmerrie wegheeft. Je hebt een bijzondere onder-de-huid-achtige duisternis, die het best tot zijn recht komt wanneer je hem een tikkeltje lieflijk inpakt. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik las laatst toch ook echt dat er een naaste overleden was.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, je reactie zegt veel en ik denk dat je goed doorgrondt. Je helpt me zelfs mijn eigen teksten te doorzien. De 3e alinea laat ik los, het klopt wel, alleen heeft het niet hiermee te maken. Dankjewel.