Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#71 Niet vertellen maar vertonen

Zo heerlijk, die verslavende en oh zo warme gloed die door mijn lijf deinst wanneer onze ogen elkaar weer kort ontmoeten. Ik weet niet of jij eerder wegkijkt dan ik, maar we durven elkaar niet aan te blijven kijken. Stiekem probeer ik je weer gade te slaan, en weer is daar een vluchtig contactmoment. Een rilling van opwinding overvalt me. Het is slechts een kwestie van tijd voordat we elkaar zullen spreken. Wanneer ik de onbedwingbare lust om nog eens te spieken toelaat en zo onopvallend mogelijk richting je barkruk kijk, kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan. De kruk is leeg. Heb ik me dan toch vergist? Een zachte aanraking op mijn schouder zorgt dat ik geërgerd opzij kijk, waarna ik even geen adem meer kan halen. Dit is ons moment.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Initium, Die laatste zin was wat mij betreft niet eens meer nodig geweest. Je hebt het spannende gevoel zo goed omschreven, dat ik al wel wist dat dit het moment was. Met plezier gelezen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij deinzen denk ik eerder aan iets uit de weg gaan; waarschijnlijk bedoel je 'deinen'. 'Gade slaan' vind ik hier iets te plechtig. Is 'bespieden' niet beter? een kwestie van tijd voordat >> een kwestie van tijd tot 'Wanneer' en 'Een zachte aanraking' zou ik op een nieuwe regel beginnen. Als je de laatste zin weglaat heb je een mooi open einde dat iedereen begrijpt. Leuke plot, Initium.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Initium, Het moment goed gevangen. Noot: je wilt het werkwoord kijken niet te vaak gebruiken en hebt daarom gekozen voor 'gadeslaan' en 'spieken'. Dat komt wat geforceerd over.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor alle reacties en opmerkingen. Zo leerzaam! @ Marietje, zo had ik het nog niet eens bekeken. Bijzonder om te lezen dat het goed overkomt. @ Turtle, het is voor mij goed om te lezen dat de laatste regel niet nodig was. Deze opmerking neem ik zeker mee voor een volgende keer @ Dos Wijnhof, ik ben het eigenlijk wel met je eens wat deinzen en deinen betreft. Ondanks het nalezen en aanpassen van het verhaal is me dit toch niet opgevallen :o . De overige taalkundige opmerkingen sla ik op. Fijn dat je me scherp houdt. @ Janpmeijers, je hebt gelijk dat ik niet steeds het woord kijken wilde gebruiken. Waardevol om te lezen hoe het overkomt bij de lezer, dank voor de reactie.