Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#71 smoesje

Elisabeth werkte haar moeder met een smoes de studeerkamer uit en luisterde hoe het geluid van de voetstappen steeds zachter klonk en tot slot verdween in de salon. Het thee-uurtje was het laatste waar ze behoefte aan had. Ze opende de deuren naar de tuin met een teveel aan haast voor een jongedame van haar stand en liet zich zakken op het krukje aan de secretaire. Haar wangen gloeiden. Ze had haar vader aan mijnheer Domus horen verzoeken de rozenhaag te laten doen. Oh mijn God, daar was hij! Haar ogen klonken zich vast aan zijn bewegingen. Ze slikte en de huid onder haar korset begon te jeuken. Een moment ontmoette zijn blik de hare, voor zij met een ruk opstond en van het raam wegliep. Tik tik tik klonk het zacht tegen het glas.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, Eline77 toch! Dit is toch niet gepast voor iemand van jouw stand! ;-) Mooie zin: Haar ogen klonken zich vast aan zijn bewegingen. Daar spreekt dat vurige verlangen mooi uit. Halverwege kreeg ik al wel een vermoeden waar het heen zou gaan. Misschien iets te vroeg, maar met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend! :unibrow: Ik begrijp dat je het verhaal in een andere tijd af wilt laten spelen. Daarvoor gebruik je m.i. te weinig aanwijzingen om het gehele verhaal in die sfeer te brengen. Leef jezelf in het personage en haar omgeving in die tijd in zodat het gehele verhaal die tijd 'uitademt'. Interessante invulling van een verboden verlangen. :)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, in een andere tijd. Tja, liefde is van alle tijden. Ik snap alleen niet waarom hij op het raam tikt. De tuindeuren stonden toch al open?

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties! Die hebben me aan het denken gezet..Het verhaal speelt inderdaad in een andere tijd. Ik heb geprobeerd om veel aanwijzingen hierover te geven en weet niet zo goed hoe ik nog meer die sfeer kan oproepen. Dat houdt me wel bezig... Verder was het in mijn bedoeling met het verhaal nog helemaal niet duidelijk of er iets ging gebeuren tussen de twee. Zij is zeg maar stiekem aan het genieten en heeft hier nog nooit met hem over gesproken. Nu ik de reacties lees, zie ik dat het inderdaad zo had kunnen zijn alsof ze een afspraakje hadden. Maar dat was dus niet mijn bedoeling. Het einde was bedoeld als open einde. Wie of wat er tegen het raam tikt dat mag iedereen er zelf bij verzinnen. @initium hij loopt als tuinman niet zomaar naar binnen, maar klopt beleefd. Of was het toch iets of iemand anders die op het raam klopte?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eline77, Over die andere tijd: je schrijft dat je geprobeerd hebt aanwijzingen te geven. Mijns inziens staan er geen directe aanwijzingen in. Salon/studeerkamer/thee-uurtje/secretaire/korset/rozenhaag; allemaal dingen/zaken die ook in het heden kunnen spelen. Probeer enkele elementen toe te voegen die wat directer naar het bedoelde tijdsgewricht wijzen. Suggestie in cursief: '...en liet zich zakken op het krukje aan de secretaire. Ze pakte haar kroontjespen en schreef was losse woorden op een vel briefpapier. Haar wangen gloeiden. Ze had haar vader aan mijnheer Domus horen verzoeken de rozenhaag te laten doen. Oh mijn God, daar was hij! Ze herkende de zware draf van zijn werkpaard. Haar ogen klonken zich vast aan zijn bewegingen toen hij van de bok sprong