Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#71 niet vertellen, maar vertonen

wekelijkse schrijfopdraacht #71: niet vertellen, maar vertonen Bittere kou snijdt in mijn wangen. Achter me slaat de kerkklok het volgende kwartier, voor me hoor ik mensen lachen die snel een restaurant binnengaan. Geen hond blijft op straat met dit weer. Ik span mijn kuiten aan en ontspan ze. Mijn dijen, mijn billen, mijn buik en mijn vingers bovendien. Mijn tenen zijn al te koud. Zou mijn neus erg rood zien? “Ah, je was er al. Ik heb je toch niet te lang laten wachten?” “Nee, hoor, helemaal niet.”

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! :thumbsup: Lekker ontkennen! Door jouw onderschrift las ik -Achter me slaat de kerkklok hoog aan de hemel, het volgende kwartier- :D (Wij zitten bij opdracht nr. 71! ;) )

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoeveel uren bij elkaar opgeteld zouden verliefde vrouwen hebben zitten wachten om daarna te zeggen dat ze niet hebben gewacht? (monsterlijke zin) ;-)

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig. Maar dan wel op een sneue manier. Dit soort verhalen heb ik zo vaak gehoord. 'Hij was vééél te laat. Maar echt! Hij is zo lief''. Maar waarom zijn dat de relaties die inmiddels beëindigd zijn? Lekker menselijk.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wekelijkse schrijfopdraacht #71: niet vertellen, maar vertonen Bittere kou snijdt in mijn wangen. Achter me slaat de kerkklok het volgende kwartier, voor me hoor ik mensen lachen die snel een restaurant binnengaan. Geen hond blijft op straat met dit weer. Ik span mijn kuiten aan en ontspan ze. Mijn dijen, mijn billen, mijn buik en mijn vingers bovendien. Mijn tenen zijn al te koud. Zou mijn neus erg rood zien? “Ah, je was er al. Ik heb je toch niet te lang laten wachten?” “Nee, hoor, helemaal niet.”
Wat een lamstraal met zijn lakonieke “Ah, je was er al. Ik heb je toch niet te lang laten wachten?”, terwijl hij op zijn klok kan aflezen hóé lang ze daar in de bittere vrieskou heeft staan kleumen. Ze moet zelfs al haar spieren aanspannen om zich van binnenuit op te warmen. Met “Nee, hoor, helemaal niet.”, geef je heel subtiel aan dat ze hem dit lange, barre wachten niet wilt aanwrijven en hoe verliefd ze wel niet is. Mooi gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wekelijkse schrijfopdraacht #71: niet vertellen, maar vertonen Bittere kou snijdt in mijn wangen. Achter me slaat de kerkklok het volgende kwartier, voor me hoor ik mensen lachen die snel een restaurant binnengaan. Geen hond blijft op straat met dit weer. Ik span mijn kuiten aan en ontspan ze. Mijn dijen, mijn billen, mijn buik en mijn vingers bovendien. Mijn tenen zijn al te koud. Zou mijn neus erg rood zien? “Ah, je was er al. Ik heb je toch niet te lang laten wachten?” “Nee, hoor, helemaal niet.”
Wat een lamstraal met zijn lakonieke “Ah, je was er al. Ik heb je toch niet te lang laten wachten?”, terwijl hij op zijn klok kan aflezen hóé lang ze daar in de bittere vrieskou heeft staan kleumen. Ze moet zelfs al haar spieren aanspannen om zich van binnenuit op te warmen. Met “Nee, hoor, helemaal niet.”, geef je heel subtiel aan dat ze hem dit lange, barre wachten niet wilt aanwrijven en hoe verliefd ze wel niet is. Mooi gedaan! :thumbsup:
Misschien zwijgt ze ook wel omdat ze hem nog een lesje wilt leren en alvast een plan aan het beramen is :ninja:. Ligt het aan mij of rijmt je tekst? Ik weet niet of ik nu gek wordt of dat je de klanken expres zo hebt uitgekozen. Het ligt waarschijnlijk aan mij ;). Een scène die wel vaak zal gebeuren. De laatste twee zinnen sluiten het verhaal mooi af. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar: Deze opmerking van @Dos: [Met “Nee, hoor, helemaal niet.”, geef je subtiel aan dat ze hem dit lange, barre wachten niet wil aanwrijven en hoe verliefd ze wel niet is. Mooi gedaan!] onderschrijf ik. Een dingetje, 'bittere kou die snijdt' heb ik te veel gelezen. Ik weet zeker dat je daar, indien gewenst, een andere wending aan kunt geven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
allen hartelijk dank voor jullie reacties! @mili: ik broed nog op een minder clichematige, maar wel zeer schrijnende koude. (zag je ook dat de hp zich ondanks de kou vooral afvroeg hoe zij/ hij eruitzag?)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
(Wij zitten bij opdracht nr. 71! ;) )
Dank voor je waarschuwing - toen ik de opdracht las, dacht ik aan mijn invulling van 69 en daar was mijn hoofd dan kennelijk ergens blijven hangen)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel herkenbaar, de onzekerheid als je net verliefd bent. Mooi opgebouwd naar het einde toe.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi schrijvenmaar, Subtiel en herkenbaar. Ik, als voormalige lamstraal, heb ooit zoiets uitgehaald. De vader van het meisje heeft me toen even flink de waarheid gezegd. Nooit meer gedaan. :o