Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht 71 reunie/spiegel - voor Marietje :)

De stoelen staan opgestapeld achterin de aula, net als toen – die gemiste kans op het examenfeest. Ik probeer zoveel mogelijk blikken te ontwijken. Inge, waar ben je? Mijn jack jeukt in mijn nek als ik me weer omdraai. Mijn God, daar staat ze. Alleen. In een paar stappen ben ik bij haar. Haar vingers strelen de steel van een champagneglas, geen ring! 'Hoi, Inge.' Haar ogen, zo zeldzaam zachtbruin. In mijn aarzeling of ik zal zoenen of een hand geven, doe ik geen van beide. Ze lijkt iets te willen zeggen, maar glimlacht slechts en geeft me dan een hand. Alsof ik schrikdraad aanraak, de siddering raast door mijn lijf en laat elke twijfel verdwijnen. 'Kom, Inge. Je glas is leeg.' Ze knikt en zegt zachtjes ja. Haar stem klinkt hees.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Top! :D En heerlijk! :nod: Misschien moeten we een tweeluik schrijven! ;)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En het is wederzijds. Dat is verrekte aangenaam om te lezen. Sowieso aangenaam om Jan P. te lezen. Alleen dat: 'Ja', zegt ze schor. Ik lees het vaker. Waarom denk ik dan altijd aan mensen met keelpijn terwijl dat geïnterpreteerd moet worden als een soort van lustig ongemak/verlegenheid?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Graag gedaan - ik kon het niet laten :) Annemieke, dank je. 'Schor' is idd voor meerdere uitleg vatbaar, maar ja het moest zo kort mogelijk. Dank voor de reacties

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, dank je. 'Schor' is idd voor meerdere uitleg vatbaar, maar ja het moest zo kort mogelijk.
Heb ik enig 'recht' om hierop te reageren? Het is 'mijn Inge'. :D Is -hees- een beter woord? :?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan, leuke contramal van het verhaal van Marietje. Ik heb zojuist van haar te horen gekregen dat het ondanks mijn pessimisme goed komt met die twee. Blij toe. Hees vind ik ook beter dan schor. Schor wordt je door te hard schreeuwen; dat is hier niet van toepassing. Hees kun je klinken als je plots geïntimideerd wordt door bijvoorbeeld een onverwachte ontmoeting met een vroegere klasgenoot waarop je heimelijk verliefd was.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dank voor jullie reacties. Marietje (#4) is de baas: 'hees' is beter. Laatste zin aangepast (het was: 'Ja,' zegt ze schor)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
fijn als altijd (waarom uberhaupt die laatste zin? het 'zachtjes ja' hoorde ik wel in gedachte en vervolgens moest ik erover nadenken of ik het hees gedacht had(maar in elk geval niet schor))

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, die laatste zin staat er om het wederzijdse gevoel aan te geven. Als die er niet zou staan wordt het een open eind - en dat gebeurt al genoeg in het echte leven leven :) Dank voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe vaak gebeurt het dat we een verhaal vanuit twee perspectieven zien, die niet uit de pen van dezelfde schrijver komen. Mooi stukje. Net als in de film....