Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#71 oh help die ogen.

Oh shit, oh nee, hij komt mijn kant op. ‘Au’, ik grijp in een reflex naar mijn voet, zat die drempel hier altijd al? Zachtjes strijk ik met mijn handen langs mijn rok om het klamme gevoel kwijt te raken. Voel hoe mijn hoofd langzaam van rood naar purper gaat. ‘He hoi, jij ook hier’, twee bruine ogen kijken me glanzend aan. ‘Uhm ja, ik ook hier’, ik staar naar zijn baardje dat al lichtjes grijzend is. Zeg dan iets, stomme trut, wat zal hij wel niet denken. Het zweet breekt me uit, hopelijk valt het niet op, waarom kijkt hij zo? ‘Wil je met me dansen’?, zijn ogen, oh die ogen, gevangen in zijn blik trekt hij me de dansvloer op.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie een kostuumdrama film voor me. Ik weet niet of dat je bedoeling was ;). Je verhaal zit wat mij betreft vol met clichés. Niet erg, want je beschrijft wel goed de verliefdheid.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Han, voor mij zitten er te veel oh, shit, hoi, he in je tekst. Dan ga je naar grijpen van voeten over tot strijken van rokken in de volgende zin. Het is het niet helemaal. Lees je de volgende keer weer.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie feedback mili en Anne. Ik heb eens geprobeerd te schrijven in de ik vorm, wat ik eigenlijk bijna nooit doe en ik vind het moeilijk Ja het is wel cliché hè, maar had id iets ' kostuumdrama achtig ' voor ogen toen ik dit schreef. Ik wil met deze schrijfopdrachten vooral ook dingen uitproberen want zoveel schrijfervaring heb ik niet :) Tot de volgende...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
het taalgebruik vind ik totaal niet bij een kostuumdrama passen, meer bij van die lekker makkelijke chicklit voor op het strand, als je begrijpt wat ik bedoel. En daar passen cliches ook best in.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ongemakkelijke van de HP komt in je schrijfstijl goed over. :thumbsup: Een grijzend baardje... wie wil er niet in zo'n blik gevangen worden? ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel herkenbaar dat onzekere gevoel dat je kan hebben als je iemand leuk vind maar niet weet of het wederzijds is. Dat heb je goed overgebracht.

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je waar ik een beetje in vastloopt? Hp denkt en praat modern (daarmee bedoel ik shit en hoi en dergelijke). Hierdoor concludeer ik dat hp jong is. Vervolgens heeft de adonis een grijnzend baardje. Juist dat detail trekt mij volledig uit het verhaal. Ik ga dingen denken als: Wordt die man vroeg grijs? Of valt hp op oude mannen? Of is hp misschien toch ouder (ze draagt een rok - is dat dan een lange omarok?)? Het gevoel van verliefdheid is overigens wel goed overgebracht. En dat was de opdracht.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wel grappig jullie reacties :) tja wie weet jonge hp die op oudere mannen valt, het zou zomaar kunnen...;) maar de man in kwestie kan ook vroeg grijs zijn...(mijn man was al op 25 helemaal grijs, wauw :) ben wel blij dat het verliefd, onzeker gevoel wel goed is overgekomen....tja en verliefdheid dat zijn toch DE clichés die dan de overhand nemen haha, daarom zijn ze ook zo herkenbaar. bedankt voor jullie reacties

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Han73, de scene is prima kwa inhoud, dwz wat er gebeurt. Alleen de stijl/het taalgebruik (zoals al opgemerkt de 'oh' en 'shit') past niet. Streef naar samenhang/harmonie in je tekst zodat ruimte/personages/stijl e.d elkaar versterken. Dan komt alles goed :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Han73, Door het taalgebruik van de hp kreeg ik het idee dat het zich afspeelde op een dansschool of iets dergelijks. Daarom vind ik het niet ongepast. De onzekere verliefdheid komt echt goed over. Met veel plezier gelezen.