Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#71 - Gevallen

3:19 AM Wanneer ik hier zo typ, weet ik ineens niet meer wat ik moet zeggen. Daarnet schoten de gedachten nog door mijn hoofd als de boodschappers van mijn gevoelens, maar ze zijn de nacht in gevlucht en staan me vanuit de verte uit te lachen. Sinds jij in mijn leven bent gekomen, ben ik evenwichtiger, vooral professioneel. Niettemin voel ik me soms verloren en eenzaam, en wil ik je aanraken, liefkozen. Ik wil je beminnen en bemind worden. Eindeloos luisteren naar je stem, naar het kloppen van je ... De laptop gleed van haar schoot en in een reflex greep ze het ding. What the fuck? Dit kan niet waar zijn! De e-mail is verstuurd! Waarom moest ik dit zonodig van me af schrijven?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar het kloppen van je hart. Ja, deze dame is zonder twijfel hopeloos verliefd. De ander mag het -door schroom?- nog niet weten. Toch wringt het in de laatste zin. Daar doet ze het voorkomen dat ze voor zichzelf haar verliefde fantasieën van zich af schrijft, bijvoorbeeld in 'word' of in 'pages'. Maar ze heeft er wel degelijk met voorbedachte rade een e-mail van gemaakt, geadresseerd nog wel. 'De laptop gleed van haar schoot en in een reflex greep ze het ding.', is informatie voor de lezer. Zou je dit niet beter los kunnen koppelen van haar volgende reactie? Deze dus op een nieuwe regel. 'De e-mail is verstuurd' vind ik voor een paniekgedachte te ruim verwoord, lijkt weer op een instructie voor de lezer. 'E-mail verstuurd' zou ik beter vinden. Wel een leuke plot, Leonardo.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, je brengt me in verwarring deze reis. Je begint poëtisch (1e alinea), dan heb ik 'onbegrip' voor professioneel in deze zwoele context, dan spat er passie van mijn scherm. Na de puntjes hield ik even mijn adem in en knal dan tegen een toch wel tikje ordinaire kreet. Het contrast is groot! Ik deel @Dos' mening over het adresseren en versturen van de e-mail. Afschrijven, Leonardo, is het een woord (zoals van je bankrekening) of hier twee? Angstaanjagende plot. ;)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Leonardo, Door de heerlijke zin van de gedachten die als boodschappers van mijn gevoelens de nacht invluchten en me in de verte staan uit te lachen, wordt dit stukje geweldig knap. Hier kan ik dagen van smullen. Is de rest misschien niet geslaagd in sommige ogen? Ik onthoud het mooie van een tekst, al is het soms maar één zin of één :o woord...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bijzonder stukje uit jouw digipen. :nod: Niet alleen door [What the fuck] maar vooral door mijn grote vraagteken waarom de ik persoon ineens overgaat naar de derde persoon. [De laptop gleed van haar schoot en in een reflex greep ze het ding.] :? Wil je me uitleggen waarom? Wat is je bedoeling erachter? Even kroop ik dankzij jouw verhaal in de huid van een verliefde jonge vrouw, hoewel mail 'uit' is. Daarin ga ik mee met de opmerking van @Dos en @Mili wat betreft het klaar zetten van de tekst in de mail. Een what'sapp zou logischer zijn, m.i.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Allen Razendsnel geknipt en geplakt uit een groter verhaal en de editpen niet echt gehanteerd. @Dos - goeie suggesties @Mili - er is geen echt evenwicht. @Han - goed punt. Ik had een langer stuk ingekort en daarmee gaat de muzikaliteit verloren. De hp heeft flink wat op. @Blavatski - dank je. Fijn dat ik de komende dagen je gerecht mag zijn. @Marie - het is in de derde persoon geschreven. De ik-vorm zijn directe gedachten. Meer is er niet van. Ten tijde van deze scène waren er nog geen smartphones, dacht ik.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, als je zo verliefd bent dat je midden in de nacht erover moet schrijven, doe je dat daadwerkelijk in een mail, ook als je nog niet serieus overwogen hebt die daadwerkelijk te versturen. Dat vind ik nou helemaal niet gek. Ik vind het hier alleen niet helemaal optimaal geschreven (maar dat hangt ook samen met de verwachtingen die ik van de schrijver heb). De ene zin in derde persoon is m.i. storend. Gewoon direct na het beletsleteken "What the ... mail verstuurd?" werkt volgens mij prima. En dan gewoon iets in de trant van "fokfokfok wat zit ik ook midden in de nacht te hannesen?" omdat het "van je afschrijven" misschien idd een dubieuze formulering is, meer nog volgens mij omdat het een toch enigszins doordachte formulering is. Misschien heeft het versturen van de mail direct zeer ontnuchterend gewerkt, maar ik vind het niet bij het hele opgebouwde beeld passen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afschrijven, Leonardo, is het een woord (zoals van je bankrekening) of hier twee?
Twee. Af hoort bij "me", niet bij "schrijven". Moest jij dit van jezelf afschrijven?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vluchten in de nacht en uitlachen vanuit de verte vind ik mooi. Mail sturen doe ik zelf nog steeds naast het whats appen dus daar zie ik niet iets raars in. Ik begreep niet waarom het laatste deel in de verleden tijd staat maar ik las net dat het bij een groter verhaal hoort dus ik neem aan dat dat de reden is. Volgens mij is hiervoor alles al gezegd.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Dit soort dingen gebeuren. Stunteligheid ten top. (Zelf had ik ooit iets soortgelijks. Niet met een liefdesbrief gelukkig :). Ik moet met terugwerkende kracht blozen van dit stukje.)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan het me ook voorstellen dat je het in een mail zet. Ik vond dit typisch een opdracht voor jou en ik heb dan ook van je stukje genoten. Ikzelf stoor me niet aan het slot. Doordat het slot juist weer zo nuchter is brengt het me terug naar de realiteit. Dat vind ik mooi gedaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Allen Razendsnel geknipt en geplakt uit een groter verhaal en de editpen niet echt gehanteerd. .
Ha, daar had ik je van beticht in mijn oorspronkelijke reactie, die ik zat te herschrijven terwijl jij kennelijk je uitleg zat te schrijven ... nu ja, dan kijk ik maar uit naar het complete verhaal

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
leonardo, je schreef in #6
Razendsnel geknipt en geplakt uit een groter verhaal en de editpen niet echt gehanteerd.
Duidelijk.