Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#71- Reünie

Reünie Ik scan de drukke schoolaula en mijn blik blijft hangen op een blond achterhoofd en brede schouders in een lederen jack. Hij draait zich om, zijn groene ogen glijden over mijn lichaam heen en haken zich vast in de mijne. Mijn mond opent zich maar produceert geen geluid. Zijn blik zakt als ik mijn lippen bevochtig. Een warm gevoel trekt door mijn buik. ‘Hallo Inge.’ Mijn naam, met zijn Franse accent uitgesproken, bezorgt me kippenvel en beperkt mijn reactie tot een glimlach. Ik slik, geef hem een hand en hij wrijft met zijn duim over mijn ringloze vinger. Vlug trek ik mijn hand terug. Zijn peilende ogen veroorzaken een blos en ik sla mijn ogen neer.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe schattig :)
Kees mijn oude schoolliefde. <3 Ik was al bezet en hij vertrok alleen naar Frankrijk. Vorig jaar ontmoetten we elkaar weer. ;) Bedankt voor je reactie! :) ( Zo geweldig is schrijven: ik bepaal hoe het verhaal gaat. T' is allemaal fictie! :p )

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe schattig :)
Kees mijn oude schoolliefde. <3 Ik was al bezet en hij vertrok alleen naar Frankrijk. Vorig jaar ontmoetten we elkaar weer. ;) Bedankt voor je reactie! :) ( Zo geweldig is schrijven: ik bepaal hoe het verhaal gaat. T' is allemaal fictie! :p )
Wel, ik vermoedde dat het fictie was, dus je zette me even op het verkeerde been :)

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, Goed vertoond. Het hoofdpersonage is duidelijk verliefd, zonder dat het wordt benoemd. Pas wel op met cliches, zoals 'kippenvel'. En dit kan actiever: Zijn peilende ogen veroorzaken een blos en ik sla mijn ogen neer bijvoorbeeld: Ik bloos onder zijn peilende blik en sla mijn ogen neer Groet van Wilma

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, hier hebben we mijn kleurenvrouw weer. Blond, zwart, groen, hazelnootbruin ... Ik ben zoooo benieuwd hoe de Fransman je naam uitspreekt. Kun je het niet fonetisch voor me neerzetten? PS: Fransen doen zelf hun ring af als zij kleurrijke vrouwen ontmoeten. Lieftallige tekst met een chicklitinzet.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Ik vind dit een erg mooie invulling van de opdracht. Schrijfcoach schreef hierboven iets over clichés als kippenvel. Maar maakt verliefdheid niet alle clichés waar? Fijn leesmateriaal zo!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, Goed vertoond. Het hoofdpersonage is duidelijk verliefd, zonder dat het wordt benoemd. Pas wel op met cliches, zoals 'kippenvel'. En dit kan actiever: Zijn peilende ogen veroorzaken een blos en ik sla mijn ogen neer bijvoorbeeld: Ik bloos onder zijn peilende blik en sla mijn ogen neer Groet van Wilma
Bedankt voor je reactie. :) Het 'cliché' vind ik persoonlijk hier goed kunnen. Het is de bedoeling dat de lezer zich erin herkent en daardoor in het verhaal wordt getrokken; het oja/ zucht gevoel. De laatste zin kan actiever maar in dit verhaal als laatste zin vind ik het mooier om het minder actief te houden. Alsof de olifant het verhaaltje langzaam uitblaast. ;) Ik houd je leerzame opmerkingen in gedachten bij een volgend verhaal. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ja, goed. (idd nog wel iets anders verzinnen voor kippenvel :) )
Mierentietjes beter? :D Of: Mijn naam met zijn Franse accent uitgesproken, erecteert de donshaartjes op mijn armen en beperkt mijn reactie tot een glimlach. :rolleyes: Maar dan reageert @schrijvenmaar dat het te ver gezocht is. ( En gelijk heeft ze! ;) ) zie ook #10.
ringloze - aan elkaar
Stomme spellingscontrole! :mad: Thanks! Helemaal voor jouw invulling van deze opdracht. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe de verliefdheid na jaren nog aanwezig is heb je subtiel weergegeven. Je ringloze vinger geeft hoop.
Hoop gloort aan de horizon. ;) Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe de verliefdheid na jaren nog aanwezig is heb je subtiel weergegeven. Je ringloze vinger geeft hoop.
Hoop gloort aan de horizon. ;) Bedankt voor je reactie.
Per definitie blijft de horizon altijd ver weg. Gloren is hier dus valse hoop. Hoop is altijd een vals verlangen. Jammer.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, hier hebben we mijn kleurenvrouw weer. Blond, zwart, groen, hazelnootbruin ... Ik ben zoooo benieuwd hoe de Fransman je naam uitspreekt. Kun je het niet fonetisch voor me neerzetten? PS: Fransen doen zelf hun ring af als zij kleurrijke vrouwen ontmoeten. Lieftallige tekst met een chicklitinzet.
Juist door die kleuren= details te benoemen wil ik aangeven hoe intens ze alles van hem herinnert. Bij @Blavatski's verhaal miste ik de (rode) soep. Ik kan er niets aan doen. :o Fonetisch? Weet ik veel hoe een Fransman het uitspreekt. Een Frans accent haal ik er wel altijd uit. ;) ps: Is dat zo? Ik dacht juist dat alle leuke Fransmannen niet getrouwd waren. :p Bedankt voor je reactie! :thumbsup: ( chicklitinzet... :D )

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, wat een heerlijk verhaal. Ik kreeg het er zowaar warm van! :o
Bedankt voor je trouwe reacties! :{}

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach schreef hierboven iets over clichés als kippenvel. Maar maakt verliefdheid niet alle clichés waar?
Amen! :nod: Zie ook mijn #10 en #11 Bedankt! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe de verliefdheid na jaren nog aanwezig is heb je subtiel weergegeven. Je ringloze vinger geeft hoop.
Hoop gloort aan de horizon. ;) Bedankt voor je reactie.
Per definitie blijft de horizon altijd ver weg. Gloren is hier dus valse hoop. Hoop is altijd een vals verlangen. Jammer.
Pessimist! :p Lees @janpmeijers zijn invulling. In dit geval komt het goed. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
erecterende donshaartjes vind ik dan wel weer fantastisch gevonden, al is het vergezocht - ik hoop dat er ooit een verhaal komt waarin je dat daadwerkelijk zou kunnen gebruiken ...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
oh ja, dit verhaal ... (ik zat nog te hard te lachen om de erecterende donshaartjes) de hazelnoot bruine ogen vond ik te ... dat ze over zijn ogen in hun specifieke kleur zwijmelt, geloof ik wel, maar denk ik je weleens zo precies aan je eigen ogen? kippenvel voelt voor mij als cliche omdat het een van de weinige verliefdheidscliches is die ik nooit daadwerkelijk heb ervaren, maar dat kan aan mij liggen 'met mijn tong' vind ik een overbodige toevoeging, die ik dan ook veel te overdreven voor me zie - weinig sexy maar ik vind het wel een leuk verhaal :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat kan ik hier over zeggen? Een opdracht die volgens mij jou op het lijf geschreven is. Ik ga snel door naar het vervolg van jan ;) :thumbsup:.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
`hij wrijft met zijn hand over mijn ringloze vinger´, dat vind ik nou een mooi voorbeeld van `show, don´t tell`. Verder heeft schrijvenmaar hier de vinger, zoals wel vaker, al precies op de zere plek(ken) gelegd :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
erecterende donshaartjes vind ik dan wel weer fantastisch gevonden, al is het vergezocht - ik hoop dat er ooit een verhaal komt waarin je dat daadwerkelijk zou kunnen gebruiken ...
Komt goed! })

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh ja, dit verhaal ... (ik zat nog te hard te lachen om de erecterende donshaartjes) de hazelnoot bruine ogen vond ik te ... dat ze over zijn ogen in hun specifieke kleur zwijmelt, geloof ik wel, maar denk ik je weleens zo precies aan je eigen ogen? kippenvel voelt voor mij als cliche omdat het een van de weinige verliefdheidscliches is die ik nooit daadwerkelijk heb ervaren, maar dat kan aan mij liggen 'met mijn tong' vind ik een overbodige toevoeging, die ik dan ook veel te overdreven voor me zie - weinig sexy maar ik vind het wel een leuk verhaal :thumbsup:
Je hebt gelijk over haar eigen hazelnootbruine ogen. Ik had het eerst in de derde persoon geschreven en dan vanuit de alwetende verteller is het wel logisch- hier dus niet. :thumbsup: Datzelfde geldt voor het likken met de tong. Kippenvel: nooit kippenvel ervaren bij het horen van een (song) tekst? Ik ben blij dat je het wel een leuk verhaal vindt. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
`hij wrijft met zijn hand over mijn ringloze vinger´, dat vind ik nou een mooi voorbeeld van `show, don´t tell`. Verder heeft schrijvenmaar hier de vinger, zoals wel vaker, al precies op de zere plek(ken) gelegd :)
Ja, dat kan @schrijvenmaar goed! En ze heeft (vaak) gelijk. :nod: Bedankt voor je compliment en reactie! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las eerst Jan ... Leuk om die teksten aan elkaar te smeden :)
@Jan is de edelsmid. ;) Bedankt voor je reactie. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi die stem met dat accent. Boeiend gegeven dat we ons na al die jaren waarschijnlijk nog steeds tot dezelfde personen aangetrokken voelen. Goed geschreven.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi die stem met dat accent. Boeiend gegeven dat we ons na al die jaren waarschijnlijk nog steeds tot dezelfde personen aangetrokken voelen. Goed geschreven.
Merci beaucoup! :nod: