Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#70 Buitenechtelijk

Mijn man verliest zijn interesse. Plots realiseer ik het me. Er gaat een schok door mijn lijf. Trillend, dwing ik mijn lichaam tot kalmte. Adem in, adem uit. Het is tijd voor actie. Ik glijd tussen de lakens vandaan. Mijn blote voeten op het zeil maken een plakkerig geluid. Sloffen aan. Beneden verruil ik mijn sloffen voor high heels, open de voordeur en sluit hem knallend weer dicht. Op hakken terug naar boven. Hijgend kruip ik weer bij hem, hij opent lodderig zijn ogen. 'Waar kom jij zo vroeg vandaan?' 'Ik heb een buitenechtelijk avontuur gehad.' 'Zeker te koud buiten?'

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Fantastisch stukje; droge humor! :thumbsup: Het plakkerige geluid van het zeil is een binnen trekker ( = herkenbaar voor de lezer en trekt je verder het verhaal in ;) )

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Fantastisch stukje; droge humor! :thumbsup: Het plakkerige geluid van het zeil is een binnen trekker )
Wij hebben zelf geen zeil, dat binnentrekkertje heb ik erbij verzonnen :D bedankt voor je reactie :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha-ha, mannen op leeftijd laten zich niet bedotten. Leuk geprobeerd van die vrouw. Hoe ziet haar volgende actie eruit? Leuk verhaaltje.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:). Stoïcijns is die man. Wat een grappig verhaal.
Ja, stoïcijns kan soms grappig overkomen, dank voor je reactie, Annemieke

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit meteen in het verhaal door je opening.
Meteen erin, meteen eruit, lekker, mag dat wel korte verhaaltjes lenen zich hier vooral voor. Dank je wel, Eline :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha-ha, mannen op leeftijd laten zich niet bedotten. .
Ik zal het aan mijn man doorgeven, Dos, dat jij hem als man op leeftijd ziet. Dank voor je reactie :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Glimlachend gelezen. Ik kon het niet helpen. :thumbsup:
Ik ben schappelijk, vergeef je de glimlach wel :D

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, echt leuk gedaan. Dingetje: om twee keer uit te vermijden, zou vandaan bij de 2e een optie zijn?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, echt leuk gedaan. Dingetje: om twee keer uit te vermijden, zou vandaan bij de 2e een optie zijn?
Het staat sowieso veel mooier, klinkt ook beter. Het zou het overwegen waard zijn wanneer de eerste uit helemaal niet bestond. Dank je, Mili

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind #12 wel dubbelzinnig. Durf je dat zomaar?
Ik schijn inderdaad meer lef te hebben dan ik zelf in de gaten had, Tja

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Netjes, precies 100 woorden en één onderwerp met begin, midden, eind. Aan het einde zou ik de wedervraag van je man denk ik weglaten. Dan is jouw antwoord een geestige cliffhanger. Het midden met de plakkerige voeten op het zeil, de hakken, de knallende deur, weer naast je man kruipen, lodderig, heerlijk! Het begin roept te veel vragen bij mij op. Ik wil gelijk weten waarom ze denkt dat hij zijn interesse verliest. Dit hoef je niet te benoemen, maar je kunt wel schetsen hoe het stel erbij ligt. Zij klaarwakker, hij ronkend op zijn rug. En als zij naar hem toeschuift, dan draait hij zijn rug naar haar toe. Echt zo menselijk om dan ineens te denken dat je partner niet meer geïnteresseerd is. Als ik eraan denk als lezer voel ik die schok, die rilling, die het personage voelt. Het gevoel dat ik van je eerste zin krijg is sterker dan je zinnen zelf: van ‘Er gaat een schok…’ tot ‘…voor actie’. Als schrijver hoef je niet volledig te zijn. Als jij de lezer vraagt wat hij leest, dan noemt hij vaak dingen die jij helemaal niet hebt opgeschreven. Een goede schrijver laat zijn lezer zien, ruiken en voelen. Bedankt!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, het kan zo verfilmd! :lol: :thumbsup: Alleen heb ik een beetje moeite met: '... en sluit hem knallend weer dicht.' Of ligt dat aan mij? Ik weet niet of ik een deur kan dichtsluiten. '... en knal hem weer dicht'? Of zoiets. (Kan je ook nog ergens een leuk woordje tussenplakken ;) )