Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 70 Opstand in vierennegentig woorden

Ik ben vaag wakker en heb nog geen besef van tijd. Maar als het alarm afgaat weet ik direct hoe laat het is. Mijn man geeft me een kus en strekt zijn hand uit naar de radio. Een stem zegt zacht dat de sociale partners een akkoord gesloten hebben. Wie Belgisch sportman van het jaar geworden is versta ik niet. Nog voor het weerbericht begint zwaai ik mijn benen uit het bed. De vloer is koud maar ik nog lekker warm. Ik zal vanzelf wel merken of het vandaag gaat vriezen of gaat dooien.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed opgeschreven, ik stel het me helemaal voor. Wel had ik het leuk gevonden om er een "boodschap"uit te kunnen halen. Wat wil je de lezer duidelijk maken? Misschien mis ik die, maar is die er wel? Of misschien vond je dat zelf gewoon niet nodig?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Eline 77 Het is gewoon lastig om precies op 100 woorden uit te komen. Het kan ook zo: De vloer is koud maar ik nog lekker warm. Ik zal vanzelf wel merken of het vandaag gaat vriezen of gaat dooien.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gedaan het verwerken van de radio teksten in het opstaan proces. :thumbsup: Ik haal een neutrale verwachting van de nieuwe dag eruit. :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Krijg je een koude douche, of gaat de zon stralen... spannend, misschien is je man wel uitgeroepen tot ik-weet-niet-wat, ik laat mijn fantasie nog een poosje doorwerken :rolleyes:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Annetteke, je hebt een fijn fragment geschreven. Je bent heel rustig wakker geworden. Niet heel interessant om op te schrijven zou je kunnen denken, maar dat is het wel. Dat je vertelt wat je hoort op de radio is goed, en ook dat je opschrijft wat je niet hoort. Slim. Ik wil je wel één tip geven. Je schrijft dat de wekker in de kamer naast je gaat. In dit korte fragment is dat verwarrend voor de lezer. Dit kun je oplossen door het duidelijk te maken, daar heb je waarschijnlijk niet veel woorden voor nodig, misschien maar eentje. Of je verplaatst de wekker naar het nachtkastje van je man, dan is het een wekkerradio. Bedankt en nog veel schrijfplezier!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle reacties. @Nina: je hebt gelijk met je opmerking over de wekker. Het is in dit geval inderdaad beter de werkelijkheid een beetje manipuleren :)