Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#70 Simpel

De haan van de buurman kraait. Een trein raast voorbij. Er zijn nog steeds vogels die fluiten. Maar bovenal is er steeds dat streepje licht. Goed, dat werpt ook schaduwen. Maar die kan ik boksend aan. Als ik maar spek met ei eet. Gewoon een simpel ontbijt. Want ja, daarna stap ik toch op de fiets. Of het nu regent of niet. Dus zo was het ook vanochtend. Zij het, dat ik vakantie vier. Vier weken. De haan kraait. Vogels fluiten. De trein raast voorbij. De fiets is om elf uur aan de beurt. Voor spek en ei, voor morgen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Angus, de laatste twee zinnen vallen voor mij uit de toon (ook omdat ik ze niet begrijp ;) ) ' Alle voorgaande zinnen vind ik heerlijk vlot geschreven en herkenbaar... een glimp uit een dag. Vooral de zin 'Maar die kan ik ook boksend aan' vind ik erg goed gevonden. Mooi!!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De titel is heel tegenstrijdig met jouw verhaal dat ik juist moeilijk vind te doorgronden. Ik krijg geen compleet beeld en kom er daardoor moeilijk als lezer in. De tegenstrijdigheid ( die ik eruit haal ) van het moeten en willen (nu HP vakantie heeft) vind ik knap gedaan. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een gewoontedier haal ik eruit. Vakantie of niet, het dagritme moet doorgaan.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij begrijp ik je laatste twee regels! Je viert vakantie en hoeft dus eigenlijk nergens heen, maar omdat het bij je ochtendritueel hoort stap je ook vandaag op de fiets, maar dan wel voor spek en bonen, iets later, om elf uur. Heb ik het goed? Goed verhaal. Je weet wat je wil vertellen en daar hou je het bij. Een paar kleine dingen waar ik even bleef haken: als eerst de vijfde regel. Alhoewel de zesde regel die twijfel weer wegneemt, als je maar gewoon spek met ei eet, dan hoef je niet na te denken. En dan ‘want daarna stap ik toch op de fiets’, wat heeft dat er dan mee te maken, vraag ik mij af? En ‘Dus zo was het ook vanochtend’, ik dacht dat je de ochtend al beschreef. Maar je beschrijft een ochtend zoals die elke ochtend is. Ik wil op elke tekst zo goed mogelijk reageren, maar ik moet zeggen dat je het mij niet makkelijk hebt gemaakt. En dat zou best wel eens positief kunnen zijn. Veel schrijfplezier!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angus, Wat een mooi rustig verhaal. Je laat duidelijke beelden zien. Fijn om het in de ochtend rustig aan te doen. Als is vier weken best lang.