Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 70: Tweede wekker

Deze morgen werd ik nogal ruw uit mijn zoete dromen wakker geschud, omdat ik de wekker van mijn telefoon niet hoorde. Gelukkig weet ik hoe laat de auto's langs het fietspad komen razen, dus was ik slechts een kwartier te laat. Maar nog kon ik me er niet toe brengen om op te staan en met moeite hield ik mijn ogen open. Ik genoot nog even na van de warmte der dekens en rekte me een paar keer uit voordat ik de kou ging opzoeken. Ik haastte me daarna mijn bed uit om mij te wassen en aan te kleden.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies zo is het vanmorgen gegaan bij miljoenen mensen. :nod: Een simpel down to earth stukje. :thumbsup: Welkom op dit forum overigens! :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ben je nieuw? Nou niet nieuw, maar hier nieuw. Der dekens is nogal ouderwets. Je kunt er m.i. beter van de dekens van maken.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Drekes2, waarom een tweede wekker? Heb je hier nog een eerste staan? Geen tijd voor een bruine boterham met appelstroop of had je geen woordjes meer? ;)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is weer eens wat anders: ruw gewekt worden omdat je de wekker niet hoorde :). Waardoor werd je dan wel wakker? Lekker herkenbaar, vooral de tweede alinea

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om even twee reacties bij elkaar te nemen: Ik heb wel voor der i.p.v. van de gekozen om niet op 101 woorden uit te komen, haha. De tweede wekker betreft inderdaad het verkeer wat langskomt. Ik woon langs een fietspad en de weg erlangs ligt een aantal meters verder. Als ik mijn telefoon niet hoor en licht genoeg slaap om de auto's wel te horen, weet ik dat ik me af moet vragen hoe laat het is en moet ik (wat meer) haast gaan maken. @Tja: Dit is de eerste schrijfopdracht waaraan ik meedoe. Ik vond het een uitdaging, omdat ik het meestal niet kort kan houden en teveel zijwegen bewandel. Achteraf gezien deed ik dat bij mijn deelname van de foto-opdracht (de eerste echte deelname op de site) ook... Behalve het fotomoment waarover het moest gaan, haalde ik er te veel andere dingen bij om te kunnen winnen.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed dat je deze uitdaging dan bent aangegaan! Het is begrijpelijk dat je 'der' schrijft om op precies 100 woorden uit te komen. Maar wat je dan beter kunt doen is alle andere zinnen nog eens lezen. En nadenken over elk woord. Schrijf je wat je bedoelt? Ging het echt zo? Passen de woorden bij elkaar? En heel belangrijk: vraag je af wat de lezer leest. De lezer zal vaak andere dingen noemen dan jij letterlijk hebt geschreven. Daarom hoef je ook niet volledig te zijn, maar wel duidelijk en geloofwaardig. ‘Zoete dromen’, nu wil ik weten wat je droomde. Als jij dat niet wil vertellen, zou ik het weglaten. Je werd wakker doordat je de auto’s hoorde razen, maar doordat je telefoon ertussendoor komt en je zegt dat je slecht een kwartier te laat was, volgt de lezer je niet gelijk. En je zegt dat je genoot, hoe deed je dat? Je trok de deken nog even over je heen, rekte je een paar keer uit, telde af en sloeg toen de deken van je af. Rillend haastte je je naar de badkamer voor een warme douche. Bedankt!

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is eigenlijk de eerste reactie die ik professioneel krijg en hij verwoordt eigenlijk al wat ik een beetje dacht. Tot nu toe wil ik mijn stukjes te snel uit de mouw schudden en denk ik er niet zo goed over na hoe ik het opschrijf. Die telefoon heb ik dus bv. helemaal niet gehoord en ik begrijp dat dat niet is overgekomen. Ook zaten er dus wat andere dingen in die bijkomende vragen opriepen. Eens kijken of met het toepassen van deze opmerkingen het schrijven de volgende keren wat samenhangender wordt! Dank je wel!

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die zijwegen herken ik, maar ik ben je nog nooit tegengekomen. :D
Het was bij de fotoschrijfopdracht nummer 7. Aan deze oefeningen ga ik nu vaker proberen mee te doen en ik ga ook proberen het niet meer zo vlug in te leveren.