Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#70 De wekker

Elektronische kwelgeesten, die je elke ochtend op hetzelfde tijdstip met een bezoek vereren. Deze keer was het om vier uur dat de wekker gillend af ging. Onze koffers waren al gepakt met luchtige kleding voor Rhodos. Drie weken lang zouden we de wekker niet meer horen. Geen enkele avond hebben we ons zorgen gemaakt over dat we weer op tijd ons nest in moesten. We konden toch elke dag zalig uitslapen. Dat vertelden we dus ook aan de benedenbuurman toen we weer thuiskwamen. Hij antwoordde dat hij drie weken lang wél elke dag om vier uur wakker was geworden.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassend plot! :thumbsup: De eerste zin vind ik een conclusie van het verhaaltje zelf. Die zou ik weghalen. Arme buurman. :D

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: Dank je. @Marietje: Ja, daar zit wat in. De reden dat ik die zin daar heb gezet, was om aan te geven dat het om zo'n elektronische wekker ging, niet zo'n ouderwetse. Ik zal een nadenken over een andere opening.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zou ik niet doen. Voor mij was het wel duidelijk. (thuis kwamen. - thuiskwamen.)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou ik niet doen. Voor mij was het wel duidelijk. (thuis kwamen. - thuiskwamen.)
Oeps, foutje.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke wending van het verhaal... niet voor de buurman helaas :(
Dat gedeelte van het verhaaltje is echt gebeurd. :-D Mijn buurman was behoorlijk pissig.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hahahaha, geweldig einde....jammer voor de buurman dat het echt gebeurd is. en die eerste zin zou ik wel houden...electronische kwelgeesten leuk gevonden.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hahahaha, geweldig einde....jammer voor de buurman dat het echt gebeurd is. en die eerste zin zou ik wel houden...electronische kwelgeesten leuk gevonden.
:-) Thnx.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elektronische kwelgeesten, super. :thumbsup: De buurman was je zeker wel dankbaar, scheelde hem weer elektra

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elektronische kwelgeesten, super. :thumbsup: De buurman was je zeker wel dankbaar, scheelde hem weer elektra
Dat had ik hem moeten antwoorden destijds! :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat had ik hem moeten antwoorden destijds! :D
In het vervolg stukjes vooruit schrijven, kom je nog eens op ideeën (grijns)

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg leuk verhaal. Verrassend en goed opgeschreven. Wat erg voor de buurman dat het echt gebeurd is. Ik heb nog 1 opmerking over deze zin: "Geen enkele avond hebben we ons zorgen gemaakt over dat we weer op tijd ons nest in moesten" Volgens mij kan die beter, maar ik weet niet precies hoe. Misschien: "Geen enkele avond hebben we ons zorgen gemaakt om weer op tijd ons nest in te moeten." ? Is het miss hien ook niet helemaal. Maar goed. Iemand?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg leuk verhaal. Verrassend en goed opgeschreven. Wat erg voor de buurman dat het echt gebeurd is. Ik heb nog 1 opmerking over deze zin: "Geen enkele avond hebben we ons zorgen gemaakt over dat we weer op tijd ons nest in moesten" Volgens mij kan die beter, maar ik weet niet precies hoe. Misschien: "Geen enkele avond hebben we ons zorgen gemaakt om weer op tijd ons nest in te moeten." ? Is het miss hien ook niet helemaal. Maar goed. Iemand?
Zorgen maken om iemand en zorgen maken over iets. Volgens mij klopt het taaltechnisch wel, maar het bekt niet zo lekker, daar ben ik het wel mee eens. Ik zal eens nadenken over een andere formulering. Dank voor de kritiek.