Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#70 Genoeg

Het daglicht is er eerder dan ik. Met lichtzinnige kusjes op de ruit verstoort ze mijn droom die ik op het punt stond te gaan begrijpen. Nu ik wakker ben en verplicht word mijn dag te leven, tast ik in het duister wat zij mij zeggen wilde. Verdomme, ik haast me terug mijn geheugen in terwijl de beelden me in zwart-wit ontglippen. Ik liep door een gang, er was een deur. Waar naar toe? Terwijl de droom uitbleekt, struikel ik de dag in met verloren tijd en verkwist potentieel. Ik zucht. Niet doen. Niet tobben. Er is tijd genoeg.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marcus, Het is misschien niet leuk om te horen, maar taaltechnisch schort er toch behoorlijk wat aan je verhaal. Het stoort me te erg om te kunnen genieten van misschien wel een leuk verhaal.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben met jou benieuwd met welke taaltechnische rampspoed Turtle voor de draad komt. Een enkele zin zou je iets minder omslachtig kunnen weergeven. Je hebt mooi beschreven hoe het ook mij vaak vergaat met interessante dromen. Ze verbleken en verdwijnen in een mum van tijd en laten alleen een vage herinnering zonder contouren achter.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rampspoed is overdreven, maar ik stoor me gewoon aan een 'ik wordt' of een droom die uitbleekt ipv verbleekt. Het is niet mijn bedoeling geweest beledigend te zijn. Mijn excuses als ik zo overkwam.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een interessante bijna poëtische invulling. :thumbsup: Sommige beelden komen op me vergezocht over ( ... zei degene die dit ook vaak als feedback te horen krijgt. :confused: Zal ik het toch gaan leren?) :ontopic: Zoals: [Met lichtzinnige kusjes op de ruit verstoort ze mijn droom die ik op het punt stond te gaan begrijpen.] Ik begrijp wel wat je wilt schetsen maar het beeld komt op mij niet verder dan het daglicht die de ruit zoent. Misschien de zon het gezicht strelen waardoor de HP wakker wordt. :? De HP lijkt me een depri piekeraar. Ik hoop dat hij/zij een goede dag heeft! :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcus, als je een liggend streepje zet tussen zwart en wit kun je nog een poëtisch woordje toevoegen. ;) Ik vind uitbleken wel wat hebben. Het is anders. Hoezo verkwist potentieel?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
'Er is tijd genoeg'... was het een voorspellende droom? Je maakt het met dat zinnetje voor mij raadselachtig.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Rampspoed is overdreven, maar ik stoor me gewoon aan een 'ik wordt' of een droom die uitbleekt ipv verbleekt. Het is niet mijn bedoeling geweest beledigend te zijn. Mijn excuses als ik zo overkwam.
Wees niet bevreesd, als aanhanger van de Stoa probeer ik zoveel mogelijk niet beledigd te zijn. Maar je hebt gelijk: 'ik wordt' is wel een beetje pijnlijk. Ik vrees dat ik toch een beetje dyslectisch ben (laatst ook al 'lidteken' gebruikt) en er is geen grammer of spelling software die al slim genoeg is me daar bij te helpen. Uitgebleekt is interessanter; ik ken het van mijn moeder (kapster) maar het komt in geen enkele woordenlijst voor. Het wordt echter wel genoemd: Bij Wiki: https://nl.wiktionary.org/wiki/uitbleken/vervoegi… Op woorden.org: "...Het is echter wel goed gespeld en is goedgekeurd door de Taalunie."

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
maar het beeld komt op mij niet verder dan het daglicht die de ruit zoent.
Precies dat: het echt viel op het glas, niet op zijn gezicht. M.a.w. het werd licht in de kamer en de HP werd wakker voordat hij (in de droom) begreep wat er gebeurde.. Dank voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcus, als je een liggend streepje zet tussen zwart en wit kun je nog een poëtisch woordje toevoegen. ;) Ik vind uitbleken wel wat hebben. Het is anders. Hoezo verkwist potentieel?
Streepje gezet. Alle arbeid vraagt tijd (naast talent en vaardigheden etc.) dus de tijd die je verkwist met niet opstaan gaat verloren als mogelijkheid om dat potentieel in te zetten. Dank voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
'Er is tijd genoeg'... was het een voorspellende droom? Je maakt het met dat zinnetje voor mij raadselachtig.
Een les die de HP zichzelf meegeeft? Je laten opjagen door een gevoel van verloren tijd is niet gunstig voor het benutten voor je potentieel en ervaren van levensgeluk. Dank voor je reactie.