Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#70 - Opschieten

De wekker is niet gegaan! Ik gooi de deken van me af en spurt de slaapkamer van mijn dochter binnen. Voordat ze echt wakker is, zit ze al tekenfilm kijkend beneden op de bank. Melk in de magnetron en broodje smeren. De klok geeft aan dat er geen tijd is voor koffie en een sigaret. Waarom treuzelen kinderen zo met eten en drinken? Het bordje en de halfvolle beker melk verdwijnen in de vaatwasser. Kleren aan, tandenpoetsen, hup in de auto, snel nu. Vol gas scheuren we door de dertig kilometerzone. Er zijn opvallend veel parkeerplekken vrij naast de school.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Ik krijg de indruk dat ze die dag vrij was. Je bent dus te vroeg opgestaan. Ik heb het zelf nooit meegemaakt. Als kinderen wakker zijn, zijn ze volgens mij gelijk meteen klaarwakker. Grappig dat je door de dertig kilometerzone scheurt. Tien kilometer meer of wordt het honderddertig?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar. Behalve dat gedeelte van melk in de magnetron, broodjes, tandenpoetsen, vaatwasser, kleren aandoen, kinderen naar school rijden. Voor de rest herkenbaar.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn dochter is geen ochtendmens. Haar halfslachtige slaaptoestand duurt tot na haar beker melk :). Overigens is het niet waargebeurd, tegenwoordig ben ik te lui voor dergelijk vergissingen. Uiteraard was het met een vaart van honderdertig geweest.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar. Behalve dat gedeelte van melk in de magnetron, broodjes, tandenpoetsen, vaatwasser, kleren aandoen, kinderen naar school rijden. Voor de rest herkenbaar.
Doe jij nooit kleren aan of broodjes eten?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke vergissing! En gelukkig is ons zoiets nog nooit overkomen. De opbouw is mooi, wakker worden, eten naar binnen proppen en dan tot de ontdekking komen dat het allemaal voor niets is geweest. Met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Er zijn opvallend veel parkeerplekken vrij naast de school.] Goeie eindzin die een heel verhaal achter zich heeft. Ik trok de conclusie dat de hp veel te laat is maar las bij de vorige reactie dat er geen school is? Leuke herkenbare invulling ( het haasten en te laat komen dan... ;) ) :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, De eerste en de laatste zin maken het verhaal rond - goed gedaan conform de opdracht (mag ook weleens :) ) Dit zou ik niet doen:
zit ze al tekenfilm kijkend beneden op de bank.
want heel passief. Suggestie: zit ze al een tekenfilm te kijken.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ja, waarom treuzelen kinderen eigenlijk zo met eten en drinken? herkenbaar met een lekker over de top randje; leuk (ik zal eerlijk toegeven dat ik de lege parkeerplaatsen ook als te laat en niet als weekend geinterpreteerd had tot ik de commentaren las, maar ik weet zo even geen duidelijkere weekend-indicator die voor ons suffere lezers wel direct duidelijk is (en dan ook nog binnen exact 100 woorden past.))

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kon het einde niet helemaal rond krijgen binnen honderd woorden. Dus besloot ik het maar open te laten. Mijn verwachting was dat een aantal lezers zouden denken dat Hp te laat was en dat een aantal lezers zouden denken dat ze op een vrije dag onderweg naar school was om haar kind af te leveren. Dat klopt dus zo'n beetje. Het oorspronkelijke idee was dat Hp in het weekend poogde haar kind naar school te brengen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik wil dus iedere keer op iedereen reageren. Maar op alles reageren kost ook veel tijd :). Iedereen bedankt voor de reacties. Ik lees ze met aandacht. @Jan P., Ik hou me altijd aan de opdracht. Overal. Altijd. Misschien is interpretatie wel een zwak punt. @Mili, Ik weet het niet. Wellicht heb ik ooit iets geschreven in dezelfde strekking. Vaak bewaar ik niet wat ik schrijf. Dus ik weet het echt niet meer. Was het wel goed? @Dos, Kom jij een weekje mijn werk en huishouden doen? Ga ik een weekje naar Sicilië. Lijkt me een prima plan.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zou mij dus nooit kunnen overkomen, ten eerste: Ik heb geen vaatwasser ten tweede: Mijn dochter wijst me bij het wekken al op welke dag het vandaag is. Lekker vaartje hou je er erin, goed begin, geweldig slot

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke situatie. Ik zit er meteen helemaal in. Voor mij was het logisch dat het een vrije dag of vakantiedag was, door de wekker die niet af ging. Die eerste paar woorden gaven mij meteen het idee van er is iets, maar wat? Wat daarna komt laat je stap voor stap mooi zien

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Eline, Dat heb ik regelmatig als de wekker gaat. Het gevoel dat iets niet klopt. Meestal klopt dat. Fijn dat het verhaal bij jou binnenkwam zoals ik bedoelde.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies 100 woorden, netjes. Als iemand jouw fragment leest, moet diegene zich onrustig gaan voelen, toch? Nou dat is je gelukt! Het is heel herkenbaar, zelfs het einde heb ik wel eens meegemaakt. Als je schrijft: ‘waarom treuzelen de kinderen zo?’ dan denk ik: huh, je had toch één dochter? En ik wil gelijk antwoord geven: omdat de televisie aanstaat en die is interessanter dan het eten. Misschien werkt het beter als je het beeld van je dochter in één zin schetst, hoe ze langzaam kauwt en hoe haar handen naast het stukje brood met grijpen omdat ze… welke tekenfilm kijkt ze eigenlijk? Nog iets over het ritme van je verhaal: je gaat overal heel snel, dat maakt lekker onrustig, knap. Er is één vertragende zin, die van je koffie en je sigaret. Je staat hier een momentje stil, het is een moment dat je twijfelt of je tijd hebt en verlangt naar je ochtendritueel. Kijk eens of je dit kan moment vasthouden, maar ‘De klok geeft aan’ is niet actief. Maak de zin beeldend en actief. Bedankt!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, het is mij ooit overkomen, uiteraard. Ik vind het knap hoe snel jij uit de slaapstand weet te komen. En dat in rennende woorden verwoordt. Ik word er helemaal hyper van. Dus dat heb je toch mooi voor elkaar! :) :thumbsup: