Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#70 opstaan in 100 woorden

In de kamer naast me wordt gezongen. Bin ich aufgewacht. Ik zou graag nog even slapen. Und die Sonne lacht. Het is koud en donker. Griaseichgott Griaseichgott. Ik glimlach ondanks mezelf. Met enige inspanning kan ik tussen mijn wimpers de cijfers op de wekker ontcijferen. 5:23. De oudste komt tot leven boven mijn hoofd. De wc wordt doorgetrokken. Voetstappen. Dat kinkt verdacht veel als gerommel in de legobak. Moet ik mijn bed uit om haar het hare in te sturen? Om zes uur gaat de wekker en kort daarop ontvang ik de protesten dat het nog veel te vroeg is.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik glimlach ondanks mezelf.
:thumbsup: Heerlijk tegenstrijdig! Hier was je kans om het beurtbalkje te gebruiken! :D Bedankt voor dit persoonlijke kijkje. :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Veel te vroeg om op te staan. Je hebt ze toch wel even hard de waarheid verteld, hè? Lekker gek stukje.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja. Zeer herkenbaar. Al zingt mijn zoon nooit. Hij schreeuwt dingen als 'DRINKEN, DRINKEN, UIT, UIT, NAAR BENEDEN'. Vaak voor half zes. Op dagen dat ik niet werk en om half twaalf in de ochtend probeer om mijn ogen open te houden omdat dochter even later moet worden opgehaald van school, geeft zoon met een charmante lach aan dat hij best een slaapje wil doen. Aaahh!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar schrijvenmaar, wie zingt daar jetzt? Het lijkt Zwitserland wohl! En wie protesteert er dass es noch viel zu früh ist? De verboden-legobak-rommelaar die noch nicht gestoord wenst te worden bij het rommelen in de legobak? Gewoon nieuwsgierigheid, ik ben niet zo helder 's ochtends. Und Marietje, wat is een beurtbalkje? Of is dat inside information voor vroege vogels?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@elyse: voor het beurtbalkje, zie mijn #69 mijn beide dochters zijn inmiddels opmerkelijk goed ingeburgerd in Beieren - ze blijven me verrassen. Het is de jongste die in de kamer naast ons slaapt en haar gezang op onmogelijke tijdstippen laat horen (in praktijk meestal vanaf de wc, waar ze eenmaal gezellig zingend ook gerust geheel vergeet vanaf te komen. De oudste slaapt op zolder en heeft sinds kort (ik vermoed dat het aanvangen van de school er iets mee te maken heeft) een fantastisch ochtendhumeur. Hoewel beiden graag voor zessen actief zijn, protesteren beiden dat het nog veeeeeel te vroeg is en ze nog veeeeeeel te moe zijn (al gooit de oudste er ook nog wel eens tussendoor dat ze nog niet 'klaar' is met spelen), wanneer ik ze een uur later subtiel gewassen, aangekleed en gevoed probeer te krijgen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Schrijvenmaar, Wat een herkenbaar stukje. Te vroeg wakker worden van de geluiden in huis. Terwijl het ook al weer te laat is om nog door te slapen. Leuk om zoiets menselijks te 'lezen' door de ogen van een ander.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, [Moet ik mijn bed uit om haar het hare in te sturen?] Wat een beauty van een zin.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eerlijk gezegd niet, schrijvenmaar. Ik ben een heel gemakkelijke moeder. De kinderen zijn ook vrij gemakkelijk. Soms kom ik bot over, zoals iemand ergens schreef, maar ik ben alles behalve dat. De kinderen werden trouwens ook nooit heel vroeg wakker.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@dos: heb je het nu over mij, mijn drie jarige dochter, of eigenlijk gewoon over jezelf?
Schrijvenmaar, vorig jaar was ik enkele dagen in München en bezocht daar ‘ein Bierkeller’. Er werd gezongen, gedanst en vooral ook gedronken. Ik herinner mij een vrolijk lied dat begeleid werd door accordeon en dat door iedereen, ik ook, werd meegeblèrd. Grüass di Gott Frau Wirtin, schenk a Glaserl ein, hol aus deinem Keller deinen besten Wein, ich bin immer durstig bin ein Musikant, zieh mit der Gitarre durch das ganze Land. Servus schöne Wirtin ich muss wieder fort, eine Musikanten treibts von Ort zu Ort, doch ich komme wieder, kehre bei dir ein, schuld sind deine Augen und dein guter Wein. Toen ik jouw ‘Griaseichgott’ las, dat werd gezongen in je buurkamer, dacht ik niet aan je driejarige dochter, maar aan iemand anders die de avond ervoor een even dolle avond had meegemaakt als ik in die Bierkeller. Ik zag hem terugkomen van de WC en nagenietend ‘Grüass di Gott Frau Wirtin’ zingen. :)

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en ik maar denken dat het overgaat als ze ouder worden ;) Leuk om te lezen! en ik wens je nog vele uren slaap toe

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@dos: zoiets dacht ik wel; Beiers doet mij ook altijd aan dronken mensen denken (daarom moet ik er ook altijd om lachen als het heel serieus uit mijn kinderen komt) @eline: dat denk ik nog steeds

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste schrijfminnaar, aan jou fragment kun je goed zien hoe je in precies 100 woorden de toon kan zetten. In korte zinnen noteer je gedachten die elkaar opvolgen. De stijl past heel goed bij het herkenbare ochtendgevoel. Zo werkt je hoofd als je vroeg wakker wordt. Andere meelezers waren mij al voor, maar ook ik vatte niet direct dat je in Duitsland woont en je kinderen Duits spreken. Dat ik niet direct doorhad dat het je kinderen zijn die zingen, stoorde mij niet. De legobak deed mij denken aan mijn eigen kindertijd. Ik heb eigenlijk weinig kritische opmerkingen voor je. Maar één vraag: ontvang je protesten van je kinderen dat het veel te vroeg is? Bedankt voor je schrijfsel!