Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#69 voorwerp

Waarom doe ik dit? Ik moet het niet doen, zo doorzichtig, ik was er vanochtend ook al. Ik doe het wel. Het kan best. Een mens kan iets vergeten. Toch?
Venijnige kramp trekt door mijn buik als ik door de deur stap. Onze blikken kruisen. Een tel. Een druppel loopt langs de binnenkant van mijn arm naar beneden. Snel wegkijken. Appels. Waarom ook niet? Een appel kan. Een appel kan heel goed. De schil voelt koel en glad. Er zit een klein stickertje op. Elstar. Hij glimt. Mooi. Ik hervind mijn ademhaling, de controle over mijn benen. Alleen mijn buik rommelt door. Drie mensen voor me. Rustig. Nonchalant. Zacht knijp ik mijn appel. Voor mijn borst. Voor mijn buik. Naast mijn dij. Voor mijn buik. Losjes. Niet knijpen. Losjes voor mijn buik. Nog twee mensen. Hij ligt op de band. Het ziet er gek uit. Eén appel tussen twee van die stomme dingen. Plankjes? Bordjes? Hoe noem je zoiets? Ik ben aan de beurt. Rustig en stevig omsluiten zijn vingers mijn appel, terwijl de mijne in mijn portemonnee rommelen. De muntjes voelen te klein en te glad. Mijn tenen wiebelen in mijn schoenen. Ik grijp mijn appel stevig vast, blaas uit, voel zijn gewicht in mijn klamme handpalm en houd mij eraan vast op weg naar de deur. Niet zwikken nu. Ik heb een appel.
De buitenlucht voelt goed. Mijn wang gloeit tegen de frisse blossen van mijn appel. Waarom doe ik dit soort dingen? Ik bekijk mijn appel van alle kanten, zet mijn tanden in het vruchtvlees en zuig het sap eruit voor ik de eerste hap afbijt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappige invulling deze verliefde persoon op de kassamedewerker of is er meer aan de hand? Het blijft hangen juist omdat het niet helemaal duidelijk is in welke situatie de hp zich bevindt. Zeer beeldend geschreven; ik voel de zenuwen, het warme gevoel en proef de friszure smaak van de appel. :thumbsup: Knap gedaan. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu nog op zoek naar een verhaal waarin we 'beurtbalkje' kunnen gebruiken :) Dank voor jullie reacties op mijn late verhaal.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, wat kun jij verrukkelijk schrijven! Twee dingetjes: Ik zou 'rommelt mijn buik door' schrijven i.p.v. 'rommelt mijn buik voort' (vlak erna schrijf je 'voor'). Bij 'voel zijn gewicht' dacht ik even aan het gewicht van de kassamedewerker. Misschien veranderen in 'voel het gewicht'. Maar goed, dat is gepeuter. Ik vind het schitterend.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij nader inzien is `zijn` gewicht heel goed, juist vanwege het dubbele. Ik wil wel een boek van jou in mijn kast. Gaat dat lukken?