Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Postpuzzel

In mijn hand, uit mijn hand, weer tussen mijn vingers en.. Voor een grote kast staande, gooi ik zo snel mogelijk allerlei poststukken in vakjes. Mijn ogen scannen de enveloppen op straat en postcode. Binnen een minuut of vijf heb ik de ene na de andere brief ondergebracht in het postcodesysteem, dat ooit bedacht moet zijn door een hokjesdenker. Soms kost het even wat meer tijd om een kaartje voor tante Mien ergens te plaatsen want niet iedereen schrijft even duidelijk. Ook moet ik alert zijn op de ladingen die doorgestuurd moeten worden omdat er iemand is overleden, verhuisd of in schuldsanering terechtkwam. Ik ben een klein onderdeeltje van het systeem dat postcircus heet en tegelijk een onmisbaar schakeltje. Als ik chagrijnig ben, loopt iemand de kans zijn post niet te ontvangen. Gelukkig ben ik niet zo heel vaak ontstemd. Kijk, een brief van iemand die erg weinig gegevens van de ontvanger had maar toch zó graag een brief wou sturen. Een vrouw, zo te lezen aan het handschrift. Ze heeft zich aan het schrijven gezet maar halverwege de adressering blokkeerde er iets, zodat de post een onzekere toekomst tegemoet gaat. Gelukkig heeft de schrijfster in al haar levensjaren een ongeschonden vertrouwen in de mensheid en voorál de postbode gehouden. Ze weet niet dat de tijden veranderd zijn en dat er weinig levenskansen zijn voor onvolledig geadresseerde poststukken. Ik kies voor ongehoorzaamheid en probeer het runenschrift op de envelop te ontcijferen. Hierbij is het goed, zelfs onmisbaar, te weten dat het filiaal van het circus waar ik werk, in het Noorden gevestigd is. “Ah postbode, dat waitn joe ja wel’ staat er onder het broddelwerk. Ik schrijf de benodigde gegevens eigenhandig op en geef de brief mijn zegen mee. Schrijfselsje

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfselsje, Ik vind het idee mooi maar ik voel niet echt een emotie eerlijk gezegd. Je zou hier veel meer uit kunnen halen naar mijn mening. Nu draait het wat teveel om de hoofdpersoon en te weinig om de emotie rond het niet goed geadresseerde poststuk. Op de een of andere manier komt het geheel op mij ook enigszins chaotisch over maar ja, wie ben ik? ;-)

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie beschrijving van wat iemands werk voor andere mensen kan betekenen. Ook fijn om te lezen! Ik mis nog wat komma's en vind "dat er gestreefd wordt naar de hoogste vorm van efficiëntiebetrachting ten aanzien van onvolledig geadresseerde poststukken" wat te formeel opgeschreven.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Expres liet ik de emotie deze keer even in de postkast liggen. Ik vind 'droog' schrijven erg leuk (reden 1) en de emoties op de post laten al genoeg te wensen over :) (reden 2) Die dure zin staat daar niet voor niks maar misschien moet ik em even aanpassen (even een poosje over nadenken hoe ik het dan wil neerzetten) Ik wil er namelijk vooral mee aangeven dat er hiaten zijn in onze samenleving. Mensen die hard werken, krijgen soms te horen dat het nóg sneller moet. Al het menselijke lijkt soms alleen maar nadelig in de ogen van ons 24/7 -land. Dat wil en kan ik niet geloven en zal daarom vaak ongehoorzaam zijn. GroetsEls