Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht #69 – Mijn Moppie

Daar lag hij op bed. Verschoten bruin met zwarte vegen. Viltstift vlekken in de keel. Van de keer dat broer en ik doktertje speelden. En broerlief het nodig vond Moppie een prik te geven, ik niet wetende dat hij de dop er echt af haalde! Tranen verschoten om mijn kleine Mops, voor altijd getekend. Nooit meer werd er met hem gespeeld. Alleen nog gekroeld. Iedere nacht. Ieder rotmoment in mijn leven. Moppie was er altijd bij. De zwarte vegen waren de tekenen van het verlies van mijn trouwe hondenvriend. Dikke tranen met mascara van een ontroostbaar 16-jarig meisje. Tot aan het dierencrematorium aan zijn zijde gelegen. Daardoor kreeg mijn Mops een nog dierbaarder betekenis. Mijn Moppie. Mijn steun en toeverlaat. Altijd bij mij in bed. Mijn Moppie, zo teer en breekbaar. Zo oud en versleten. Een rood, half mondje en zwart, verschoten oortjes. Mijn kleine knuffel nijlpaardje. Nu een dierbaar plekje in mijn nachtkastje. Dicht en veilig in mijn buurt. Elke week nog geef ik hem een aai over de bol en een kus. Voor altijd mijn Moppie. Voorzichtig leg ik hem terug in mijn nachtkastje. Hopend dat hij voor altijd zo blijft als hij nu is. Vol met herinneringen. Mijn herinneringen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@sandje78, dat is niet leuk (vooralsnog) zonder reactie te blijven. Ik heb je gelezen en kom er niet goed uit. Je passie voor Moppie/Mops breng je over hoewel je wel vaak de namen gebruikt, té naar mijn smaak. Ik ging ervan uit dat Moppie een hond was en het bleek een knuffelnijlpaardje te zijn. Een viltstift associeer ik niet echt met het geven van een prik. Zoals ik breekbaar niet associeer met versleten. Je maakt m.i. een sprong in de tijd door van een kind naar een zestienjarig meisje te gaan. Dan kunnen de zwarte viltstiftvegen toch moeilijk de voortekenen zijn dat de hond doodgaat? Kortom, je stukje roept bij mij de nodige vragen op. Wellicht kun je er nog een keer naar kijken. Succes en plezier hier.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, mili! Ik heb afgelopen dagen veel gelezen hier en besef dat ik nog een hoop moet leren. Bedankt voor je tips!