Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#69 Theecomfort

Theecomfort De dag dat mijn opa werd begraven, had ik nog geen rijbewijs. Aangezien er een paar mensen moeilijk ter been waren, stelde ik ze voor om in de auto plaats te nemen. Mijn ouders zaten in een volgwagen. De motor sloeg gelijk af en nog een keer. ‘Kunt u wel autorijden?’ vroeg een man achterdochtig. ‘Jazeker, ik rijd al heel lang. Een Volkswagen zorgt wel vaker voor problemen.' Dat ik nog lessen volgde, vertelde ik er uiteraard niet bij. Zonder ongelukken kwamen we bij het kerkhof aan. Van het hele gebeuren herinner ik me niets meer, op de autorit na. Mijn nichtje en ik mochten als eersten iets uit de inboedel kiezen. Veel van waarde was er niet. Eigenlijk helemaal niets. Er stond ook een grote staande klok. Daar had niemand belang bij. Het was ook een onmogelijk ding om mee te nemen. Nichtje koos een paar sierlijke vaasjes en ik een stenen theecomfort. Het erfstuk staat hier nog altijd. Ik pakte hem op om te zien of ik hem in één hand kon houden. Dat lukte. Telkens als ik ernaar kijk, zie ik het huisje van mijn grootouders glashelder voor me. De kozijnen en deuren waren rood geverfd. Niemand anders had dat. Ook zie ik mezelf als onervaren chauffeur weer in de auto klungelen. Niets is mooier dan herinneringen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, wat een mooie herinneringen heb je neergeschreven en wat moedig dat je naar het kerkhof bent gereden. Ik zie het huisje van je grootouders voor me.... Ik hoop dat je nog veel plezier zult hebben in het koesteren van je erfstuk. :o

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vond het eigenlijk wel stoer. Ik vraag me af hoe oud dat stuk is. Nee, ik ga niet naar kunst/kitsch.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, van het verleden naar het heden waar je voor deze opdracht het erfstuk oppakt.... Leuk gedaan en wat een heldhaftige actie om te gaan rijden.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor deze opdracht heb ik hem opgepakt om te zien of ik hem in één hand kon houden. Dat lukte
Een mooie herinnering, Tja. Van de bovenste zin zou ik maken: Ik pak hem op om te zien of ik hem in één hand kan houden. Dat lukt. Verder een paar kleine foutjes: slecht ter been Kunt u wel autorijden? een paar sierlijke vaasjes Ik vind het erg bijzonder dat je besluit te gaan rijden als je nog geen rijbewijs hebt. Dat maakt het verhaal leuk om te lezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bedankt voor de foutjes, nyceway. Hoe is het toch mogelijk dat je daar bij het nalezen steeds overheen leest. Het was inderdaad wel link om te gaan rijden. Vreemd dat mijn ouders het goed vonden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, een zeer aparte herinnering. Je bent gewoon altijd stoer geweest. Van kinds af aan. De genen van je grootouders. Vroeg me even af of je bewust een Volkswagen hebt gebruikt gezien de recente commotie. Een verkwikkend fragment schreef je. :)

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te lezen, vooral de details zijn goed gekozen en de manier waarop je naar het hier en nu schakelt. Wat ik me wel afvraag is waarom je nu de theecomfoor koos?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Niets is mooier dan herinneringen." Inderdaad, en de selectie die we zelf toepassen en de waarde die we eraan geven. Kleine dingen blijken later heel groot. Mooi.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Omdat ik die echt geërfd heb, Eline. Ik dacht dat ik maar eens een waar verhaal moest vertellen.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij wegpiraat! Of was alleen de erfenis waargebeurd en de piraterij niet. Ik ben wel benieuwd. Want het is een beetje een liefelijk verhaal. Niet echt Tja-achtig. Maar wel mooi.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal Tja. Leuke herinnering ook. Stoer! Je manier van schrijven in korte krachtige zinnen zorgt er voor mij voor dat het persoonlijk wordt en de spanning opbouwt. Erg prettig, alleen duurt het misschien iets te lang waardoor het eentonig wordt. Verder graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lieflijk verhaal. Een andere tja- mooi! :thumbsup: Ben jij de carwhisperer dat je toen al de problemen rond VW kon voorspellen? Lekker om te lezen. :)