Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#69 Toverkracht

Het is bruin maar dan een mix van rood van uitgesteld verlangen en blauw van een verwaarloosde verliefdheid, met een zucht geel van zelfmedelijden. Het is koel van lichtzinnige afwijzing maar houdt altijd de belofte de hitte van begeerte te blussen. Als het zonlicht weerkaatst wordt, zie ik soms het blauw van de schaamte voor dat meisje waar ik zo goed mee bevriend was maar nu de naam niet meer van weet. Na een tijdje hoor ik ook niet meer die klaagzang -waren het engelen of was het gewoon een kinderkoor met mijn masker voor?- van weer een verloren dag, een dag die niet bracht wat ik ’s ochtends had bedacht en nu al niet meer kan herinneren. En dan hoor ik geroezemoes in plaats van geruis, piepkleine stemmetjes die mij met zachte maar onvermurwbare handen terug in mijn stoel duwen. Blijf op je plek en vaar aan de wind, zeggen de stemmetjes. De wind die zo’n vlucht met mij neemt en alle aardse zaken achterlaat. Geen druk van de zwaartekracht, geen getrek van kuipende intriganten voor ontembare geneugtes. In de toekomst straalt altijd de nonchalance van de ongenaakbare clown in het zilvergrijs van de vergetelheid als ik mijn ogen samenknijp. De dag verliest langzaam haar verstikkende grip en verdwijnt met onderdanig gebogen rug. PS Letterlijk gaat dit over een flesje bier (bah wat ordinair) maar in zijn algemeenheid over de verdoving van alcohol.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een poëtische beschrijving van het biertje. Maar het is dan toch Engels bier zonder schuimkraag, vermoed ik. Ik hoor niet dat de piepkleine stemmetjes zich door de witte wolken hebben geworsteld. :)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jawel. Ik had het er misschien niet uitgehaald zonder dat je het specifiek benoemde maar zeker wel te herkennen als drankverdoving. Niets zo gewoon als de zoektocht naar ontspanning. Fascinerend stukje tekst, Marcus Airuleus.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad fascinerend. Ik had een herlezing nodig (ook met je uitleg) om het te pakken... Het lijkt op een trip die je beschrijft. (niet dat ik uit eigen ervaring weet hoe dat is ;-)).... poëtisch ook...

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste zin vind ik erg mooi, maar daarna raak je me kwijt als lezer. Waarschijnlijk omdat het te veel cryptische poëtische zinnen achter elkaar zijn. Ook met de toelichting onderaan lukt het me niet om er doorheen te komen.