Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#67 - Zomerdag

Hij fietste met wind in de rug over de buitendijk. De blauwe lucht deed de groene polder oplichten. Hoe sterker het contrast tussen hemel en aarde, des te mooier was Nederland. Hij zag al een kleurrijke groep poppetjes bij het water. Ontblote bovenlichamen, bikini's, rokjes, al het ontblote gebruind. Ze trokken zijn blik. Een aantal hem bekende poppetjes zwaaiden. Dat deed hem stevig doortrappen tot hij zijn fiets, standaardloos, voorzichtig om geen domino-effect te wekken, tegen een rijtje fietsen liet leunen. Tijdens zijn sprong over het hek begon hij al zijn shirt uit te trekken. Met de wind in de rug fietste hij vluchtig over de waker. Dit waren niet zijn dagen. Grijze lucht die miezerig overloopt in grijs landschap, dát was Nederland. 's Ochtends wind tegen en 's middags wind tegen. Die beproeving had hij nodig. Hij was er zo een gemaakt van psalmen en wijwater. Jezus was er ingeramd. Dagjesmensen aan zee vormden een bonte bende. Ontblote bovenlichamen, bikini's, rokjes, al het ontblote gebruind. Zijn blik werd erdoor vastgehouden. Hij versnelde zijn vaart. Helaas met wind mee.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een andere hoofdpersoon, een ander verhaal. Je hebt je precies aan de opdracht gehouden. Mijn verwachting is dat beide personen later in een verhaal op de een of ander manier met elkaar verbonden zullen worden. Ik vraag me af hoe het verhaal leest als je de volgorde omdraait en deel twee voor deel een plaatst. Nu vraag ik me af of het een en dezelfde persoon is, een deel van hem vrij, het ander deel van hem gebonden aan geloof. Het veranderen van het weer zorgt ervoor dat ik me afvraag of het wel tegelijkertijd gebeurt. Toch is de waarneming van dagjesmensen identiek.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je feedback Odile. De verhalen spelen wel degelijk tegelijkertijd. Het slechte weer is wat in het tweede deel wenselijk is, maar is hetzelfde als in deel één.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo las ik het ook, dat de blauwe en contrasterende kleuren van die dag niet bij zíjn beeld van een mooi Nederland passen. Liever altijd wind tegen en lekker grijs! :thumbsup: Alles is relatief. M.i. heel mooi en helder verwoord. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met het gebruik van de waker ipv de buitendijk zet je heel mooi een andere toon in het tweede fragment. :thumbsup: Dat maakt me als lezer nieuwsgierig. Goed geschreven! Ik zie dat het je tweede invulling van de wekelijkse schrijfopdracht is maar dan nog: Welkom! :)

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel! Leuk om deze reacties te krijgen. Ik zoek zelf nog wat tijd om meer van anderen te lezen op het forum. Misschien een gekke vraag, maar hoe kan ik een ingestuurde tekst bewerken? Ik zie dat anderen dit wel kunnen, maar zie de optie "bewerken" alleen bij mijn reacties.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De 'knop' citeren rechts onderaan het tekst blokje kopieert de tekst zodat je erop kan reageren. De geplaatste teksten van andere forumleden kan je niet bewerken. Jouw eigen geplaatste invulling is te bewerken met de 'knop' bewerken links bovenaan jouw verhaal. Succes :thumbsup: