Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#67 alles mag

Alles mag, behalve echte liefde I 'We zouden ook nog naar Mont Saint Michel kunnen rijden,' zegt Saskia. Ze rekt zich uit en laat de brochure van haar schoot glijden. 'En het tapijt van Bayeux, dat lijkt me interessant.' Haar man knikt. 'Ik neem nog een biertje, jij nog iets?' Ze sluit haar ogen en schudt van nee. Haar gezicht gloeit nog na van de strandwandeling. Het zand tussen haar tenen kriebelt, ze trekt met haar voeten rondjes over de houten vloer. De gekleurde ballen achter haar oogleden dansen nog net zo als toen ze een meisje was. Ze opent één oog en kijkt langs haar wimpers naar haar man. 'Het is hier heerlijk.' Haar man neemt een slok. 'Ja, het is een prachtige bungalow en niet duur.' 'Ik bedoel de omgeving.' Hij zet het bierflesje op de grond. 'Saskia, ik moet je iets vertellen over Harm. Hij komt niet met zijn vrouw, maar met een vriendin.' Saskia raapt de brochure van de vloer en slaat haar benen over elkaar. 'Zo, wie had dat gedacht van je suffige collega Harm.' Ze geeft haar man een knipoog. 'En dat moet ik allemaal maar goedvinden?' 'Sorry, Sas. Vind je het vervelend?' 'Nee, het is mijn zaak niet maar je had het me wel eerder kunnen vertellen.' II 'Sorry, dat we wat later zijn,' zegt Harm. 'We hebben eerst de omgeving wat verkend. Saskia, dit is Anna. Ik neem aan dat je weet...' Saskia negeert de uitgestoken hand. Ze herkent iets waarvan ze het bestaan vergeten was. In de ogen van Anna ziet ze de ligweide van het zwembad, voelt ze die eerste kus, proeft ze het gedeelde patatje met en schrijft ze die ene naam zo vaak in haar schoolagenda, dat het papier er bol van gaat staan. Ze hebben gevreeën in de duinen en ons met het eten laten zitten, de egoïsten. Wat zien ze er verdomme gelukkig uit. 'Nee, – dat weet ik niet, Harm. Waar is je vrouw? Wat heeft dit te betekenen? Jullie kunnen meteen weer vertrekken.'

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede wisselende sfeer neergezet. :) Ik ga ervan uit dat de HP haar eerste zoen op de ligweide bij het zwembad van Harm was. De jaloezie is wel te verklaren (heimwee naar die verliefdheid) maar haar veranderende houding anders niet. [De gekleurde ballen achter haar oogleden dansen nog net zo als toen ze een meisje was.] Dit beeld krijg ik niet helemaal scherp. Draait ze met haar ogen terwijl ze haar ogen gesloten heeft, door onvrede/ irritatie? Mooi de bewegingen van haar benen: eerst kinderlijk en dan volwassen/zakelijk over elkaar. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De hp is veranderd in deel twee, van mening op het moment dat Anna ten tonele verschijnt. Het was me niet helemaal glashelder hoe de relatie met Anna / jaloezie in elkaar steekt. Welke naam schreef ze zo verliefd in haar agenda? Is ze nu jaloers vanwege het laten zitten met het eten of speelt er iets uit het verleden? Ik heb het gevoel dat je geen keuze maakt voor het een of het ander en daardoor voelt het wankel.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi verhaal. Je schrijft lekker beeldend. Op de één of andere manier lijkt de reactie van Saskia niet te passen bij het personage. Zo'n radicale omslag. Maar waarschijnlijk verbaast ze hier zichzelf ook mee. Het vleugje verbittering snap ik wel. De explosieve keuze om de twee gelijk weer weg te sturen, snap ik qua gevoel wel. En je hebt het heel bijzonder uitgewerkt.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik het goed begrijp baalt Saskia van de afnemende belangstelling van haar man, waardoor ze zo fel reageert, uiteindelijk. Mooi bedacht!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Behalve echte liefde? Of moet het zijn behalve verliefdheid? De vrouw had liever ook hartstochtelijke seks in de duinen (of ergens anders) gehad. Ipv daarvan zit ze met haar partner die ze al eeuwig heeft in met name veel stilte te dineren. Ergens kan ik het me voorstellen. Het gevoel van verliefdheid is doorgaans prettig. Mooi.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede wisselende sfeer neergezet. :) Ik ga ervan uit dat de HP haar eerste zoen op de ligweide bij het zwembad van Harm was. De jaloezie is wel te verklaren (heimwee naar die verliefdheid) maar haar veranderende houding anders niet. [De gekleurde ballen achter haar oogleden dansen nog net zo als toen ze een meisje was.] Dit beeld krijg ik niet helemaal scherp. Draait ze met haar ogen terwijl ze haar ogen gesloten heeft, door onvrede/ irritatie? Mooi de bewegingen van haar benen: eerst kinderlijk en dan volwassen/zakelijk over elkaar. :thumbsup:
Marietje, De HP herkent haar inmiddels vervlogen verliefdheid (niet op Harm). Over de gekleurde ballen - om aan te geven dat ze weer een meisje wordt als ze haar ogen sluit. Misschien te ver gezocht. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De hp is veranderd in deel twee, van mening op het moment dat Anna ten tonele verschijnt. Het was me niet helemaal glashelder hoe de relatie met Anna / jaloezie in elkaar steekt. Welke naam schreef ze zo verliefd in haar agenda? Is ze nu jaloers vanwege het laten zitten met het eten of speelt er iets uit het verleden? Ik heb het gevoel dat je geen keuze maakt voor het een of het ander en daardoor voelt het wankel.
Odile, Saskia is jaloers op het gevoel dat zie in Anna's ogen leest. De naam in de agenda staat voor de eerste liefde, de blauwdruk. Het laten zitten met het eten is een trivialiteit, dat zijn de ergste jaloezie-opduwers :) Dank voor je feedback

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi verhaal. Je schrijft lekker beeldend. Op de één of andere manier lijkt de reactie van Saskia niet te passen bij het personage. Zo'n radicale omslag. Maar waarschijnlijk verbaast ze hier zichzelf ook mee. Het vleugje verbittering snap ik wel. De explosieve keuze om de twee gelijk weer weg te sturen, snap ik qua gevoel wel. En je hebt het heel bijzonder uitgewerkt.
Dana, radicaal gedrag is het kenmerk van jaloezie :) Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik het goed begrijp baalt Saskia van de afnemende belangstelling van haar man, waardoor ze zo fel reageert, uiteindelijk. Mooi bedacht!
Norman, Inderdaad - de confrontatie met de passie in Anna's ogen laat haar op tilt slaan. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Behalve echte liefde? Of moet het zijn behalve verliefdheid? De vrouw had liever ook hartstochtelijke seks in de duinen (of ergens anders) gehad. Ipv daarvan zit ze met haar partner die ze al eeuwig heeft in met name veel stilte te dineren. Ergens kan ik het me voorstellen. Het gevoel van verliefdheid is doorgaans prettig. Mooi.
Annemieke, Saskia meent echte liefde te zien - en alles mag alleen dat niet. Let er maar eens op in het echte leven :) dank voor je reactie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Janpmeijers, ik begrijp de felle reactie van Anna wanneer ze in de ogen van de bezoekers de passie herkent die bij haar man ver te zoeken is. Als zij zegt dat het hier heerlijk is, antwoordt hij dat het niet duur is. Brrr wat een koude kikker. Hoe komt het Janpmeijers dat jij zo goed de vrouwelijke gevoelswereld kent? Psycholoog? Veel met vrouwen te maken in je werk? Sorry, als ik te nieuwsgierig ben. :o

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Janpmeijers, ik begrijp de felle reactie van Anna wanneer ze in de ogen van de bezoekers de passie herkent die bij haar man ver te zoeken is. Als zij zegt dat het hier heerlijk is, antwoordt hij dat het niet duur is. Brrr wat een koude kikker. Hoe komt het Janpmeijers dat jij zo goed de vrouwelijke gevoelswereld kent? Psycholoog? Veel met vrouwen te maken in je werk? Sorry, als ik te nieuwsgierig ben. :o
Blavatski, De vrouwelijke gevoelswereld is vaak een beweeglijke - daarom intrigeert die me, maar of ik haar ken? Ik weet het niet. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp, een mooi verhaal waar de jaloezie een rol speelt. Of is het afgunst, de wens die in woede er uit wordt gegooid? Voelbaar verwoord, knap gedaan.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Sas vond het niet vervelend dat hij met een vriendin kwam, maar ze smijt ze wel gelijk de deur uit. Een mens kan snel van stemming wisselen. Ze had het ook met die suffige Harm kunnen aanleggen. Het was haar waarschijnlijk niet gelukt. Niets komt tussen ware liefde. De ballen achter haar ogen heb ik ook niet zo goed begrepen. Ik hoop dat je toch een prettige vakantie hebt gehad. Een goedkope bungalow maakt veel goed.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is al gezegd maar ik heb ook niks met die gekleurde ballen. Jammer genoeg begreep ik het verhaal in eerste instantie niet. Gek genoeg is het na de uitleg volstrekt duidelijk en snap ik niet dat ik het niet meteen begrepen heb. Maar feit is dat dat wel zo is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het leest in elk geval fijn als altijd; ik weet niet of ik helemaal overtuigd ben door de felle omslag, maar ach ... wat weet ik ook van vrouwen, het kunnen jaloerse krengen zijn, naar het schijnt

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp, en weet je dat ik dacht dat Saskia en Anne in de duinen hadden gelegen? Dit bleef ik maar denken na meer keren lezen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp, twee mannen, drie vrouwen (afwezig, gezetteld of wulps) ook een succesformule! ;) Nee, het ligt gewoon aan jouw fijne manier van schrijven. :) :thumbsup: