Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Week 67, Passend gekleed

Voor de spiegel draait ze een rondje. 'Au, ze mogen de paskamers in de winkel wel wat ruimer maken. Je kunt je kont hier niet fatsoenlijk keren.' Een gegrinnik volgt. Samantha probeert een manier te bedenken waarop ze onbeschoft kan keren. Ze giechelt haar eigen ergernis weg. Onfatsoenlijk lukt het ook niet. Misschien is ze gewoon veel te grof, heeft ze de geschikte bouw niet. Ach nee, die gedachte wordt meteen verdrongen. Dat is gewoon bespottelijk. Ze blijft bij haar eerste mening. De paskamer moet groter. De spiegel is trouwens ook behoorlijk smal. Haar heupen zijn niet eens zichtbaar. Tenminste, niet beide tegelijkertijd. Ze draait haar arm bijna uit de kom, wanneer ze het gordijn wil openen. Yep, duidelijk een gevolg van de te kleine ruimte. Even haalt Samantha diep adem, stapt over haar schroom heen en komt uit het pashokje. De verkoopster schiet meer dan behulpzaam op haar af. 'O, beeldig, dit kleedt u echt slank af.' Het slijm slikt ze nog net op tijd naar binnen en ze laat haar oog over het figuur van Samantha glijden. Een knoopje vluchtig nog vast makend en de rok over de welgevormde brede heupen glad strijkend. De walging over de ongeschoren kuiten van Samantha, verbergt ze achter een smalende glimlach. 'Het mist nog iets. Een paar glanzend satijnen kousen misschien.' Tachtig denier, denkt ze erachteraan, echter niet hardop. Een klant is koning, en zo nodig, koningin al hebben ze nog zulke beboste benen, je praat ze wel glad. 'En trek er eens een paar sierlijke pumps bij aan, probeer deze eens.' Weer die mondhoeken perfect omhoog, ze verstaat haar vak, heeft een goed gevoel voor detail en timmermansogen die geweldig van pas komen om de juiste maat te bepalen. Gelaten staat Samantha de verkoopster toe haar te hijsen in de kousen en ze wurmt met grote moeite haar knokige voeten in de charmante pumps. Ze doet een paar pasjes, zwikt, maait zichzelf weer rechtop. Krak, zegt de hak, fffrrrjt, doet de kous. De koningin bloost, mompelt een verontschuldiging en verdwijnt weer achter het gordijn. Een klein half uur later, strikt Sam veters, komt overeind en legt een schoen met gebroken hak op de toonbank. 'Mag ik even afrekenen, juffrouw?' 'Natuurlijk... de pumps en de geladderde kousen, dat is dan vierhonderd euro. Blieft u verder nog iets?' 'Nee, dank u, voor Queen spelen ligt me toch niet zo.' De opmerking gaat vergezeld van een knipoogje, een nog vergeten diepblauwe schaduw verraadt de poging. En mannelijk, strak in het pak, verlaat Sam de winkel, nagekeken door een paar afkeurende vrouwenogen. Meewarig schudt ze haar hoofd. 'Typisch weer een klant, die de titel niet waard is.'

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een kostelijk verhaal. Een paar zeurtjes. Over het figuur - over Samantha's figuur (?) die titel - die de titel (?) schud - schudt Vrouw is man geworden?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouw is man geworden?
Bedankt voor je zeurtjes, Ik zit te twijfelen of ik er nog een zin aan toe moet voegen. Maar je ebt gelijk, zo klopt het taaltechnisch gezien niet echt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een originele invulling met een verrassende wending. :thumbsup: M.i. kunnen de aanwijzingen nog wat scherper. [En moet u de jurk ook nog?] Bewust hiervoor gekozen? De verkoopster valt hiermee uit haar rol. [nagekeken door een paar geoefende afkeurende vrouwenogen.] Het woord geoefend kan ik niet zo goed plaatsen. Leuk verhaal! In mijn gedachten speelt het zich af in een dure kledingwinkel vlakbij het Binnenhof. Vraag me niet waarom :unibrow: :D

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker fris geschreven. De tijd verandert, de HP blijft infeite hetzelfde, al wordt duidelijk waarom hij/zij en Queen is :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[En moet u de jurk ook nog?] Bewust hiervoor gekozen? De verkoopster valt hiermee uit haar rol. [nagekeken door een paar geoefende afkeurende vrouwenogen.] Het woord geoefend kan ik niet zo goed plaatsen. :D
Ja, ik had er bewust voor gekozen omdat die daarop volgende zin anders niet uit verf kwam, maar je hebt gelijk, ik heb het een ietsiepietsie veranderd. En het geoefende oog geschrapt, ik wist zelf ook niet meer waar dit op sloeg Bedankt voor je opmerkzame geoefende ogen :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker fris geschreven. De tijd verandert, de HP blijft infeite hetzelfde, al wordt duidelijk waarom hij/zij en Queen is :)
Ik hoopte eigenlijk op enige verwarring, maar het is je duidelijk geworden en dat is dan ook weer mooi meegenomen Dankjewel, Richard

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lukt je glansrijk om aan de opdracht te voldoen. Ik zie het hele verhaal zo voor me met een glimlach, nee niet een geoefende.
Jij behoeft geen oefening voor je glimlach, dank je voor je compliment, Odile

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Timmermansogen - is timmermansoog? Neen, niet. Wel goed. Heb je iets veranderd? Een verrassende wending. Ik vond die behaarde kuiten al wonderlijk. Misschien een vooroordeel van mij maar een vrouw die een jurk koopt heeft naar mijn idee geen haar op de kuiten :). Grappig verhaal, Dana.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana M, Mooie invulling - ik zie het ook zo voor me. dingetje: 'Ze giechelt haar eigen geïrriteerdheid weg.' - ergernis 'Tachtig denier, denkt ze erachteraan, echter niet hardop.' een kenmerk van denken is dat het niet hardop gebeurt. :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
, Timmermansogen - is timmermansoog? Neen, niet. Wel goed. Heb je iets veranderd? Een verrassende wending. Ik vond die behaarde kuiten al wonderlijk. Misschien een vooroordeel van mij maar een vrouw die een jurk koopt heeft naar mijn idee geen haar op de kuiten :). Grappig verhaal, Dana.
Eerst stond er 'een timmermansoog' , ik vond timmersogen grappiger, ik weet dat het officieel niet zo hoort te zijn, maar wat a-dichterlijke vrijheid, pas ik meestal wel toe. (en het komt voor dat vrouwen niet de deur uitgaan met de gedachte: ik ga een jurk/rok kopen, dus mijn kuiten moeten glad zijn... het komt voor :D )

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Ze giechelt haar eigen geïrriteerdheid weg.' - ergernis 'Tachtig denier, denkt ze erachteraan, echter niet hardop.' een kenmerk van denken is dat het niet hardop gebeurt. :)
Dankjewel, Jan, ik heb de geïrriteerdheid weggeveegd De valkuil van denken is ontstaan, doordat het nogal eens voorkomt, dat ikzelf hardop aan het denken ben, dan krijg je dit soort onzin :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dana M, je hebt me doen glimlachen, dus opdracht vervuld. :o
Hai Blavatski, Dank je voor de glimlach, gek hè, ik had niet eens gezien dat dat een onderdeel van de opdracht was, de volgende keer zal ik toch wat beter opletten :D Voor menig vrouw met een maatje meer, zijn pashokjes ook vaak veel te klein hoor. 'Ze' doen het opzettelijk, zodat je wel het hokje uit moet komen om te kijken of het wel zit, dan vliegen de aasgierverkoopsters je aan en vleien net zo lang tot je denkt dat iets je geweldig goed past. Uitzonderingen daargelaten, natuurlijk

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling en een grappig verhaal is het zeker. Je beleeft het mee, je ziet het gebeuren. Knap gedaan, Dana.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het duurde tot het laatst voordat ik doorhad dat zij een man was. :)
Rijst de vraag of zij wel een man is, of gewoon een vrouw in mannenkleren? :D Hier woont in het dorp ook een meisje die we met Sam aanspreken...

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) :thumbsup: Een imposante vrouw in mannenkleren kan ook, maar dan ga ik stiekem wel met een puissant epileer apparaat zwaaien.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) :thumbsup: Een imposante vrouw in mannenkleren kan ook, maar dan ga ik stiekem wel met een puissant epileer apparaat zwaaien.
Alleen ermee zwaaien helpt niet echt, ik weet het, ik heb het net geprobeerd Elyse :D