Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#66 Bloemkool

Het eerste wat Jack zegt als hij de keuken binnenkomt, is: ‘Ik wil gelijk eten, want ik heb honger.’ ‘Je hoeft niet zo snauwerig te praten. Je moet trouwens nog even geduld hebben, tenzij je voor halfgaar gaat.’ ‘Het eten is dus nog niet klaar?’ ‘Doe een beetje rustig aan. Ga je eerst maar douchen en daarna de krant lezen.’ ‘Ik moet het eten dus uitstellen omdat jij weer niet op tijd klaar bent?’ ‘Ik weet toch niet hoe laat je elke dag thuiskomt?’ ‘Dan had je me moeten bellen.’ Met stampende passen verlaat hij de keuken. Els zucht. Het zal wel weer een gezellige maaltijd worden. Wat is Jack toch een dominante chagrijn. Als hij in de badkamer is, dekt zij de tafel. ‘Ben ik lang genoeg weggebleven? Ah, de tafel is in ieder geval al gedekt. Ik hoef toch niet eerst de krant nog te lezen, hè? Dat doe ik altijd na het eten.’ ‘Je kunt gaan zitten. Ik zet de schalen op tafel.’ Zo gauw Els de deksels eraf haalt, gaat Jack staan om te zien wat hem voorgeschoteld wordt. ‘Nou, nou, je hebt weer een geweldige maaltijd in elkaar geprutst. Wanneer leer je eens goed te koken?’ ‘Je bent toch dol op bloemkool?’ ‘Vandaag niet.’ Els bedenkt zich niet en gooit de schaal met bloemkool in zijn gezicht. Hij schreeuwt. Zij lacht.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, die zit! Eikels met hete bloemkool overgieten. Zo doe je dat dus om ze eetbaar te maken. Een grappig, goed geschreven verhaal met een resoluut einde dat alleen van jou afkomstig kan zijn. Wij zijn daar veel te verlegen voor. :) Een zeurtje: de krant nog lezen >> de krant nog te lezen

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dos, ik had er eerst te tussen staan. Daarna heb ik het verwijderd. Het komt weer terug. Zo zat ik ook te denken bij koken of te koken.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bieten serveer ik koud. De bloemkool was heet. Daarom dus bloemkool. Bovendien houdt hij niet van bieten.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, Boontje komt om zijn loontje. Ik hoop dat de bloemkool was overgoten met een hete kaassaus. Je hebt een heerlijk irritante echtgenoot neergezet en ik hoop dat in real life niemand is die zo'n partner heeft.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahahah... prachtige dialoog. Die actie van Els had veel eerder mogen plaatsvinden als je het mij vraagt :lol: