Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 65 Tijd vrij maken - Ik weet het.

‘Verdorie, Helma, het lukt me niet. Wat moet ik nou in hemelsnaam doen?’ ‘Wat je moet doen? Ga de kamer stofzuigen, of het gras maaien. Dan doe je tenminste iets nuttigs.’ ‘Dat bedoel ik niet, schat. Ik kom tijd te kort om mijn levenswerk af te maken.’ ‘Oh, bedoel je dat. Nou gewoon, Je moet tijd vrij maken. Je bent altijd met van alles bezig. Schrap eens wat van die activiteiten.’ ‘Ja, ja. Zeker minder gaan golfen? Ik pieker er niet over. En stoppen met dat half uurtje pianospelen per dag? Dat schiet ook niet op.’ ‘Dan puzzel je wat minder.’ ‘Dat is pure ontspanning tegen de stress en om mijn geest scherp te houden.’ ‘Kom nou een beetje. Je moet niet steeds vluchten in allerlei smoesjes. Je bent helemaal niet gestrest. Je moet gewoon doorpakken met het werk.’ ‘Dat is het juist. Ik weet niet hoe ik verder moet. Al twee weken zit ik helemaal vast. Elke keer als ik het controleer, vind ik het niet goed. Als ik het dan verbeter, uitprint en weer lees, vind ik het weer niet oké. En ik ben nog niet eens op de helft.’ ‘Eigen schuld. ’s Avonds zit je tijdens TV kijken altijd met je laptop op schoot om een opdracht uit te werken, of aan een wedstrijd mee te doen, of iets anders te bedenken voor op Internet. Stop daar dan eens mee.’ ‘Nee joh, dat vind ik juist zo leuk.’ ‘Dan weet ik het ook niet meer.’ ‘Nu je het zegt, ik weet het ineens. Ik zet ’s avonds de televisie uit.’ ‘Dat is een geweldig idee. Dan krijg ik eindelijk gelegenheid om eens goede boeken te lezen.’ ‘Alleen voor het nieuws, praatprogramma’s, of sport zet ik hem nog aan.’ ‘Nou, nou, dat schiet op, zeg.’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules du lac, ja, elk uur kun je maar één keer besteden. Tv uit is een goed begin - maar dan ook echt uit :) De uitvluchten sterk weergegeven.

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik weet het ook! Nog meer van dit soort bladvulling ga ik niet lezen! dan kan ik net zo goed de tv weer aanschaffen ;-)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoveel hobby's dat er geen tijd meer is om rustig te hobby'en. Lastig hoor. Ach ja, het levenswerk komt vanzelf klaar. Grappig stukje.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja als je een druk leven hebt maak je veel mee en heb je veel om over te schrijven. Lekker verhaal om te lezen. Dank je wel

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonder dat je de personages omschrijft zie ik ze zitten en hoor ik ze praten. :nod: De mens kan oneindig veel smoezen verzinnen: gebruikten we onze fantasie maar op een andere manier. :rolleyes:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Soepel lopend verhaaltje. Er zijn heel veel mensen die het grote werk uitstellen door kleine werkjes te doen, omdat ze even vastzitten. Als ik hem was, zou ik het Helma laten lezen, maar die zal ongetwijfeld weigeren.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, die man moet dat idee van zijn levenswerk loslaten en de dingen blijven doen waar hij zin in heeft. Misschien wordt dat levenswerk later in een week tijd af geschreven. Ideeën moeten in vrijheid rijpen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle lezers weer bedankt voor de veelal positieve berichten. @ Beste Thijs: we kunnen het natuurlijk nooit iedereen naar de zin maken, maar elke mening kan leerzaam zijn. @ Tja: Inderdaad. Helma adviseert liefdevol, maar heeft verder geen interesse om zich er verder in te verdiepen. @ Dos Wijnhof: goede gedachte. Ik zal het aan de zeurpiet doorgeven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo herkenbaar dit verhaal! Met allerlei dingen druk bezig zijn die eigenlijk niet zo nuttig zijn ;). Herkenbaar, dus goed realistisch geschreven :thumbsup:.