Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#64 De zinnige houthakker

De zinnige houthakker ‘Hij is wankel vandaag,’ zei de brugwachter tegen Simon. ‘Ik moet er over. De markt is aan de andere kant.’ ‘Hij is slechter dan gisteren. Door de houtwurm.’ ‘Toch ga ik er over.’ Simon trok zijn met handelswaar beladen ezel mee. ‘Ik heb vrouw en kinderen.’ ‘Ik laat je niet door. Kijk dan man!’ ‘De brug ziet er prima uit.’ ‘Jawel, alle loopplanken liggen er. Maar zie de stutpalen waar ze op rusten. Ik denk dat ze jouw gewicht nog wel dragen. Die ezel met dat brandhout, daar twijfel ik over.’ ‘We hebben geld nodig om te eten, ik heb al dagen niets verkocht. Ik zal eerst oversteken, en dan de ezel roepen. Wie weet redt ze het.’ ‘Ga naar huis en eet je ezel op. Misschien is de brug morgen weer beter.’ ‘Wie zal dan mijn hout dragen?’ ‘De kaboutertjes natuurlijk, dit is toch een sprookje?’

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met de laatste zin had je me te pakken. Heerlijk willekeurig :)
Hoi RichardOtten, Dank voor je reactie. Ik hou van een absurde twist in een verhaal. De ene keer lukt dat beter dan de andere.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi sprookje. Ik vond het einde wat abrupt. Wat ik goed vind is dat het vraagtekens oproept over de betrouwbaarheid van de wachter.
De moraal is dan ook: goede raad is duur.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, niet altijd. Het hangt ervan af door toeval en door wie je omringd bent.
Klopt;-). Tenzij je per se die ene brug over moet. Dan wordt de spoeling dunner.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk stukje. Eigenwijze vent, die Simon. 'Wie zal dan mijn hout dragen?' vind ik sterk gevonden.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stukje. Eigenwijze vent, die Simon. 'Wie zal dan mijn hout dragen?' vind ik sterk gevonden.
Dank je, Tja!