Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#65 Geen tijd

Geen tijd Tijd Heel veel tijd Dat zou ik willen hebben Vele uren per dag Alle dagen in de week Een heel jaar lang Tijd Heel veel tijd neemt mij in beslag vele uren per dag alle dagen in de week een heel jaar lang Tijd Een beetje tijd

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verwoord. Bij mij mogen er ook meer uren in een dag. Ik vind het vreselijk als ik zie dat mensen hun dag uitzitten om dan maar weer naar de volgende te sukkelen en vervolgens weer niets te doen. Er zou een urenbank moeten bestaan waar iemand zijn overbodige uren in kon leveren en anderen die uren dan ter beschikking konden krijgen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Jawel. Maar de laatste versregel maakt het een 'Toon Hermans'. Niets mis mee. Dat dan weer niet. Maar ik zou die schrappen. Tijd, een beetje tijd klinkt namelijk al als een herkenbaar verlangen. Met plezier gelezen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verwoord. Bij mij mogen er ook meer uren in een dag. Ik vind het vreselijk als ik zie dat mensen hun dag uitzitten om dan maar weer naar de volgende te sukkelen en vervolgens weer niets te doen. Er zou een urenbank moeten bestaan waar iemand zijn overbodige uren in kon leveren en anderen die uren dan ter beschikking konden krijgen.
Angelieke, wat let je om zo'n bank op te richten? Hij bestaat nog niet: een gat in de markt. Maak tijd verhandelbaar. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Jawel. Maar de laatste versregel maakt het een 'Toon Hermans'. Niets mis mee. Dat dan weer niet. Maar ik zou die schrappen. Tijd, een beetje tijd klinkt namelijk al als een herkenbaar verlangen. Met plezier gelezen.
Woody, je hebt volkomen gelijk. In vijf minuten geschreven en te vroeg geplaatst. Even dacht ik nog om het woordje 'wel' in de laatste zin te schrappen. Maar de hele zin weg is sterker. Met dank en jammer voor die Toon. Waar lijkt het nu op?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het geweldig. Tijd is een vaag maar fascinerend begrip. En daar hebben we maar mee te handelen.
Tijd is inderdaad een fascinerend begrip. Als de schepper ons alleen ruimte had gegeven, had de wereld er heel anders uitgezien, dan waren we onderdeel geweest van de ondeelbare, eindeloze eeuwigheid en had Einstein met zijn handen in het haar gezeten. Dank voor je reactie, Johannamieke.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, Gelukkig heb ik alle tijd. Je mag wat van me hebben hoor. Mooi gedicht. Ik heb het met plezier gelezen en verder ook geen op- of aanmerkingen. Gewoon goed.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Mooie overgang! Waarom [Dat zou ik willen hebben Vele uren per dag Alle dagen in de week Een heel jaar lang] met hoofdletters? en [neemt mij in beslag vele uren per dag alle dagen in de week een heel jaar lang] zonder hoofdletters? :?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos Wijnhof, Mooi compact en herkenbaar. Ook met plezier gelezen. (geen zeurtjes of dingetjes :) )
Dank voor je reactie, Janp.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, Gelukkig heb ik alle tijd. Je mag wat van me hebben hoor. Mooi gedicht. Ik heb het met plezier gelezen en verder ook geen op- of aanmerkingen. Gewoon goed.
Laat maar zitten, Pim2000, tijd in overvloed. Soms zit ik gewoon te zitten en weet niet wat te doen. Uit pure verveling mep ik dan een aap uit de boom. Dat geeft dan wat reuring. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Mooie overgang! Waarom [Dat zou ik willen hebben Vele uren per dag Alle dagen in de week Een heel jaar lang] met hoofdletters? en [neemt mij in beslag vele uren per dag alle dagen in de week een heel jaar lang] zonder hoofdletters? :?
Scherp opgemerkt, Marietje. Ik wil graag dat het laatste Heel veel tijd neemt mij in beslag vele uren per dag alle dagen in de week een heel jaar lang als één zin gelezen wordt, en waarom ik dat zo graag wil, weet ik niet. Ook dank voor je reactie.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het geweldig. Tijd is een vaag maar fascinerend begrip. En daar hebben we maar mee te handelen.
Tijd is inderdaad een fascinerend begrip. Als de schepper ons alleen ruimte had gegeven, had de wereld er heel anders uitgezien, dan waren we onderdeel geweest van de ondeelbare, eindeloze eeuwigheid en had Einstein met zijn handen in het haar gezeten. Dank voor je reactie, Johannamieke.
Aan zijn kapsel te zien gebeurde dat vaak. En toch is de tijd er. Hoe kan het eigenlijk dat ze zeggen dat sommige dingen tijdloos zijn?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En dan te bedenken dat de aarde tijdloos is. Wat maken wij mensen een drukte om niks ;)
Meta, ik zou de aarde zeker niet tijdloos noemen. Ze is nog geen 4,6 miljard jaar geleden ontstaan en gaan over een aantal miljard jaar ook naar de knoppen. Dat is niet tijdloos.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het geweldig. Tijd is een vaag maar fascinerend begrip. En daar hebben we maar mee te handelen.
Tijd is inderdaad een fascinerend begrip. Als de schepper ons alleen ruimte had gegeven, had de wereld er heel anders uitgezien, dan waren we onderdeel geweest van de ondeelbare, eindeloze eeuwigheid en had Einstein met zijn handen in het haar gezeten. Dank voor je reactie, Johannamieke.
Aan zijn kapsel te zien gebeurde dat vaak. En toch is de tijd er. Hoe kan het eigenlijk dat ze zeggen dat sommige dingen tijdloos zijn?
Einstein zal vaker met zijn handen in het haar gezeten hebben. Toen hij ontdekte dat ruimte en tijd onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en als hij zijn briljante ideeën zelf niet kon geloven en het foefje van een constante introduceerde om zijn theorie geloofwaardig te maken. Naar mijn bescheiden en volstrekt ondeskundige mening is alleen het Niets waaruit alles ontstaat, tijdloos. Sommige zaken worden tijdloos genoemd omdat ze niet direct door een volgende modegril verdwijnen. De ideeën van Jan de Bouvrie zijn voor de duur van vijf jaar tijdloos. En menigeen zit er een leven lang mee opgescheept. Mensen houden van fopspenen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, een tijdloos verlangen maak je wakker. :)
Mili, die tijd komt geheid. Rustig afwachten. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn tijd stond even stil toen ik het las.
Maddy, jij bent de enige die de tijd naar je hand weet te zetten. Blijf het gedicht lezen en herlezen. De tijd staat stil en jij bent tijdloos. Daar kan die Jan de Bouvrie met zijn interieur-ideeën een puntje aan zuigen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, In reactie op #7. Nu is het een Dos :)
Oorspronkelijk was het een Dos. Nu is het een Dos & Co. :)