Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#65 Vrije tijd

"Kun jij.. oh. Nee, natuurlijk, ik begrijp het." "Pieter, heb je.. o, oké te druk nu, ik snap het." "Hans, lieve, lieve, lieve Hans. Wat zeg je? Je bent bezig. Tuurlijk. Geen probleem. Doe ik. Doeii." "Floris, je bent mijn laatste stro.. Of ik WAT?! Jezus man, ik zit al tot over mijn oren in het werk en ik moet mijn... Doe effe normaal man. Ik heb dit ook niet bedacht. Goed, ik heb wel door dat ik jou nu even niets hoef te vragen. Succes. Met alles. Ja, dankje.. " - klik - Nou, die psychologe kan wel lullen over "je moet eens wat vaker mensen om hulp vragen; niet denken dat je altijd alles alleen moet oplossen" , WAAR zitten die behulpzame mensen dan? Hè? Vertel?! Als IK het niet doe, wie doet het dan wel? Hè? Nou dan moet ik het ook nu zelf maar weer oplossen. Eens kijken. Wanneer ik die afspraak van vanmiddag opschuif naar volgende week dan bespaar ik, pak 'm beet, anderhalf uur. Hm, dat is niet genoeg. Ik kan mezelf de haren wel uit mijn kop trekken. Hoe stom kan een mens zijn. O ja, nee, ik moet mild voor mezelf zijn. Even diep inademen en rustig uitademen. Pffuuuuuu. Goed, daar gaan we weer. Hoeveel tijd heb ik nodig. Half uur heenrijden, ruim een uur ginds doorbrengen, half uur terugrijden. Dus zeg maar een kleine tweeënhalf uur. Oké. Weet je wat? Ik blaas die hele sessie af. Heb ik in één klap tweeënhalf uur tijd bespaard. Wat zal ik eens met al die uren doen? Ik hou nu tijd over. Toch?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg levendig in dialoogstijl geschreven verhaal, alsof je in iemands hoofd zit. Het is geheel in gesproken taal. Bewust gedaan? Het is leest wel heel vlot. Meestal zijn verhalen wat gestileerder.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gevonden dat iemand die eindelijk over zijn schaduw stapt en hulp vraagt nu van een koude kermis thuis komt. Het ging mij wel allemaal een beetje te snel.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, dank voor het lezen en reageren. Ik heb bewust voor deze stijl gekozen omdat gebrek aan tijd in je hoofd zit. Tijd is namelijk het enige wat je hebt op aarde. Wanneer je tijd op is, is alles op.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, heerlijk snel stukje. Leest ook als een trein :) Over de spreektaal - wees daar spaarzaam mee en gebruik hoofdletters niet nodeloos.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie voor me een stuiterende HP. Misschien kan ze de tijd die ze nu over heeft rustig in en uit ademen? Graag gelezen! :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie voor me een stuiterende HP. Misschien kan ze de tijd die ze nu over heeft rustig in en uit ademen? Graag gelezen! :)
Tijd is hier als een vakantieplek waar meer mensen voor geboekt werden dan er beschikbare plaatsen zijn. Valt een persoon uit dan zijn nog steeds alle accommodaties bezet ;-)