Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#65 tijd vrij maken

Met de hoorn tussen oor en schouder geklemd blader ik door mijn agenda, terwijl ik mijn pen tussen mijn tanden heen en weer laat tikken. Misschien de achttiende? “Nee. Nee, dat gaat niet lukken. Ik dacht ...” ... “Nee, de achttiende, dacht ik. Misschien.” ... “Omdat ik het niet zeker weet. Maar ik denk dat het wel moet lukken” ... “Nee.” ... “Ik moet eerst Jo vragen of ze mijn dienst kan overnemen.” … “Omdat ik dan helemaal niet kan” … “Ik denk het wel, ja. Maar ik moet het wel eerst vragen.” … “Ja, natuurlijk.” … “Nee. Dat gaat toch niet.” Ik zie de data tussen mijn vingers doorglijden, leg mijn pen neer en pak de hoorn weer in mijn hand. “Ik hoop het.” … “Weet je het zeker?” … “Dat is nog een poos weg.” Ik pak de hoorn over in mijn andere hand en prik met de pen op willekeurige dagen. “Ik kan misschien ook wel een weekje training overslaan.” … “Dat weet ik ook wel.” … “Dan doen we dat.” … “Zeker weten.” … “Ja mam. Dan zie ik je morgen.” ... "Zeker weten."

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, Ja, idd heel kerkenbaar - en leuk dat pas aan het eind duidelijk wordt met wie de ik spreekt. dingetje. De zin:
Met de hoorn tussen oor en schouder geklemd blader door mijn agenda,
mist een persoonsvorm.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, Ja, idd heel kerkenbaar - en leuk dat pas aan het eind duidelijk wordt met wie de ik spreekt. dingetje. De zin:
Met de hoorn tussen oor en schouder geklemd blader door mijn agenda,
mist een persoonsvorm.
'blader' is de persoonsvorm. Ik mis het onderwerp 'ik'.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Eerst heel moeilijk doen en dan heel gemakkelijk. Leuk. Ze had inderdaad ook direct kunnen vertrekken, Annemieke. Ze was thuis en had even tijd..

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, je brengt me in de war hoewel in deze opdracht het niet duidelijk hoeft te zijn. Ik heb een indruk dat twee volwassenen knap omstandig zitten te doen over een afspraak en dan blijkt dat het hp's dochter is die de volgende dag komt. Het kan helemaal aan mij liggen ... ;)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voelde me even verward, aan het begin vond ik hp wat formeel van toon en later meer informeel. Ook de handelingen kwamen op mij formeel over, waarom weet ik niet... Leuk gedaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stukje. Ik heb het idee dat ze niet zoveel zin heeft om naar moeders te gaan en daarom een datum in de toekomst probeert te prikken. Als dat helemaal niet lukt, blijkt zat ze best tijd heeft.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, afspreken blijft lastig, vooral als je eigenlijk niet wil. Ik vond het een lastig te lezen stukje, dat komt waarschijnlijk omdat het geen verhaal is maar een dialoog zonder kop en staart. Daarna moet je je fantasie laten werken op de puntjes en daarvoor ben ik nu misschien teveel afgeleid door mijn kinderen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een indruk dat twee volwassenen knap omstandig zitten te doen over een afspraak en dan blijkt dat het hp's dochter is die de volgende dag komt.
Je hebt helemaal gelijk hoor, behalve dan dat de hp juist de dochter is (je leest haar handelingen en haar woorden; de moeder zit helemaal aan de andere kant van de lijn verborgen in de puntjes). Mensen doen vaak onwaarschijnlijk en bovenal onnodig moeilijk. Dat was wel het idee achter dit stukje. Zeker 'geen tijd' zit vaak vooral in je hoofd en blijkt meer een kwestie van jezelf eroverheen zetten dan daadwerkelijk afspraken verzetten (al geef ik ook direct toe dat dat lang niet altijd makkelijk is).
Ik heb het idee dat ze niet zoveel zin heeft om naar moeders te gaan en daarom een datum in de toekomst probeert te prikken. Als dat helemaal niet lukt, blijkt zat ze best tijd heeft.
Dat zou kunnen. Of ze heeft het werkelijk heel druk, maar realiseert zich hoe langer ze haar moeder aan de lijn heeft, wat werkelijk belangrijk is ... [quotepim2000]Daarna moet je je fantasie laten werken op de puntjes[/quote] Dat was wel het idee, ja. Ik hield het express vaag zodat iedereen er zijn eigen ding in kon zien - is moeder een zeur die dochter teveel claimt, heeft dochter het echt druk maar wil ze graag tijd vrijmaken voor moeder, heeft dochter eigenlijk geen zin en doet ze zich alleen druk voor, ervaart dochter zichzelf als te druk, omdat ze eigenlijk geen zin heeft, enz ... er is zo veel mogelijk wat ik niet wilde verpesten door een andere optie er te nadrukkelijk in te stoppen. Altijd lastig om in te schatten tot welk punt het wel leesbaar blijft, dus altijd goed om te horen wanneer ik weer een vaagheidsgrens overschreden heb. Allen hartelijk dank voor jullie reacties.