Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #64, Flip

Er was eens een ongehoorzame kabouter, Flip. Toen hij weer eens in de verboden gereedschapskist van fietsenmaker Jansen speelde, pakte iemand die kist op en liep er mee de werkplaats uit. Flip raakte in paniek en rende over de imbussleutels naar de rand van de kist. De kist schommelde hevig. Flip struikelde over de fles smeerolie en kon zich nog net vastklampen aan sleutel 13 om over het randje te kunnen kijken waar hij naar toe ging. Zonlicht. Gras. De wind blies hem terug tussen het gereedschap en met een plof landde de kist op de straatstenen. Flip hoorde eerder, dan dat hij zag waar hij was: een snorrend geluid kwam dichterbij. Hij kroop zo ver als hij kon onder de poetslap, maar zijn kabouterluchtje verried hem. Een behaarde poot hengelde boven zijn bibberende lijfje. “Scheer je weg!” bulderde de vertrouwde stem van meneer Jansen. Opgelucht keek Flip hem aan.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Alice Ik moest een beetje aan Pinkeltje denken bij jouw verhaaltje. Eerst dacht ik dat de kabouter wilde ontsnappen, bij zonlicht en gras ;) Maar dat durft hij blijkbaar toch niet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor het lezen en jullie reactie. Ik heb bij het schrijven Pinkeltje niet in gedachten gehad, maar nu ik het teruglees, snap ik wel dat jij hem in Flip herkent, Meta.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel beeldend, door de details, denk ik. Alleen loopt het naar mijn gevoel wel een beetje met een sisser af.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk sprookje, Knap hoe je de spanning opbouwt naar een goede afloop. Leuk hoe je gebruik maakt van het materiaal in de kist.

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leuk sprookje, maar ik vind het dan eentje in de vele avonturen van Flip, het einde roept eerder weer een nieuw 'avontuur' op dan dat het eindigt

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Alice, Leuke opzet. het eind is een beetje het verhaal van de kaars - dat kan je vast beter. Hier stokte ik even:
De wind blies hem terug tussen het gereedschap en met een plof landde de kist op de straatstenen.
Dat Flip wordt terug geblazen en dat de kist op de straatstenen landt, zijn twee dingen/gebeurtenissen die elk een zin verdienen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. Met taal neem je ons mee de wereld vd gereedschapskist in. De avonturen van Flip de kabouter: daar zit meer in. Jammer dat het zo weinig woorden mochten zijn he? Ik vraag me wel af hoe het nu zit tussen mr Jansen en Flip. Daarmee eindigt je verhaal voor mij vooral met een vraag ipv een einde.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Ik zat inderdaad een beetje knel met het aantal woorden. Had daardoor tekort ruimte om de afloop van het sprookje meer vorm te geven: Flip was opgelucht het gezicht van zijn vertrouwde meneer Jansen (Flip woont al jaren bij de familie in de fietsenwinkel) te zien. Dit was bij mij bekend, maat nu ik teruglees zie ik dat dat de lezer nergens wordt verteld. Leermomentje (weer één, leuk dat de schrijfopdracht er weer is)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee, maar dat is Pinkeltje! Wat mij betreft had die poes wel eerder en explicieter in beeld mogen komen. Grappig verhaaltje.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Alice, schattig verhaaltje met leuke details. Gewoon lekker fris. PS: Ik onderschrijf de opmerking van @janp.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een erg geslaagd sprookje. Leuk dat je de kabouter echt over het gereedschap laat klimmen zodat wij een idee krijgen hoe klein hij is. Gelukkig loopt het goed af. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Poes? Let ik nu zo slecht op? Is meneer Jansen een poes? Dat haal ik nergens uit. Die behaarde poot kan toch van elk beest zijn? Zelfs van een flinke kerel met haar op zijn armen. Ik vond de opzet verder wel leuk hoor. Ik zal wel zitten te pitten.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen dank voor het lezen en jullie opmerkingen. Altijd weer leerzaam! @Angelieke: Ik heb geprobeerd met het 'snorrende geluid' een kat te introduceren in het sprookje. Dacht dat het daarmee duidelijk was, dat er een kat in aantocht was.