Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#64 - Sterretje

Er was eens een mooi meisje dat niet kon zingen. Toch zong zij altijd, tot groot verdriet en hevige oorpijn bij de mensen van het dorp. Wat de mensen ook tegen haar zeiden, ze bleef maar zingen. Op een dag besloot de burgemeester van het dorp dat het genoeg was geweest. Hij stuurde de veldwachter op het meisje af. ‘Als je niet stopt met dat geblèr moet ik je gevangen nemen,’ zei de veldwachter tegen het meisje. ‘Tralalaar, je doet maar,’ toeterde het mooie meisje. Dus gooide hij haar in de cel. De volgende dag was de cipier van het dorp met de noorderzon vertrokken. Het ging de burgemeester wat te ver om het meisje te laten verhongeren. Hij liet haar maar weer vrij. ‘Weet je wat?’ zei hij. ‘Hier heb je een computer en een webcam. Ga het internet maar lastigvallen met je kattengejank.’ En zo worden popsterren gemaakt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
So you think I can sing, een versie van het dansprogramma. Zij is wel een doorzetter en niemand weerhoudt haar te stoppen. In plaats van de cel had de burgemeester zangles kunnen aanbieden. Hoop doet leven. Mijn stem heeft ze.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allen :) @Pisano Mwa, waarschijnlijk geen sprookje inderdaad. Ik laat die komma vaker weg maar (daar was er weer een) ik weet dat het niet mag. Als je het voorleest hoeft (en weer een) er geen rust te komen. Lees maar eens hardop. Maar goed, volgens de voorschriften heb je helemaal gelijk. @maddbrug Maar ze kan echt niet zingen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pisano Mwa, waarschijnlijk geen sprookje inderdaad. Ik laat die komma vaker weg maar (daar was er weer een) ik weet dat het niet mag. Als je het voorleest hoeft (en weer een) er geen rust te komen. Lees maar eens hardop. Maar goed, volgens de voorschriften heb je helemaal gelijk.
Ik bedoelde 'geen sprookje' niet negatief, hoor. Als je een komma bewust weglaat, is dat wat mij betreft prima.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ostinato, je wel-of-niet sprookje stemt me tot nadenken. In tegenstelling tot anderen zie ik geen humor; ik vind het eerder gezocht. Humor is een niet te bevatten gegeven.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedoelde 'geen sprookje' niet negatief, hoor.
Zo vat ik het ook niet op :). Je hebt gelijk, het is eigenlijk geen sprookje. @Mili Dank. Het is inderdaad een beetje gezocht. Ik had wel wat meer aandacht aan het einde mogen besteden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond het ook wat gezocht, smaken verschillen ;). De eerste alinea leek voor mij geschreven te zijn :o. Er zit wel wat in. Tegenwoordig lijk je alleen mee te tellen wanneer je raar doet en extreme dingen uitvreet. Dat heb je er wel in verwerkt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond het wel verrassend. Ik had het idee dat het zich in een ver verleden afspeelde (omdat er nog geen popsterren waren). Waar komt dan dat internet ineens vandaan? Tijdens het lezen heb ik me daaraan niet gestoord. Pas toen ik er later over na ging denken.