Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 64, bosmeisje

Met grote stappen loopt Lize door het bos, ze is kwaad op haar moeder. ‘Je bent 15 jaar nu, het wordt tijd dat je je als een prinses gaat gedragen, vanaf nu niet meer in een kapotte broek en afgetrapte gympen het bos in, heb je me gehoord!’. Ze herkauwd de woorden opnieuw en opnieuw, wat denkt ze wel, haar moeder, ik wil helemaal geen prins, ik wil het bos ,voor altijd. De zon zakt al laag achter de bomen, moe laat ze zich tegen de stam van een oude eik zakken en valt al snel in een diepe slaap. ‘Jij wil het bos, voor altijd.......... meisje ben voorzichtig met wat je wenst’. Een frisse wind streelt haar wangen als Lize wakker schrikt, wie is daar?, wil ze roepen maar haar stem klinkt als het ruisen van de blaadjes. Haar benen hebben zich een weg gezocht diep in de donkere aarde. De oude eik laat zijn blaadjes strelend langs haar stam glijden. Hier, voor altijd, samen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja die d-t,s mijn grote handicap ;) fijn dat je het toch met plezier hebt gelezen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wees voorzichtig met wat je wenst: dat thema komt veel terug in desprrookjes hier. Je zult maar een boom worden...

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed bedacht zeg. Ik hoop nog wel dat het bosmeisje nog een kans krijgt. Of dat ze na een aantal jaren blij is met een prins die door een kus de betovering verbreekt.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi sprookje. Wel lastig. Dan ben je ineens een boom. Ik wil eigenlijk oo ook wel weten of ze ooit niet meer boom wordt gekust. Er zijn genoeg mensen die met bomen knuffelen, dus wat dat betreft. Graag gelezen.