Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #64 - Heilige Henk

Er was eens een heilige in een warm land. Hij hield veel van Nederlandse kinderen en een keer per jaar — op de avond voor zijn verjaardag — bracht hij ze allemaal een cadeautje. Toen hij ouder werd, riep hij de hulp in van de Witte Vrouwen. Hij redde het niet meer alleen. Vrouwen hadden in die tijd nog weinig te vertellen, maar dat weerhield hen er niet van om altijd te praten. Honderden jaren ging dit goed, maar toen vrouwen emancipeerden en hun situatie verbeterde, waren er steeds meer die vonden dat de Witte Vrouwen symbool stonden voor hun onderdrukking. Mannen vonden dat ze van hun feest af moesten blijven en ook dat het een kinderfeest was. Sommigen vonden dat ze terug moesten gaan naar hun eigen land. De heilige had er snel genoeg van. “Voortaan spelen jullie zelf maar Heilige Henk en Witte Vrouw”. Hij leefde nog lang en gelukkig. Hij wel.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sommigen vonden dat ze terug moesten gaan naar hun eigen land
Wat bedoel je hier mee. Deze zin vind ik verwarrend. Verder is het een origineel verhaal. Goed geschreven.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:eek: Een bijzondere invulling! Ik haal er het Sinterklaas verhaal uit maar niet alle vergelijkingen gaan wat mij betreft op.
, maar toen vrouwen emancipeerden en hun situatie verbeterde
:confused: Je maakt me nieuwsgierig wat er hier precies bedoeld wordt. Voor mij zit hier iets tegenstrijdigs in dat m.i. er niet in hoort. Fijn dat je er weer bent! :nod:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, een helaas veelgehoord argument (?) in de ZP discussie is, dat gekleurde Nederlanders die moeite hebben met de huidige Sinterklaarviering, terug zouden moeten gaan naar hun eigen land. Toegegeven, dit argument wordt meestal gebezigd door mensen voor wie op donderdagmorgen de vuilniszak buitenzetten al bijna een onoverkomelijke intellectuele uitdaging is, maar ik vind 'm leuk genoeg om hierin te verwerken.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
, maar toen vrouwen emancipeerden en hun situatie verbeterde
:confused: Je maakt me nieuwsgierig wat er hier precies bedoeld wordt. Voor mij zit hier iets tegenstrijdigs in dat m.i. er niet in hoort.
Het is juist dubbelop lijkt me. Ik heb lang getwijfeld om een van twee te schrappen maar vond de zin goed lopen zo. Je bedoelt toch niet dat vrouwenemancipatie de situatie van de vrouw heeft verslechterd, hoop ik? :eek:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toegegeven, dit argument wordt meestal gebezigd door mensen voor wie op donderdagmorgen de vuilniszak buitenzetten al bijna een onoverkomelijke intellectuele uitdaging is, .
:lol: :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
, maar toen vrouwen emancipeerden en hun situatie verbeterde
:confused: Je maakt me nieuwsgierig wat er hier precies bedoeld wordt. Voor mij zit hier iets tegenstrijdigs in dat m.i. er niet in hoort.
Het is juist dubbelop lijkt me. Ik heb lang getwijfeld om een van twee te schrappen maar vond de zin goed lopen zo. Je bedoelt toch niet dat vrouwenemancipatie de situatie van de vrouw heeft verslechterd, hoop ik? :eek:
Nee, juist omdat het voor mij ook dubbelop is vraag ik mezelf af waarom je het zo erin had gezet. Dat zet me aan het denken waardoor het iets tegenstrijdigs werd. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, ingenieus bedacht en beschreven. Jouw interpretatie van de ZP-discussie is niet de mijne hoewel ik zonder enige intellectuele inspanning de vuilniszakken vrijdagmorgen vroeg buiten zet.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, ingenieus bedacht en beschreven. Jouw interpretatie van de ZP-discussie is niet de mijne hoewel ik zonder enige intellectuele inspanning de vuilniszakken vrijdagmorgen vroeg buiten zet.
Ja zie je, daar ga je al: ze moeten op donderdagochtend naar buiten! :lol: Vrijheid blijheid, Mili, ik neem zelf geen stelling maar wilde beide kanten enigszins ridiculiseren.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bart, Ik wil me wel verkleden als heilige Henk en doen alsof ik hem ben. Leuk verhaal.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, een helaas veelgehoord argument (?) in de ZP discussie is, dat gekleurde Nederlanders die moeite hebben met de huidige Sinterklaarviering, terug zouden moeten gaan naar hun eigen land. Toegegeven, dit argument wordt meestal gebezigd door mensen voor wie op donderdagmorgen de vuilniszak buitenzetten al bijna een onoverkomelijke intellectuele uitdaging is, maar ik vind 'm leuk genoeg om hierin te verwerken.
:) Ik vind dit een moeilijke opdracht, maar jij lijkt er totaal geen problemen mee te hebben, Bart!

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal vol met luchtige speldenprikken. Ik kan er wel om lachen, vooral om : "Vrouwen hadden in die tijd nog weinig te vertellen, maar dat weerhield hen er niet van om altijd te praten."