Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#64 Lelijk als de nacht

Er was eens een heel bijzondere prinses. Ze was zo lelijk dat de vullingen in je kiezen pijn deden als je te lang naar haar keek. Maar zoals dat gaat bij prinsessen, omdat ze nu eenmaal in een gouden bedje geboren zijn, liet niemand van de onderdanen van Optavia iets blijken van die ware gevoelens. Ieder kind had van jongs af aan geleerd net te doen of prinses Darlyne, het allermooiste wezentje was dat ze ooit aanschouwd hadden. Spiegels en fototoestellen waren ten strengste verboden in Optavia, met als gevolg dat Darlyne opgroeide van lelijk klein meisje, tot jonge lelijke vrouw, zonder dat ze daar ooit last van had. De koning schreef in het jaar dat zijn dochter achttien jaar werd een schoonheidswedstrijd voor jonge mannen uit. Tientallen schone jongelingen poseerden in zwembroek. Darlyne koos de allermooist gelukte jongen uit en ze leefden nog lang en gelukkig.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nyceway, wat een gek verhaaltje vanuit het dictatoriaal koninkrijkje. De privileges van hen die uit een 'van hogerhand' geproclameerde gouden vulva worden geboren. Ik denk dat je met 'Worstranië' een soort van wurgend effect hebt willen meegeven. Mijn gevoel zegt dat je een meisje dat achttien wordt niet een rijpe vrouw kunt noemen en ik loop tegen 'geproportioneerde jongen' en 'knellende vullingen' aan. Alsof de woorden niet op hun plaats zijn. Wel een verhaaltje met een boodschap. :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest erg lachen om die vullingen. Verder ben ik het wel grotendeels met Mili eens. Je verhaal wordt misschien iets teveel opgevuld met mooie woorden. Maar dat is mijn mening hoor.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk sprookje zonder poespas! :D [Er was eens een hele lelijke prinses. Ze was zo lelijk dat de vullingen in je kiezen pijn gingen doen als je te lang naar haar keek.] Ik zou deze zinnen sterker maken want m.i. zeg je nu twee keer hetzelfde. Dr, Schumacher had er vast iets moois van kunnen maken. ;)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allermooist gelukte jongen vond ik ook erg grappig. Dergelijke prinsesjes bestaan natuurlijk echt. Eigenlijk een heel modern goed gelukt sprookje.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nyceway, Als ik denk aan een sprookje passen daar voor mij geen vullingen in. Dat is een vinding van de laatste eeuw en in mijn ogen niet uit het magische sprookjes-tijdperk. Maar dat is persoonlijk. Ook de zwembroek is voor mij niet passend. Maar als je je sprookje satirisch bedoeld hebt, dan is het wel weer passend. Ik heb dus een beetje dubbele gevoelens

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet onmiddellijk denken aan zo'n korte strip (of hoe noem je dat), dat ik op fb eens ben tegengekomen. Hier zie je een lelijke vrouw die zich laat omvormen tot een prachtbabe d.m.v. plastische chirurgie. Dan leert ze een man kennen, trouwen ze en krijgen ze hun eerste kind. Hun eerste kindje blijkt dan net zo lelijk te zijn als zij eerst was.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allermooist gelukte jongen vond ik ook erg grappig. Dergelijke prinsesjes bestaan natuurlijk echt. Eigenlijk een heel modern goed gelukt sprookje.
Dank je wel Annemieke.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nyceway, Als ik denk aan een sprookje passen daar voor mij geen vullingen in. Dat is een vinding van de laatste eeuw en in mijn ogen niet uit het magische sprookjes-tijdperk. Maar dat is persoonlijk. Ook de zwembroek is voor mij niet passend. Maar als je je sprookje satirisch bedoeld hebt, dan is het wel weer passend. Ik heb dus een beetje dubbele gevoelens
Dank je wel voor je reactie Pim. Waarom zou een sprookje niet modern kunnen zijn. Is de definitie van een sprookje niet een wereld creëren waarin alles mogelijk is?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet onmiddellijk denken aan zo'n korte strip (of hoe noem je dat), dat ik op fb eens ben tegengekomen. Hier zie je een lelijke vrouw die zich laat omvormen tot een prachtbabe d.m.v. plastische chirurgie. Dan leert ze een man kennen, trouwen ze en krijgen ze hun eerste kind. Hun eerste kindje blijkt dan net zo lelijk te zijn als zij eerst was.
Ha, ha. Ja die vervelende genen! Misschien lijkt het nieuwe prinsje wel op papa en denkt mama dat haar kind op haar lijkt.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nyceway, Je hebt gelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Toen net las ik er één die ook modern was en die viel wel op zijn plek.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, de mooi gelukte jongen in de zwembroek maakt het helemaal goed. Die vullingen maakten mij een beetje van streek, net een wortelkanaalbehandeling achter de rug. Daarom, die laatste zin, deed het 'm.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, De dictatuur van het uiterlijk is misschien wel de ergste die er is. Ook in jouw verhaal sluipt die dictatuur er in, want de lelijke prinses kiest de 'allermooist gelukte jongen' en leefde nog lang en gelukkig - kennelijk heeft ze die schone jongeling daarvoor nodig!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, de mooi gelukte jongen in de zwembroek maakt het helemaal goed. Die vullingen maakten mij een beetje van streek, net een wortelkanaalbehandeling achter de rug. Daarom, die laatste zin, deed het 'm.
Dank je wel Maddbrug. Sorry van de vullingen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, De dictatuur van het uiterlijk is misschien wel de ergste die er is. Ook in jouw verhaal sluipt die dictatuur er in, want de lelijke prinses kiest de 'allermooist gelukte jongen' en leefde nog lang en gelukkig - kennelijk heeft ze die schone jongeling daarvoor nodig!
Dank je wel JanP. Ze denkt zelf dat ze beeldschoon is en dat ze als prinses het beste van het beste verdiend. Uiterlijk is inderdaad een vreemd iets. Wat bepaalt of we iets mooi of lelijk vinden?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In totalitaire regimes kan de werkelijkheid tot een sprookje uitgroeien, zo blijkt. Leuk verhaaltje. hele >> heel pijn gingen doen >> pijn deden iets blijken van zijn of haar ware gevoelens >> iets blijken van die gevoelens De koning... op een nieuwe regel.

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
kort hilarisch sprookje ;-) en zo leefde het prinsesje dat zo lelijk was dat de vullingen in je kiezen pijn deden als je te lang naar haar keek en de allermooist gelukte jongen uit Luilekkerland met zwembroek nog lang en gelukkig.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ze nog lang en gelukkig leeft met een knappe jongen zegt voor mij al genoeg over haar karakter... Tegenwoordig draait alles om uiterlijk, dat is dan ook wat ik eruit haal :thumbsup:.