Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#63B Jantien en Kees

“Het gaat niet over cijfers, het gaat niet over geld! Het gaat om mensen!” “Om mensen? Maar dat betekent niet dat je gewoon alle regels aan je laars kunt lappen. Daar heb je je werknemers net zo goed mee. Wat gebeurt er als je failliet gaat, Kees? Wat gebeurt er dan met je mensen?” Ze ziet Kees stokken in zijn woede. Hij staat voor haar, langzaam in en uit ademend. De blik is er nog, maar ze weet dat hij die woede alleen maar speelt. Hij is wanhopig. “Het mag niet gebeuren,” zegt Kees op kalme toon. Hij kijkt haar diep in de ogen. “Jantien.” Hij loopt om haar heen. Ze voelt zijn handen op haar schouders. “Jij kunt het voorkomen,” zegt hij. Zijn handen masseren haar schouders. “En je hebt het eerder gedaan. Het is zo makkelijk.” Ze zucht. Zijn handen glijden over haar nek. Ze weet dat hij weet dat ze daarvan opgewonden raakt. “Je kan toch niet Elma, Harm en Katinka zomaar op straat laten zetten?” Zijn handen strelen haar nekvel. Haar huid tintelt onder zijn aanrakingen. “We doen er niemand kwaad mee. Er zijn geen slachtoffers.” Ze zucht nog een keer. “Verdomme Kees!” Ze slaat zijn handen weg. “Blijf van me af!” Ze draait zich om in haar stoel en kijkt hem aan. “Niemand kwaad mee? Het is fout, Kees! Het is boekhoudfraude wat je van me vraagt!” Ze staat op omdat ze ongemakkelijk zit. “En bovendien is het hartstikke hypocriet. De mensen interesseren je geen bal. Het gaat alleen maar om jou. Zoals altijd. Maar ik heb er genoeg van.” Bijna krijgt ze medelijden met hem, zoals hij daar staat. Bijna. “Als jij alles voor elkaar hebt, kun je dit soort scènes voorkomen. Maar met mij niet meer.” “Bedoel je dat…?” “Als je werkelijk denkt dat het makkelijk voor me is, ken je me maar slecht.” Ze merkt opeens dat haar blouse helemaal gedraaid om haar lichaam zit. Ze trekt hem recht, strijkt de vouwen recht en veegt even over de stof om eventueel vuil te verwijderen. “Dag, Kees.” Ze verlaat het kantoor. En hem. https://www.youtube.com/watch?v=jj_sfeogsN0

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat mag je eigenlijk zelf invullen. Is het te vaag?
Voor mij, persoonlijk, wel, omdat ik me er zelf niets kan bij voorstellen. Wat kan iemand nu doen om ervoor te zorgen dat ze toch niet failliet gaan: Met de boekhouding knoeien? Zichzelf prostitueren, zodat er nog even geld binnenkomt? Jouw dialoog vind ik wel entertainend :) Enkel de en... en... in je laatste zin vond ik wat vervelend, maar dan ben ik aan het muggenziften. Voor de rest zou ik je tekst nog eens met een kritischer oog moeten doorlezen, maar daar heb ik nu zoveel zin niet in.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stefan, Een verhaal naar mijn hart. De problematiek van de huidige maatschappij waarbij werknemers nummers zijn lekker aangezet en voorzien van een lekker extreem jasje waarbij de secretaresse (althans ik meen dat ze dat is) een poging doet haar baas tot menselijkheid te manen. Mooi dat je haar alle namen van de werknemers laat noemen omdat dat de geloofwaardigheid dat het om mensen gaat versterkt. Misschien wel wat teveel namen om op te noemen, maar dan ga ik muggenziften. Voor mij was het verhaal niet te lang.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stefan Zomers, De dialoog zit goed in elkaar - toch mis ik net dat tipje van de sluier, zoals lilithx al heeft opgemerkt: 'Wat verwacht Kees van Jantien?' Je geeft aan dat je(de lezer) dat zelf mag invullen, maar dat vind ik te makkelijk, kortom voeg die ene zin toe... :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een bijzondere songs worden er geplaatst! :thumbsup: Een interessante dialoog tussen de vrouw en haar baas. Ik heb ook de vragen wat hun relatie tot elkaar is en wat hij wilt dat zij gaat doen?

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Mooi om te horen dat de dialoog leuk om te lezen is. Ik wilde de lezer laten invullen waar het precies om gaat in het verhaal, maar als meerdere mensen het gevoel hebben dat ze iets missen, dan moet ik het natuurlijk veranderen. Ik heb maar liefst één zinnetje toegevoegd. Is het beter zo? En de opmerking van Lilithx heb ik ter harte genomen en de laatste zin aangepast. Nadat ik je reactie las viel het me op hoe lelijk die zin is.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stefan zomers,
Ik heb maar liefst één zinnetje toegevoegd. Is het beter zo?
ja!
Ik zeg ook nog eens volmondig ja :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaar dat ik tijdens het lezen niet veel miste :D. Een verhaal waarin je de actualiteit hebt verwerkt. Dat vind ik altijd leuk om te lezen. Een mooi lied zit er ook bij :thumbsup:.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Stefan, ik vind het een mooie en goed leesbare tekst, enfin, ja, je hebt zaken aangepast lees ik! Dus heeft SOL hier zijn werk prima gedaan. Ik begrijp dat ze met de boekhouding moet frauderen en dat ze er geen zin meer in heeft. Vorig keer heeft de baas haar kunnen overtuigen door op haar seksualiteit in te spelen. Nu bedankt ze er voor! Knap verhaal. :o

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Blavatski! Inderdaad, feedback krijgen en verwerken is erg prettig, ik denk dat ik maar blijf meedoen. Volgens mij heeft het een bijzonder positief effect op de kwaliteit van mijn proza!