Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#63B De wind

De deur valt in het slot, je kijkt niet eens meer op. Tenminste, zo stel ik het me voor nu ik hier ben en niet meer bij jou. Ik vouw mijn handen onder mijn nek op het hoofdkussen en kijk naar de wekkerradio. De vogels fluiten al en de bamboe windgong in de achtertuin tokkelt rustig. Ze slaapt op haar zij naar mij toe en ademt rustig door haar neus. Haar kleine jongen dribbelt de trap af, het is even stil, dan klinkt het gemurmel van een tekenfilm. Hij kwam gisteravond even bij ons liggen. De gele kraanwagen van Lego die ik hem gegeven heb, staat nog op het nachtkastje. De wieltjes hebben echte veringen en het poppetje dat er in zit heeft een helm op. Ik pak het wagentje en rol met de wieltjes over mijn arm. Het bed kraakt, ze draait zich op haar rug en slaat het dekbed van zich af. 'Hoi, goedemorgen.' Ik steun met mijn elleboog op het kussen en rij met de kraanwagen een rondje over haar buik. 'Hou op, het kriebelt.' Ik parkeer het wagentje tussen haar borsten. Ze rekt zich uit, het wagentje rolt omlaag en blijft met een achterwiel steken in haar navel. 'Rij nog eens een rondje.' Ik zou me schuldig moeten voelen. https://www.youtube.com/watch?v=XLmotzU_Wk4

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Janp, Ik denk hierbij aan het legowagentje dat mijn zoontje kreeg toen hij 6 werd en met veel plezier in elkaar zette om er vervolgens niet mer naar om te kijken. Helaas heeft mijn zoon meer plezier met het bouwen dan met het spelen ervan, want dat was juist wat ik leuk vond om met hem te gaan doen. Het wagentje staat nu te verstoffen Gelukkig heb ik nu een goede manier gevonden om het wagentje te blijven gebruiken. Leuk dat je oude tijden laat herleven met je keuze voor Kadanz. Echte jaren tachtig sound die past in de toontje lager en Hans de Booij rij. Ik heb je verhaal met plezier gelezen. Fijn aan jouw verhalen is de woordkeuzes als tokkelen van een windgong en gemurmel van de tekenfilm. Ik kan me daardoor veel beter in het verhaal inleven dan wanneer je alleen zegt: buiten klinkt de windgong of de tv staat aan en maakt geluid. Juist in zulke nuances ben jij erg goed en maakt het verhaal prettig om te lezen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Pim2000. De paar woorden die je noemt zijn uiteraard bewust gekozen - ook als contrast met de vrouw die verderop in de stad de dag alleen moet zien door te komen. Het is niet anders.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag janp, Niks om je schuldig over te voelen :) Mooi stukje. Mijn favoriete zin:
Haar kleine jongen dribbelt de trap af, het is even stil, dan klinkt het gemurmel van een tekenfilm.
Daar zit al een heel verhaal in :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kadanz! Dat lijkt een eeuw geleden... :ontopic: Goed geschreven verhaal met mooie details, zoals ik van je gewend ben. :thumbsup: Haar gevoelens komen op mij niet uitbundig over, ze zijn vrij neutraal. Heb je dat bewust gedaan? Ik kan de eerste zin niet goed plaatsen want wie is de 'je'? Zijn partner/ vrouw? Ik vind het een Katinka sfeer hebben: het zou haar zomaar kunnen zijn die bij hem ligt. ;)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag janp, Niks om je schuldig over te voelen :) Mooi stukje. Mijn favoriete zin:
Haar kleine jongen dribbelt de trap af, het is even stil, dan klinkt het gemurmel van een tekenfilm.
Daar zit al een heel verhaal in :thumbsup:
Dank je Woodpecker, Het venijn zit 'm in de zin die je aanhaalt 'Haar kleine jongen'

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kadanz! Dat lijkt een eeuw geleden... :ontopic: Goed geschreven verhaal met mooie details, zoals ik van je gewend ben. :thumbsup: Haar gevoelens komen op mij niet uitbundig over, ze zijn vrij neutraal. Heb je dat bewust gedaan? Ik kan de eerste zin niet goed plaatsen want wie is de 'je'? Zijn partner/ vrouw? Ik vind het een Katinka sfeer hebben: het zou haar zomaar kunnen zijn die bij hem ligt. ;)
Ja, het is een tijdje terug ;) De vrouw in het verhaal wordt net wakker, dus idd niet zo uitbundig. De 'Je' uit de 1e zin is de (ex)partner van de ik. En die 'Katinka' sfeer. Tja, het is mijn fictie en daar zit kennelijk een rode draad in :) Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx, Over het schuldig voelen, dat komt er misschien niet helemaal uit, kleine aanpassing gedaan. het was: De deur valt in het slot, je kijkt niet eens meer op. Tenminste, zo stel ik het me voor. Nu: De deur valt in het slot, je kijkt niet eens meer op. Tenminste, zo stel ik het me voor nu ik hier ben en niet meer bij jou. dank voor je reactie.

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een erg mooie scène met prachtig beschrijvend woordgebruik, zoals Pim al zei. Ik ben het niet eens met de wijziging "Tenminste, zo stel ik het me voor nu ik hier ben en niet meer bij jou." Mijn suggestie is om te benadrukken dat hij niet de hele nacht in dat bed heeft geslapen. Bijvoorbeeld: "Tenminste, zo stel ik het me voor. Nu ben ik weer hier. Ze heeft niets gemerkt van mijn afwezigheid."

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een erg mooie scène met prachtig beschrijvend woordgebruik, zoals Pim al zei. Ik ben het niet eens met de wijziging "Tenminste, zo stel ik het me voor nu ik hier ben en niet meer bij jou." Mijn suggestie is om te benadrukken dat hij niet de hele nacht in dat bed heeft geslapen. Bijvoorbeeld: "Tenminste, zo stel ik het me voor. Nu ben ik weer hier. Ze heeft niets gemerkt van mijn afwezigheid."
StefanZomers, dank voor je reactie. het idee van het verhaal is dat de ik in het heden bij iemand anders is - en even denkt aan degene die hij verlaten heeft.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het idee van het verhaal is dat de ik in het heden bij iemand anders is - en even denkt aan degene die hij verlaten heeft.
Door je aanpassing, komt dit nu stukken beter over! En krijg ik zo'n aha-gevoel. Wat een kleine aanpassing niet doet hé.

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het idee van het verhaal is dat de ik in het heden bij iemand anders is - en even denkt aan degene die hij verlaten heeft.
Hm, dan heb ik het niet goed begrepen. Ik zat aan overspel te denken en iets dat recent gebeurd is. Dat komt waarschijnlijk door de opmerking over schuldig voelen. Maar het verhaal blijft in beide interpretaties overeind staan, wat ook weer mooi is.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Lilithx en Stefanzomers, dank voor de reacties. @Stefan, je schreef: 'Hm, dan heb ik het niet goed begrepen. Ik zat aan overspel te denken en iets dat recent gebeurd is. Dat komt waarschijnlijk door de opmerking over schuldig voelen.' Niet zozeer overspel - de ik heeft voor iemand anders gekozen en 'zou zich schuldig moeten voelen' maar voelt zich dus niet schuldig, maar stelt zich wel voor hoe zijn ex de dag doorbrengt.