Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#63B The real Kate (Vervolg op #38)

#38: http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/… “When I was a child, running in the wild. Afraid of what can be.” Haar stem heeft precies die dromerige klanken. Overladen met sensualiteit, en pure zuiverheid. Het is dat ze geen reden heeft om te komen, anders moest het haar gewoon zijn. Yoma duwt nog wat takken aan de kant, en struikelt bijna over de wortel van een eeuwenoude berk. n van de takken duwt het jaren 80 hoedje van haar hoofd. Onverschrokken volgt ze de klanken. Nadat ze wat varens aan de kant heeft geduwd, ziet ze een open vlakte. Een vrouw van middelbare leeftijd met krachtige ogen zit achter een grote zwarte vleugel. “Here I go! It’s coming for me through the trees.” De vrouw stopt met spelen als ze Yoma ziet naderen. ‘It is you.’ ‘Are you the real Kate?’ ‘Yes,’ zegt Kate Bush. Ze lijkt niet eens verbaasd te zijn over deze vraag. ‘But why?’ ‘I just want to play, my dear. And this place is an excellent place for that. Sit back and enjoy.’ ‘Kate, don’t play.’ ‘Why not?’ ‘I don’t want you to leave.’ ‘That’s the life of an artist. You just play and ask the adience wether they like it or not. And then you disappear.’ Yoma vindt het nogal vreemd dat iemand die vrijwel nooit live optredens heeft gegeven, zoiets kan zeggen. Maar ze negeert het. Haar doel is duidelijk. ‘But I want to kiss the real Kate.’ Kate toont de dromerige blik die ze ook in de clip van Wuthering Heights had. “I kissed a girl, and I liked it.” Op de vleugel is een meisje met paars haar en een uitdagende blik verschenen. Haar topje en hotpants laten zoveel huid onbedekt, dat ze net zo goed alleen lingerie had kunnen aantrekken. ‘Katy, this forest is only for real musicians. Get lost,’ zegt Kate met een verbazingwekkende autoriteit in haar stem. Katy Perry kijkt haar met grote ogen aan en verdwijnt dan weer. Yoma weet dat dit haar moment is. Zonder enige aarzeling grijpt ze Kate’s gezicht en drukt haar mond volop op die van haar idool. Ze proeft de smaak van Dame Blanche, vermengd met limoen en paprikachips. ‘Nice, little red cape.’ ‘How did you know that?’ ‘I switched places with God remember?’ Een flits ontneemt Yoma even volledig het zicht. Als ze haar pupillen vernauwt beginnen de contouren van de open vlakte weer zichtbaar te worden. Kate is weer terug naar de plek waar voor haar alles beter is. De striemen op Yoma’s armen beginnen te branden. Waarom is ze naar dit bos toegekomen? Grootmoeder is immers al drie jaar geleden overleden... https://www.youtube.com/watch?v=VerK4zwMRQw

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vituoso, Wil je me even op weg helpen. Wie is Yoma in real life? (is het een artieste?) Het helpt me om het verhaal beter te plaatsen. Ik hoop dat dan het verhaal landt en beter tot me doordringt. Wat ik leuk vind is het dromerige gevoel dat ik erbij heb. Past goed bij Kate Bush. Leuk dat Kate Perry ook op het toneel verschijnt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je Katy Perry er ook bij haalde. Dat is een artiest die ik wel ken ;). Verder vind ik net als Pim het verhaal een beetje warrrig, want wie is Yoma?