Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#63A- 'Proef de chocola in zoveel kleuren...'

‘Proef de chocola in zoveel kleuren…’ ‘Muchas gracias, Señor. ’ De hotelbediende knikt en sluit de deur achter zich. ‘I really can go for a snack.’ Ze reageert op de wens van haar voeten en schopt haar schoenen uit, ‘And a cup of mint tea.’ Door de openstaande deuren stroomt de Mexicaanse zon naar binnen. Ze stapt het terras op. Warme tegels verwelkomen haar. Het uitzicht wist de lange vliegreis. Thimo gaat achter haar staan en slaat zijn armen om haar heen. ‘Finally we can spent some time together.’ Hij strijkt haar haren opzij, kust haar nek. ‘I’m sorry that my life as a D.J. is so complicated.’ Ze schudt zacht haar hoofd, draait zich om en kruipt in zijn armen. ‘This will be a wunderfull week.’ ‘It’s already amazing.’ De kus bevestigt alles. Ze maakt zich los en pakt de telefoon. ‘Would you like to order something from the roomservice?’ ‘Some sandwiches will do.’ Thimo loopt naar de mini bar. Het gesis van een blikje klinkt haar bekend. Ze bedankt de receptionist en legt de telefoon neer. ‘Do you want some chocolate?’ Een rammelend geluid trekt haar aandacht. Met grote ogen kijkt ze naar het kokertje dat Thimo lachend omhoog houdt. Ze grist het uit zijn hand en laat zich op de sofa zakken. Met een bevende vinger strijkt ze over de kleurige verpakking. Het vrolijke effect is weg sinds die ene dag. Ze fronst haar wenkbrauwen. Tijdens de grote pauze had Jara de smoes gebruikt dat mama de Smarties was vergeten mee te geven naar school en natuurlijk had ze gedeeld. Ieder twee van elke kleur. ‘Hey,’ Thimo aait over haar wang, ‘Can you share this painfull memory?’ ‘I haven’t seen these chocolates since that schoolday.’ Ze kijkt hem met vochtige ogen aan. ‘My sister and I were called to the principal.’ Ze punnikt aan het rode plastic dopje in de koker. ’He told us that our parents died in a car accident.’ Een regenboog van Smarties vliegt door de hotelkamer als de koker open schiet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gouden combinatie is dit verhaal. Je verwerkt de chocola, het lijk en je grotere verhaal moeiteloos. En het valt me nu pas op dat de zin 'I really can go for a snack.' lijkt (of hetzelfde is, dat weet ik niet zeker) op de zin uit de m&m reclame, heb je dat expres gedaan? Mooi om te zin dat de relatie tussen hen niet oppervlakkig blijft :thumbsup:. De overgang van blij naar verdrietig vind ik goed gedaan. Ook voor jou de bonuspunten :D.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gouden combinatie is dit verhaal. Je verwerkt de chocola, het lijk en je grotere verhaal moeiteloos. En het valt me nu pas op dat de zin 'I really can go for a snack.' lijkt (of hetzelfde is, dat weet ik niet zeker) op de zin uit de m&m reclame, heb je dat expres gedaan? Mooi om te zin dat de relatie tussen hen niet oppervlakkig blijft :thumbsup:. De overgang van blij naar verdrietig vind ik goed gedaan. Ook voor jou de bonuspunten :D.
:D Yeah- goud met bonuspunten! ;) Het is idd de zin uit de M&M reclame. Deze klonk door mijn hoofd toen ik Smarties google-de. De Smarties moeten aangeven dat het een tijd geleden is want inmiddels heten de Treets en Bonitos (= de concurrent van Smarties) samen M&M. Dus ja, expres gedaan. :nod: Thanks! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, wat een mooi verhaal. Geluksgevoelens en uiteindelijk een overstelpend verdriet en dat in een kort verhaal! Je hebt de bonuspunten eerlijk verdiend en krijgt er van mij een :thumbsup: bij.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Het grotere verhaal ken ik niet. In dit fragment voel ik wel de warmte vd zon. Paar dingetjes:
Een rammelend geluid trekt haar aandacht. Met grote ogen staart ze ernaar
Qua betekenis klopt die zin niet, ze staart immers niet naar het geluid maar naar dat kokertje.
de bekende, gekleurde verpakking.
'verpakking' alleen volstaat - de lezer vult wel aan (less is more)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, wat een mooi verhaal. Geluksgevoelens en uiteindelijk een overstelpend verdriet en dat in een kort verhaal! Je hebt de bonuspunten eerlijk verdiend en krijgt er van mij een :thumbsup: bij.
:D Dat is mooi meegenomen! Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Het grotere verhaal ken ik niet. In dit fragment voel ik wel de warmte vd zon. Paar dingetjes:
Een rammelend geluid trekt haar aandacht. Met grote ogen staart ze ernaar
Qua betekenis klopt die zin niet, ze staart immers niet naar het geluid maar naar dat kokertje.
de bekende, gekleurde verpakking.
'verpakking' alleen volstaat - de lezer vult wel aan (less is more)
Inmiddels ken je mijn 'setje' ( Roos en haar DJ) toch ook wel? Jij hebt gelijk mbt het- rammelende geluid- en het -ernaar-. :nod: Is het zonder de aanwijzing dat de verpakking voor haar bekend is en dat de verpakking gekleurd is voor de lezer duidelijk dat ze de verpakking herkend van vroeger en dat toen de kleuren op de verpakking haar wel vrolijk maakte? Deze informatie opsplitsen is mi een betere oplossing. Bedankt voor je reactie! :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede combinatie van factoren heb je in je verhaal verwerkt, daar moet je maar opkomen. Met plezier gelezen, Marietje.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, je schreef in #6
Is het zonder de aanwijzing dat de verpakking voor haar bekend is en dat de verpakking gekleurd is voor de lezer duidelijk dat ze de verpakking herkend van vroeger en dat toen de kleuren op de verpakking haar wel vrolijk maakte?
Mijns inziens is het zonder enige aanwijzing ook duidelijk - te meer daar aan het eind vd scene de smarties door de kamer vliegen en de lezer - neem ik aan- al weet heeft van 'die ene dag' (Het setje Roos/DJ kwam me wel bekend voor, maar niet het hele verhaal)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede combinatie van factoren heb je in je verhaal verwerkt, daar moet je maar opkomen. Met plezier gelezen, Marietje.
:D Hetzelfde kan ik ook van jouw invulling zeggen! Ik zal mijn reactie daar verder toelichten. Fijn dat je het met plezier gelezen hebt, bedankt. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, je schreef in #6
Is het zonder de aanwijzing dat de verpakking voor haar bekend is en dat de verpakking gekleurd is voor de lezer duidelijk dat ze de verpakking herkend van vroeger en dat toen de kleuren op de verpakking haar wel vrolijk maakte?
Mijns inziens is het zonder enige aanwijzing ook duidelijk - te meer daar aan het eind vd scene de smarties door de kamer vliegen en de lezer - neem ik aan- al weet heeft van 'die ene dag' (Het setje Roos/DJ kwam me wel bekend voor, maar niet het hele verhaal)
Ik heb het als volgt aangepast: [Een rammelend geluid trekt haar aandacht. Met grote ogen kijkt ze naar het kokertje dat Thimo lachend omhoog houdt. Ze grist het uit zijn hand en laat zich op de sofa zakken. Met een bevende vinger strijkt ze over de kleurige verpakking. Het vrolijke effect is weg sinds die ene dag.] De lezer leest al in het eerste hoofdstuk van mijn manuscript dat haar ouders zijn overleden maar hier leest men wat er die ene dag precies is gebeurt. (auto ongeluk) Ik hoop dat ik je ooit het hele verhaal kan laten lezen! :nod: Wederom is mijn dank groot! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede combinatie van factoren heb je in je verhaal verwerkt, daar moet je maar opkomen. Met plezier gelezen, Marietje.
Ik kan het niet beter zeggen dan Madd :)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, je schreef in #6
Is het zonder de aanwijzing dat de verpakking voor haar bekend is en dat de verpakking gekleurd is voor de lezer duidelijk dat ze de verpakking herkend van vroeger en dat toen de kleuren op de verpakking haar wel vrolijk maakte?
Mijns inziens is het zonder enige aanwijzing ook duidelijk - te meer daar aan het eind vd scene de smarties door de kamer vliegen en de lezer - neem ik aan- al weet heeft van 'die ene dag' (Het setje Roos/DJ kwam me wel bekend voor, maar niet het hele verhaal)
Ik heb het als volgt aangepast: [Een rammelend geluid trekt haar aandacht. Met grote ogen kijkt ze naar het kokertje dat Thimo lachend omhoog houdt. Ze grist het uit zijn hand en laat zich op de sofa zakken. Met een bevende vinger strijkt ze over de kleurige verpakking. Het vrolijke effect is weg sinds die ene dag.] De lezer leest al in het eerste hoofdstuk van mijn manuscript dat haar ouders zijn overleden maar hier leest men wat er die ene dag precies is gebeurt. (auto ongeluk) Ik hoop dat ik je ooit het hele verhaal kan laten lezen! :nod: Wederom is mijn dank groot! :thumbsup:
Marietje, Ja, herschrijf is naar mijn smaak beter (op 'grote ogen' na, dat is zo meisjesachtig. Suggestie: 'ze kijkt naar het kokertje dat Thimo lachend omhoog houdt.' - De actie daarna: het op de sofa zakken en over de verpakking strijken, zegt zoveel meer dan 'grote ogen'. Maar het is uiteraard jouw verhaal. Ik houd me aanbevolen :) )

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede combinatie van factoren heb je in je verhaal verwerkt, daar moet je maar opkomen. Met plezier gelezen, Marietje.
Ik kan het niet beter zeggen dan Madd :)
Thanks! ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, je schreef in #6
Is het zonder de aanwijzing dat de verpakking voor haar bekend is en dat de verpakking gekleurd is voor de lezer duidelijk dat ze de verpakking herkend van vroeger en dat toen de kleuren op de verpakking haar wel vrolijk maakte?
Mijns inziens is het zonder enige aanwijzing ook duidelijk - te meer daar aan het eind vd scene de smarties door de kamer vliegen en de lezer - neem ik aan- al weet heeft van 'die ene dag' (Het setje Roos/DJ kwam me wel bekend voor, maar niet het hele verhaal)
Ik heb het als volgt aangepast: [Een rammelend geluid trekt haar aandacht. Met grote ogen kijkt ze naar het kokertje dat Thimo lachend omhoog houdt. Ze grist het uit zijn hand en laat zich op de sofa zakken. Met een bevende vinger strijkt ze over de kleurige verpakking. Het vrolijke effect is weg sinds die ene dag.] De lezer leest al in het eerste hoofdstuk van mijn manuscript dat haar ouders zijn overleden maar hier leest men wat er die ene dag precies is gebeurt. (auto ongeluk) Ik hoop dat ik je ooit het hele verhaal kan laten lezen! :nod: Wederom is mijn dank groot! :thumbsup:
Marietje, Ja, herschrijf is naar mijn smaak beter (op 'grote ogen' na, dat is zo meisjesachtig. Suggestie: 'ze kijkt naar het kokertje dat Thimo lachend omhoog houdt.' - De actie daarna: het op de sofa zakken en over de verpakking strijken, zegt zoveel meer dan 'grote ogen'. Maar het is uiteraard jouw verhaal. Ik houd me aanbevolen :) )
Weder, -wederom bedankt! Ik had eerst staan: -ze staart- naar het kokertje maar misschien is -ze kijkt- gewoon genoeg. Als het zover is weet ik je te vinden... :ninja: