Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

63A De Lerarenkamer

20 augustus 2015 - 22:16
‘Wie houdt er nou niet van handenarbeid?’ riep juffrouw Thelma hysterisch. Iedereen in de lerarenkamer was in shock. Ze wachtten op de komst van de politie. Tien minuten eerder hadden ze meester Sjef, die handenarbeid gaf, dood aangetroffen in zijn lokaal. Iedereen was het er over eens, hij was vermoord. Het feit dat hij door een spijkerpistool letterlijk aan de muur genageld was, bevestigde dat vermoeden. Juffrouw Thelma keek nagelbijtend naar buiten. ‘Wie wilt in hemelsnaam Sjef iets aandoen? Hij was de liefste man. Ik begrijp het niet.’ ‘We vinden het allemaal vreemd Thelma en dan ook nog net voor zijn pensioen.’ Juffrouw Louise schudde haar hoofd. ‘Triest.’ ‘Ja, nog drie maanden en hij was klaar, dat slaat echt de spijker op zijn kop.’ ‘Jezus Christus, Freek, een beetje meer tact alsjeblieft.’ ‘Sorry, Louise. Je weet dat ik in stressvolle situaties domme dingen ga zeggen.’ ‘Gelukkig dat je alleen maar wiskunde geeft.’ ‘Wat wil je daar nu weer mee zeggen?’ ‘Dat formules geen domme uitspraken creëren.’ ‘Nou wordt hij echt mooi, dat steenkolen Duits dat jij ze aanleert is zeker geweldig.’ ‘Jongens, hou op, dit helpt niemand.’ Henk, de gymleraar liet zijn autoritaire stem horen. Freek keek hem minachtend aan. ‘Ga toch foto’s maken van de jongens in het kleedlokaal.’ Henk schoot uit zijn slof. ‘Val kapot, slapjanus, het is nooit bewezen’ en greep Freek bij de keel. Louise stond verschrikt op en schreeuwde hysterisch. Freek begon rood te worden en sloeg met handen en voeten. ‘Hou op!’ riep Louise. Vanuit het niets kwam Thelma aanrennen met een zware lamp en mepte Henk van Freek af. ‘Thelma, wat doe je nu?’ ‘Ik kon het niet meer aanzien.’ ‘Ik geloof dat ze allebei niet meer ademen!’ ‘Shit, je hebt gelijk. Het is allemaal naar de verdommenis.’ ‘Ik wil niet de bak in, dat overleef ik niet.’ ‘Er zit maar één ding op.’ Ze sprongen allebei uit het raam en spatte uiteen op het schoolplein. De bel ging en de kinderen liepen het handenarbeid lokaal binnen en schrokken van het zicht. Maar toen maakte meester Sjef zich los en gooide met chocolade: “Happy Halloween!”

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 augustus 2015 - 22:38
:lol: Heerlijk van God los! :thumbsup: :thumbsup: Wat mij betreft heb je de punten dik binnen! :nod:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 augustus 2015 - 9:47
En ik altijd maar denken dat leraren stabiele types zijn. Duh. Wat denk ik toch ook voor een gekke dingen. Waargebeurd neem ik aan? Wel veel personages voor een kort verhaal. Een opmerking die ik regelmatig lees. Maar ja. Dat is een ander verhaal.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 augustus 2015 - 17:38
RichardOtten, Deze scene moet naar de werkelijkheid zijn opgetekend, want dit verzin je niet:
Freek begon rood te worden en sloeg met handen en voeten.
Ik schat zomaar in dat je hier de max. aan bonuspunten voor krijgt. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 augustus 2015 - 19:57
Natuurlijk krijg jij de bonuspunten :D. Wat een geweldig absurd verhaal. De lijken vliegen je om de oren. Ik heb er om moeten lachen. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 augustus 2015 - 20:18
Dag Richard, met verstomming jouw verhaal gelezen. Hoe krijg je het voor elkaar!? Steek je nu de draak met het onderwijssysteem en het lerarenkorps of wou je gewoon een absurde inzending leveren? Gelukkig maakt de chocoladeworp op het eind alles weer goed! :o Het zoethoudertje....

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 augustus 2015 - 15:50
Richard, een fantastisch verhaal. Lekker sfeertje tussen de collega's, fijne typetjes, goed gebekt. Leuk team, vast een populaire school.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 augustus 2015 - 19:35
Hoi Richard, Briljante chaos. Dit bewijst maar weer eens dat leraren af en toe nog gekker zijn dan leerlingen. "Ze sprongen allebei uit het raam en spatte uiteen op het schoolplein." Deze zin vond ik wel op de rand van het ongeloofwaardige. Dit moet dan wel een school zijn met veel verdiepingen, is dit soms een school die voorkomt uit een fusie? Meestal zit de lerarenkamer op de eerste verdieping, en breek je hooguit je been als je daar uit het raam springt.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 augustus 2015 - 21:43
@Blavatski, beide eigenlijk. Gewoon laten zien hoe snel iets kan escaleren in het absurde. @Lilith en Virtuoso, ze waren ervan overtuigd om de lerarenkamer hoger te plaatsen dat het stress zou verminderen... niet dus.