#63 - Grootsheid
Indringend kijk ik ze aan.
‘Snappen jullie dat er mensen zijn die in het keurslijf van het kwaad leven? We weten allemaal dat het leven hier op aarde niet oneindig is. De tijd om in overtreding van de regels te leven is voorbij! Stel dat de Dag des oordeels morgen al aanbreekt?’
We zitten met z’n allen in de zon op het strand. Wat is het toch verschrikkelijk mooi hier in Pilion. Een uitstekende locatiekeuze. Vandaag heb ik weer vijf 'nieuwen' gedoopt. Ik verheug me op de ontgroening vanavond.
‘Ook wil Ik mededelen dat Ik erg trots ben op zuster Claudia. Ze heeft afstand gedaan van haar familie. En mensen, dat is verstandig of eigenlijk onvermijdelijk.
Iedereen weet dat je alles moet loslaten om zuiver te zijn en zeker ook om dat te blijven’.
Alle volgelingen beginnen te applaudisseren.
‘Hulde voor de zuivering van Claudia’, klinkt eensgezind uit de monden van de overige broeders en zusters. Ik besluit dat Claudia nog voor het eten in mijn kamer mag komen om mij te eren.
Broeder Klaas steekt zijn hand op. Met een handgebaar richt ik alle aandacht op Klaas.
‘Spreek’.
‘Meester Christzeus, het zit mij dwars dat mijn vrouw niet meer bij mij op de kamer mag slapen. Is het niet juist God die ons toestemming heeft gegeven om een echtelijke en spirituele verbinding aan te gaan? Wilt U mij nog eenmaal uitleggen waarom het niet mag?’
‘Wat ben je toch een onnozelaar! Iedereen weet dat onze God alleen lichamelijke liefde tussen Mij en gewone broeders en zusters tolereert. Wil je niet naar het paradijs? Wil je branden in de hel tussen al het andere onzuivere stakkersvolk?’
‘Nee...nee… natuurlijk niet. Ik wist het nog wel. U weet dat ik U vereer als geen ander, Meester Christzeus. Sorry!’
Ik richt me weer tot de andere aanwezigen op het strand. ‘Laten we terugkeren naar het kamp. Het lijkt me gepast dat we broeder Klaas hier achterlaten om na te denken over zijn twijfels’.
Als we teruglopen naar het kamp, bekijk ik mijn broeders en zusters. Ze beginnen het allemaal aardig te snappen. De vrouwen bij de vrouwen. De mannen bij de mannen. Geen kinderen. Precies zoals ik het graag zie.
‘Vrienden en vriendinnen loop vast door. Ik krijg een visioen op dit moment. Hij wil met Mij praten. Straks vertel Ik jullie wat hij met Mij wilde delen’.
Terwijl ze doorlopen, draai ik me om en stuur een sms naar broeder Hein.
-Broeder Hein, wil jij naar het strand gaan om broeder Klaas op te offeren?-
Hoi Annemieke, Een lekker
Hoi Pim, Eerlijk is eerlijk,
Hoi Annemieke, ik vind het
Dag Annemieke, Je verteller
Hoi Woodpecker, (Stukje
Hoi Annemieke, hoe verzin je
Jouw HP steekt zijn wil niet
Een enge sekte. Je HP is wel
Blavatski schreef: Hoi
Marietje schreef: Jouw HP
Anne Borneman schreef: Een