Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #62B - Zwoele zomernachten

Ze strekt haar vingers. Haar linkerhand beeft, haar rechterduimnagel kleurt rood. Ze knoeit. Ze kijkt op wanneer haar man de tuin in komt lopen. Hij geeft haar een kus en verdwijnt naar binnen. Ze kijkt naar het dak van hun huis. Vanaf hier kan ze het badkamerraam zien. Opeens wil ze het weten. Ze staat op, blaast op haar nagel en loopt naar boven. De deur doet ze op slot. Ze pakt de test. Zwanger 2-3 Haar handen trillen. Ze wikkelt het in WC-papier en stopt hem diep in de prullenbak. Ze duwt haar haar achter haar oren. Twee haren blijven plakken aan haar nagel en laten een diep spoor achter. Ze zucht. Langzaam loopt ze naar beneden. De windwaaier waait. Ze loopt naar buiten. Boven de schutting ziet ze de kruin van haar buurman. Ze slaat haar ogen neer.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, een enkele scene als verhaal, ja dat kan. Je zet een duidelijk beeld neer. het kan nog net iets compacter :) paar zeurtjes;
Haar linkerhand beeft wat wanneer ze haar rechterduimnagel lakt.
Haar hand beeft terwijl ze haar duimnagel lakt.(linker en rechter zijn overbodig)
de tuin binnen komt lopen.
een tuin loop je in –
Ze kijkt naar boven, naar het dak van hun huis. Vanaf hier kan ze de badkamerraam zien.
Ze kijkt naar het dak van hun huis, ze kan HET badkamerraam zien.
Ze staat op en loop
loopt

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, een enkele scene als verhaal, ja dat kan. Je zet een duidelijk beeld neer. het kan nog net iets compacter :) paar zeurtjes;
Volgens mij heb je hem nog niet helemaal door ;). Ik wacht even op andere reacties, maar misschien ben ik wel weer te onduidelijk geweest. Bedankt voor je reactie en je zeurtjes. Deze heb ik aangepast. De linker en rechter heb ik erbij gezet omdat het lastig is je rechterduimnagel te lakken met je rechterhand (als je, zoals vele mensen, rechtshandig bent tenminste). Daarom knoeit ze. Ach, het is een detail maar ik laat hem wel lekker staan :D.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend! :thumbsup: Mooi in detail weergegeven hoe ze probeert relax te blijven d.m.v. het nagels lakken terwijl van binnen de nieuwsgierigheid oploopt. Dan blijkt ze zwanger te zijn. Haar reactie is neutraal en de reden waarom heb je subtiel aangegeven door de buurman in beeld te brengen. :unibrow: Ik ben het eens met Janp. dat het nog compacter, nog scherper kan. Lees het verhaal nog maar eens rustig door. ;) Knappe invulling! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend! :thumbsup: Mooi in detail weergegeven hoe ze probeert relax te blijven d.m.v. het nagels lakken terwijl van binnen de nieuwsgierigheid oploopt. Dan blijkt ze zwanger te zijn. Haar reactie is neutraal en de reden waarom heb je subtiel aangegeven door de buurman in beeld te brengen. :unibrow: Ik ben het eens met Janp. dat het nog compacter, nog scherper kan. Lees het verhaal nog maar eens rustig door. ;) Knappe invulling! :)
Yes, je hebt hem! Ik zal het zo nog even doornemen om te kijken of hij nog compacter kan. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne Een leuk verhaal :) Het zou wat vlotter lezen als je niet zo vaak met ze, zou beginnen. Aan de andere kant geef je heel goed de sfeer weer.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Ik vond het een indringend stukje verhaal. Juist door de manier van vertellen, denk ik. De buurman geeft in ieder geval een lang en blijvend cadeau. Dat is heel dankbaar van hem :).

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt ontspannen was de HP natuurlijk niet. Ze was zo gespannen dat ze voordat haar nagellak droog was de test ging doen. Het feit dat ze de test in wc papier verpakt en onderin de vuilnisemmer stopt is voor mij een extra element waaruit blijkt dat je je goed hebt ingeleefd in de situatie. De spanningsopbouw klopt erg goed en dat in zo'n kort verhaal. Goed hoor zelfs met een mogelijk nieuwsgierige buurman. Misschien had je de zwangerschapstest op een andere manier kunnen omschrijven. Nu heb je het als een 'tell' neergezet nl. zwanger. Je had kunnen kiezen om de test en het befaamde blauwe streepje nadrukkelijker te omschrijven. Ik denk dat genoeg mensen dat ook hadden gesnapt. Maar dat zijn keuzes. Anderzijds is het juist erg leuk dat je verhaal zo kort is.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anne, mooi kort verhaal waarin veel verteld wordt zonder woorden. Er is meer mis dan een een slecht gelakte nagel.......het geheim is duidelijk :o
Fijn dat het geheim duidelijk was voor je :).
Het zou wat vlotter lezen als je niet zo vaak met ze, zou beginnen. Aan de andere kant geef je heel goed de sfeer weer.
Ik heb dat expres gedaan. Ik hield van de sfeer wat het opriep. Ik ben blij dat die sfeer ook op jou overkwam.
Ik vond het een indringend stukje verhaal. Juist door de manier van vertellen, denk ik. De buurman geeft in ieder geval een lang en blijvend cadeau. Dat is heel dankbaar van hem :).
Zeker. Ze zal er erg blij mee zijn. Leuk dat je weer eens langskomt :).
Echt ontspannen was de HP natuurlijk niet. Ze was zo gespannen dat ze voordat haar nagellak droog was de test ging doen. Het feit dat ze de test in wc papier verpakt en onderin de vuilnisemmer stopt is voor mij een extra element waaruit blijkt dat je je goed hebt ingeleefd in de situatie. De spanningsopbouw klopt erg goed en dat in zo'n kort verhaal. Goed hoor zelfs met een mogelijk nieuwsgierige buurman. Misschien had je de zwangerschapstest op een andere manier kunnen omschrijven. Nu heb je het als een 'tell' neergezet nl. zwanger. Je had kunnen kiezen om de test en het befaamde blauwe streepje nadrukkelijker te omschrijven. Ik denk dat genoeg mensen dat ook hadden gesnapt. Maar dat zijn keuzes. Anderzijds is het juist erg leuk dat je verhaal zo kort is.
Ik geloof dat je de buurman niet goed plaatst. Ik heb er bewust voor gekozen om er zwanger neer te zetten. Kort maar krachtig. Zo komt het bij haar ook binnen. Snap je wat ik bedoel?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Dat dacht ik inderdaad. Je hebt de kunst van het weglaten in het uiterste toegepast. Goed gedaan, helemaal omdat je kunt verantwoorden waarom. Goed hoor.