Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 62 Het geheim van Epidaurus

Voor gecorrigeerde versie naar beneden scrollen. Dank je wel :) “Dacht dat je gestopt was met roken’ galmde het. Hij schrok, maar ving al gauw een blik op van een vrouw op de bovenste rij van het immens grote Griekse theater. “Ben ik ook’. “Geloof je het zelf?’ ‘Ja, heel zeker’. En hij haalt de sigaret uit zijn mond en gooit m op de grond. ‘Net zo zeker als die Joyce waarmee je vreemdging zeker’. ‘Ja, ehhmm. Zoiets!’. ‘Vind je mij niet meer aantrekkelijk dan?’ ‘Tuurlijk wel’. ‘Waarom ging je dan vreemd?’ ‘Sjezus, weet ik veel. Het ging zomaar. Opeens’. ‘Opeens, en opeens zat je in haar? Zoals uitglijden op de stoep en floep je zat erin? ‘Sjezus Brigit, het is toch allang over’ ‘Ow, dus je geeft het wel toe?’ ‘Omdat jij het wil’. ‘Dus je geeft het toe omdat ík dat zou willen?’ ‘Ja, zoiets.. ‘ ‘Deed je voor de rest ook maar wat ik zou willen’ ‘Rustig aan Brigit, het is echt maar twee maanden geweest’. ‘Twee maanden!’ schreeuwt ze. ‘Twee maanden, ben je helemaal gék geworden?’ ‘Ja ehhh.. Sorry’. ‘Sorry? Sorry? Kan ik het daar mee doen?’ ‘Ja, ehh…sorry. Het spijt me’. ‘Kunnen we dan nu weer normaal gaan doen zoals normale mensen dat doen?’ ‘Vind je het niet erg dan?’ ‘Jawel, wacht ik kom naar je toe, dan geef ik je straf !’. ‘Wat hier? Hier midden in het theater van Epidaurus?’ ‘Vind je dat niet sexy dan?’ ‘Jawel, maar ik weet niet of de groep toeristen die eraan komen jouw gekreun wel tot in de bovenste rij willen horen’.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Indrany, leuke dialoog met een onverwacht eind. Brigit weet de situatie naar haar hand te zetten :) Paar dingetjes: Sjezus/ehhmm/ehh en ow - zou ik niet gebruiken. 'immens grote Griekse theater' - grote is dubbel, immens duidt al op een grote ruimte. 'geef ik je straf !’. -straf!' (zonder spatie en geen punt)

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Indrany, Ik ben het eens met Jan P. Een leuke dialoog. Het leest lekker vlot door. En inderdaad de sjezus en ehmmm dingetjes. Een paar keer mag best maar dit is overkill. Maar dat is bijna muggenzifterij. Zoals ik al noemde: leuk en vlot. Ik heb dit graag gelezen. Groet, Annemieke

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
“Dacht dat je gestopt was met roken’ galmde het. Hij schrok, maar ving al gauw een schim op van een vrouw op de bovenste rij van het Griekse theater. “Ben ik ook’, en zenuwachtig schuifelt hij door de orchestra, wetende dat deze vrouw, zijn vrouw, nauwelijks nog te ontwijken was. “Geloof je het zelf?’ ‘Ja, heel zeker’. En hij haalt de sigaret uit zijn mond en gooit hem op de grond. ‘Net zo zeker als die Joyce waarmee je vreemdging zeker’. ‘Ja. Zoiets!’. ‘Vind je mij niet meer aantrekkelijk dan?’ ‘Tuurlijk wel’. ‘Waarom ging je dan vreemd?’ ‘Weet ik veel. Het ging zomaar. Opeens’. ‘Opeens, en opeens zat je in haar? Zoals uitglijden op de stoep en floep je zat erin? ‘ Brigit, wat wil je nou? Het is toch allang over?’ ‘Ow, dus je geeft het wel toe?’ ‘Omdat jij het wil’. ‘Dus je geeft het toe omdat ík dat zou willen?’ ‘Ja, zoiets.. ‘ ‘Deed je voor de rest ook maar wat ik zou willen’ ‘Rustig aan Brigit, het is echt maar twee maanden geweest’. ‘Twee maanden!’ schreeuwt ze. ‘Twee maanden, ben je helemaal gék geworden?’ ‘Ja .. Sorry’. ‘Sorry? Sorry? Kan ik het daar mee doen?’ ‘Ja, …sorry. Het spijt me’. ‘Kunnen we dan nu weer normaal gaan doen zoals normale mensen dat doen?’ ‘Vind je het niet erg dan?’ ‘Jawel, wacht ik kom naar je toe, dan geef ik je straf !’ ‘Wat hier? Hier midden in het theater van Epidaurus?’ ‘Vind je dat niet sexy dan?’ ‘Jawel, maar ik weet niet of de groep toeristen die eraan komen jouw gekreun wel tot in de bovenste rij willen horen’. Vraag over het toepassen van het juiste tijdsbestek. De dialoog is tt, maar het inleidende gedeelte is vt. Is dit mogelijk, of moet het begin ook vervangen worden door tt?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Indrany,
Vraag over het toepassen van het juiste tijdsbestek. De dialoog is tt, maar het inleidende gedeelte is vt. Is dit mogelijk, of moet het begin ook vervangen worden door tt?
Ik struikelde over het begin - naar mijn smaak alles in tt Er staan diverse herhalingen en dergelijke in, een paar voorbeelden:
‘Net zo zeker als die Joyce waarmee je vreemdging zeker’.
Schrap die laatste ‘zeker’
‘Weet ik veel. Het ging zomaar. Opeens’. ‘Opeens, en opeens zat je in haar? Zoals uitglijden op de stoep en floep je zat erin?
Schrap: ‘opeens, en opeens zat je in haar ‘ En zo staat er nog een paar in het fragment.