Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 62A Het geheim

Het geheim Maastricht, 26 juli 2015. Mijn lieve Peter, ‘t Moet mij van het hart, en wel nu meteen. Ik kan niet wachten tot onze afspraak van volgende week. Vandaar deze brief. Vanaf het ogenblik dat wij samengingen heb ik dit moment gevreesd. Duizenden angsten heb ik uitgestaan, bang dat je het zou ontdekken of dat je het van iemand anders zou horen. In de paar maanden dat we elkaar nu kennen ben ik zielsveel van je gaan houden en gaandeweg is mijn verlangen om echt intiem met je te zijn sterk gegroeid. Wat had ik al graag het bed met je gedeeld. Toch was ik het die de boot afhield, onder het mom van de ‘goede’ oude gewoonte om geen seks voor het huwelijk te hebben. Wat heb ik me geforceerd en wat heb ik je voorgelogen en wat voel ik me bezwaard. Nu is dan het grote moment van de waarheid aangebroken. Deze jonge vrouw, waar jij zo smoorverliefd op bent, is niet helemaal in orde. Onder haar frivole jurkjes zit een goed verborgen weeffout. Met pijn in mijn hart, Peter, moet ik je bekennen dat, zo vrouwelijk als ik eruitzie, zo mannelijk ben ik in mijn kruis. Daar zit een penis die waarschijnlijk in alle opzichten niet onderdoet voor die van jou. Ik heb er zelf vrede mee, maar jij zult hem vast afschuwelijk vinden. Zeker ook omdat ik je niet eerder heb ingelicht. Ik aanvaard de consequentie hiervan. Laten we een week lang geen telefonisch contact hebben. Volgende week praten we hier verder over. Een kus. Mirella. -------------------------------------------------------------------------------------------- Amsterdam, 26 juli 2015. Liefste Mirella, Vanaf het eerste uur dat ik je ontmoette wist ik dat we voor elkaar bestemd waren. In de maanden daarna heb ik daar geen moment aan getwijfeld. Dat gevoel is alleen maar sterker geworden. Ik heb nooit waarde gehecht aan de esoterisch getinte verhalen over tweelingzielen, maar ik ben van gedachten veranderd. Liefje, wij zíjn het, heuse tweelingzielen! Wij vullen elkaar aan als een slak en zijn huisje. Ik beleef jou als het ontbrekende stuk van mijzelf. Samen zijn wij onverdeeld compleet en de grote fysieke afstand tussen ons ervaar ik steeds meer als een hindernis. Het doet me pijn als ik ‘s avonds de telefoon moet neerleggen en je niet even in mijn armen kan sluiten. Daarom mijn voorstel om zo snel mogelijk te trouwen en samen te gaan wonen. Maar voor we daartoe definitief besluiten moet ik je iets bekennen dat ik eigenlijk al eerder had moeten doen. Dat ik zielsveel van je houd zul je niet betwijfelen, maar -en nu komt de aap uit de mouw- in mijn zoektocht naar aanvulling heb ik evengoed van mannen gehouden en heb daar ook naar volle tevredenheid seks mee gehad. Ik mag dit niet voor jou verborgen houden. Wel wil ik beklemtonen, dat de herenliefde geheel verdwenen is sinds ik jou in de ogen heb gekeken. Geen man vult mij aan zoals jij dat doet. Dit moet je in je overweging meenemen. En nogmaals, jij bent voor mij van belang en niemand anders. Morgenavond, als je deze brief ontvangen hebt, vertel ik er meer over. Til er asjeblieft niet te zwaar aan. Voor altijd de joue, en een dikke pakkerd. Peter.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het perfecte paar zou ik zeggen. Een humoristische uitwerking, tenminste ik kon erom lachen. Ik vraag me alleen af waarom ze elkaar nog een brief sturen, in plaats van dit te vertellen via Whatsapp, of de mail. Of doen ze het via de post zodat geen enkel bedrijf toegang heeft tot de inhoud van hun geheim?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het perfecte paar zou ik zeggen. Een humoristische uitwerking, tenminste ik kon erom lachen. Ik vraag me alleen af waarom ze elkaar nog een brief sturen, in plaats van dit te vertellen via Whatsapp, of de mail. Of doen ze het via de post zodat geen enkel bedrijf toegang heeft tot de inhoud van hun geheim?
Ja, volgens mij gaan die twee het goed met elkaar kunnen vinden. Ik heb bewust voor een brief per post gekozen, omdat ik Pierre en Mirella onafhankelijk van elkaar hun geheim wou laten opbiechten. De brieven zijn bijna op hetzelfde moment geschreven en kruisen elkaar. Per whatsapp of e-mail zou dat niet mogelijk zijn geweest. Dan zou de een op de ander gereageerd hebben. Dan had je een ander verhaal gekregen. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Dos, Leuk om een positieve draai te geven aan een dergelijk onderwerp. Mooi gedaan en veel plezier met de fiets vakantie!
Dank je. Ik zal ook naar jou zwaaien. Dat wordt waarschijnlijk op zaterdag. Je hoeft er niet voor thuis te blijven. Ik zwaai maar wat.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie gevoelige, intieme geheimen. Het enige wat ik jammer vond was de afsluitende zin bij de brief van MIrella. "Laten we een week lang geen telefonisch contact hebben..." Dat had open kunnen blijven na de aanvaarding van de consequenties. Het intieme komt terug in de keuze voor een brief. Mooi. Fijne vakantie.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben het met Resa eens. Ik zou niet afgesloten hebben met de zin "Laten we... Wel knap dat je op dit niveau kunt schrijven. Als ik n pet zou hebben, doe ik m voor je af. Chapeau.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij hebt een zeer modern sprookje geschreven want ze leven nog lang en gelukkig met elkaar. Originele (brief) vorm en je uitleg waarom ze brieven schrijven is duidelijk. Op ieder potje past een dekseltje! :nod:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Resa, Indrany, Marietje, Tja en Blavatsky dank voor jullie reactie. Dat dacht ik ook: je kunt het zo gek niet bedenken of op iedere pot past een deksel.