Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 62 Overspel

Verhaal weggehaald vanwege waardeloos. #62 Diana draaide rondjes op de toneelvloer van het theater Epidaurus. Haar roze rok danste vrolijk mee. Ze had gehoord dat het geringste geluid op de hoogste rij te horen was. Die rij bevond zich op 23 meter. Nou vond ze dat niet zo bijzonder, want als ze een keel opzette, reikte haar geluid veel verder. Maar dat was wel iets anders dan hier een speld laten vallen. Het had echter geen zin om dit uit te testen, want zij was de enige aanwezige in het theater. Ze bedacht zich niet en begon enthousiast te dansen. Dansen die ze had geleerd op de dansschool. Haar slippers waren niet te horen. Toen ze uitgedanst was, spreidde ze haar armen en boog naar het publiek dat er niet was. Tot haar verbazing werd er geapplaudisseerd. Ze keek om zich heen. Niemand te zien. Daarna richtte ze haar blik naar boven. Zat daar echt iemand die haar dansjes had gevolgd? Ze spreidde haar armen weer, maar nu met een gebaar van wie ben je? De persoon ging staan en liep naar beneden. Diana was benieuwd wie er naar haar toe kwam. ‘Victor?’ zei ze verbaasd. ‘Hallo Diana. Dat was een geweldige voorstelling.’ ‘Dank je. Ik had jou hier niet verwacht.’ ‘Ik jou ook niet.’ Ongemakkelijk stonden ze tegenover elkaar. ‘Zijn dat de dansen die je dansleraar je geleerd heeft?’ ‘Niet mij alleen, maar de hele groep.’ ‘Zeg niet dat hij met de hele groep naar bed is geweest.’ Diana zuchtte diep, zette haar handen in haar zij en keek hem dreigend aan. ‘Wat wil je daarmee suggereren?’ ‘Ik ben ruim twee maanden voor mijn werk naar Amerika geweest. Dus is de kans minimaal dat je van mij zwanger bent.’ ‘Ik weet het wel zeker. Als je denkt dat ik met de dansleraar naar bed ben geweest, dan vergis je je behoorlijk. Weet je waarom?’ ‘Nou?’ ‘Helaas valt hij niet op vrouwen. In gedachten ben ik je niet trouw geweest, maar lichamelijk wel. Kun jij hetzelfde zeggen?’ ‘Victor sloeg zijn armen om haar heen en zei: ‘Sorry schat, dat ik je van overspel verdacht.’ Ze kuste hem en zei: ‘Ik vergeef je je achterdocht.’ Dit is met een sisser afgelopen, dacht ze opgelucht.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaal weggehaald vanwege waardeloos.
Helaas heb ik je nu toch gehoord dus kom maar op met die verbeterde versie! ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Aangezien ik gevraagd werd om het verhaal alsnog te plaatsen, wilde ik het verzoek niet negeren. Toch blijf ik het waardeloos vinden. Meestal zeggen anderen zoiets, nu doe ik het zelf.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een vermakelijk verhaal. :thumbsup: Niet geheel de Tja- stijl want daarvoor is het naar mijn mening iets te zoetsappig. Waardeloos vind ik het geheel niet. Ik ben blij dat jij het hebt teruggeplaatst. :nod: Wat vind jij er waardeloos aan en wat zou je eraan willen en kunnen verbeteren? Oeps, ik klink als een coach! :p

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is inderdaad niet helemaal Tja-achtig, maar dat is ook leuk een keer wat anders ;). Ik vind het plot goed bedacht, alleen is haar man wel erg goedgelovig. Zou het niet leuk zijn om haar met haar dansleraar te laten dansen?

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Ik had het al gelezen voordat je je verhaal had weggehaald. Ik wou het even laten bezinken en toen ik het wou teruglezen, was het weg. Ik weet nog dat ik dacht: hè, beetje een tam einde, voor Tja dan toch. Goed dat je het hebt teruggeplaatst. Dat gezegd zijnde, ik vind het goed geschreven, het leest vlot weg en je ziet het helemaal. Dat de plot wat tam is, maakt het verhaal niet waardeloos.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ze is wel degelijk zwanger van de dansleraar. Vandaar de opluchting in de laatste zin. Dat is dus niet duidelijk overgekomen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, Ik vind je verhaal zeker niet waardeloos hoor. Het psychologische spelletje is mooi weergegeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet doorhad dat ze zwanger was van de dansleraar, maar weet niet of dat nu direct helder moet zijn. Maakt het ook wel een beetje mysterieus. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet waardeloos hoor, je verhaal!! Wel enkele 'mankementjes'. Bijvoorbeeld een zin waar ik me aan stoorde: "De persoon ging staan en liep naar beneden." Ten eerste: zoek een ander woord voor 'persoon', en beeldende synoniemen voor de loperwoorden 'staan' en 'lopen'. Dit ene zinnetje kan je op duizend manieren o zo veel mooier beschrijven. En ook: er klopt naar mijn gevoel iets niet met de dialoog: "Victor?’ zei ze verbaasd. ‘Hallo Diana. Dat was een geweldige voorstelling.’ ‘Dank je. Ik had jou hier niet verwacht.’ "Hallo Diane" klinkt veel te afstandelijk, ik had niet meteen door dat ze een paar vormden ... Je moet hem op zijn minst "Hallo schat" of iets dergelijks laten gebruiken, zodat de lezer meteen weet hoe nauw hij en zij verbonden zijn ... tenzij je heel erg opzettelijk voor de naam en dit soort afstandelijkheid hebt gekozen ... maar dan moet je die lijn ook verder nog duidelijker doortrekken. Ook aan het eind vind ik de dialoog niet geloofwaardig: hij geeft té snel toe. Dit kan je nog verder uitwerken, de spanning opdrijven, het de vrouw echt heel benauwd maken ... en haar dan pas opgelucht achterlaten ... :-)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank je. Ik zei al dat ik het zelf niet goed vond. Ik had eerst een konijn in mijn hoofd. 'Hallo schat,' had niet gepast. Hij was kwaad op haar.