Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61B- Provider

19 juli 2015 - 12:28
Provider ‘Ha Pap.’ ‘Kimberly, lieverd. Ben jij al uit school?’ ‘Uitval gym.’ ‘Laat me raden, zeker weer de griep. Die leerkrachten van tegenwoordig hebben geen ruggengraat. Enfin, ik probeer mama te bellen maar die neemt niet op. Is ze thuis?’ ‘Dat denk ik wel.’ ‘Waarom denk je dat wel?’ ‘Haar auto staat voor de deur en ik hoor geluiden boven.’ ‘Roep haar dan even.’ ‘Nee.’ ‘En waarom niet?’ ‘Ik houd mezelf keurig aan de door jouw opgestelde huisregels.’ ‘Schatje, ik heb zo een vergadering en dus weinig tijd. Kan je iets duidelijker zijn?’ ‘De laatste keer dat ik jullie gesloten slaapkamerdeur opende werd mijn telefoon afgepakt. Een week lang. Omdat ik jullie “pryvisie” had geschonden! Euh, daaag buurman Piet.’ ‘Piet de schilder? Heeft die slappe kwast eindelijk zijn offerte ingeleverd?’ ‘Weet ik veel. Heeft mama kunnen kiezen uit die vijftig dezelfde tinten grijs?’ ‘Geef me nu onmiddellijk je moeder aan de lijn!’ ‘Ja, ja, ik loop al naar boven. Mám, pap wil weten of Piet zijn voordeur al heeft geschuurd.’

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 12:34
Haha :) Hilarisch Marietje, al die verdoken verwijzingen :)
Bedankt voor jouw snelle en enthousiaste reactie! Werkt jouw smiley knop wel of doe jij het ook handmatig? :P

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 12:36
Haha :) Hilarisch Marietje, al die verdoken verwijzingen :)
Bedankt voor jouw snelle en enthousiaste reactie! Werkt jouw smiley knop wel of doe jij het ook handmatig? :P
Handmatig, ik kom dus niet verder dan de gebruikelijke : en ) (aan elkaar dan weliswaar)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 15:51
Erg leuk gevonden. Origineel om de dochter als intermediair op te voeren. En ondanks alle dubbelzinnigheden heeft pa nog steeds niets door... :-)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 19:03
:) Smiley doet het volgens mij. Bij mij wel in ieder geval. Wat een grappig verhaal. Niet voor de echtgenoot trouwens.
Ik hoop dat de echtgenoot dominant genoeg overkomt om als lezer te denken: logisch dat de vrouw zichzelf een verzetje gunt.;) Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 19:25
Wat een leuk verhaal! Ik moest het wel even een keer herlezen omdat ik niet doorhad dat paps naar huis belde, en niet andersom. :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 19:29
Erg leuk gevonden. Origineel om de dochter als intermediair op te voeren. En ondanks alle dubbelzinnigheden heeft pa nog steeds niets door... :-)
Ah, de coach van deze verrassende opdracht! ;) Dank je wel voor je complimenteuze reactie. Ik denk dat pa wel iets vermoedt intussen!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 19:41
Wat een leuk verhaal! Ik moest het wel even een keer herlezen omdat ik niet doorhad dat paps naar huis belde, en niet andersom. :)
?? Het lijkt mij dat dochterlief pap zijn nummer wel herkent op haar mobiel of op de huistelefoon staat het tegenwoordig ook aangegeven. Hoe had ik het voor jou in 1 keer duidelijk kunnen maken? Bedankt voor je reactie! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 20:54
@Marietje, ik heb waardering voor jouw invalshoek. Apart getroffen. Ook wel onthutsend, het kind tussen vader en moeder. Had mama (een keer schrijf je het met een hoofdletter dat niet hoeft) niet een andere tijd kunnen kiezen voor haar escapades? Met het schaamrood op mijn kaken, ik begrijp de laatste zin niet. [Mám, pap wil weten of Piet zijn voordeur al heeft geschuurd.’] Wat boeit pap wat Piet met zijn voordeur doet? Of bedoel je 'de voordeur'?

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 20:57
Marietje, Ik moest net als Darkvalley 2 keer lezen voor ik doorhad dat pa naar huis belt - maar dan komt het ook binnen ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 21:04
@Marietje, ik heb waardering voor jouw invalshoek. Apart getroffen. Ook wel onthutsend, het kind tussen vader en moeder. Had mama (een keer schrijf je het met een hoofdletter dat niet hoeft) niet een andere tijd kunnen kiezen voor haar escapades? Met het schaamrood op mijn kaken, ik begrijp de laatste zin niet. [Mám, pap wil weten of Piet zijn voordeur al heeft geschuurd.’] Wat boeit pap wat Piet met zijn voordeur doet? Of bedoel je 'de voordeur'?
Dank voor je kritische blik (M =m) en je complimenteuze reactie! De dochter is onverwachts eerder uit van school. En ja, ik bedoel (dubbelzinnig) 'de voordeur'! Of misschien ging Piet achterlangs? :P

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 21:10
Marietje, Ik moest net als Darkvalley 2 keer lezen voor ik doorhad dat pa naar huis belt - maar dan komt het ook binnen ;)
Bedankt voor je reactie! Aan jou ook de vraag: hoe had ik het voor jou wel meteen duidelijk kunnen maken?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juli 2015 - 21:55
Marietje, het probleem van Darkvaley en Janp had ik ook even. Leuke natuurlijke dialoog tussen vader en dochter. En het schaamrood kleurt ook mijn kaken, want ook ik begreep 'zijn voordeur' niet. Als je 'de voordeur' had geschreven had ik het misschien wel begrepen. Maar ik moet toegeven dat ik niet zo goed thuis ben in dit soort zaken.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
20 juli 2015 - 0:28
Ha Marietje, Je begin is niet duidelijk wie waar is.
‘Ha Pap.’ ‘Kimberly, lieverd. Ben jij al uit school?’ ‘Uitval gym.’
Een suggestie.
‘Ha Pap.’ ‘Kimberly, lieverd. Wat ben jij vroeg thuis, ben jij al uit school?’ ‘Uitval gym.’

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 juli 2015 - 13:23
Darkvalley bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat het niet voor iedereen meteen duidelijk is. Ik hoor verrassing in Pa's stem als hij zijn dochten aan de lijn krijgt en zegt "ben je al uit school?". Als Pa Kimberley's mobiel gebeld zou hebben, had hij anders gereageerd. Voor mij was het daarmee duidelijk dat Kimberley de huistelefoon opnam.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 juli 2015 - 17:12
Marietje, Ik moest net als Darkvalley 2 keer lezen voor ik doorhad dat pa naar huis belt - maar dan komt het ook binnen ;)
Bedankt voor je reactie! Aan jou ook de vraag: hoe had ik het voor jou wel meteen duidelijk kunnen maken?
Suggestie:
Ha Pap.’ Kimberly, lieverd. Ben jij al uit school?’
wordt: 'Ha Pap.’ ‘Kimberly, lieverd. Ben jij al thuis?’

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2015 - 11:12
Marietje, het probleem van Darkvaley en Janp had ik ook even. Leuke natuurlijke dialoog tussen vader en dochter. En het schaamrood kleurt ook mijn kaken, want ook ik begreep 'zijn voordeur' niet. Als je 'de voordeur' had geschreven had ik het misschien wel begrepen. Maar ik moet toegeven dat ik niet zo goed thuis ben in dit soort zaken.
:) Dank je wel, Dos!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2015 - 11:49
Reactie op: #17, #18, #19 Weer het bewijs dat iedere lezer het anders interpreteert, wat m.i. ook vaak te maken heeft met de snelheid en dus interesse waarmee de lezer leest. (correct me if I'm wrong?) Bart haalt de verrassing van de vader er goed uit. Voor mij de vraag: waarom de 1 wel en de ander niet? Mij persoonlijk zal een te duidelijke setting niet enthousiasmeren om verder te lezen. Ik wil graag als lezer getriggerd worden, dat is dus persoonlijk. Bedankt voor de re-reacties en suggesties. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2015 - 17:56
Erg leuk dat cynische ook van de dochter, volgens mij spreekt ze een heel andere taal als vader. Volgens mij zeg je 'ben je al uit school' inderdaad eerder tegen je dochter als ze thuis komt, dus denk dat dit het wel verwarrend maakt. Maar aan de andere kant wordt het daarna ook wel duidelijk dat pa zich op een andere locatie bevindt en hij dus naar huis belt. Mij stoort het warrige begin dus niet.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2015 - 20:17
Erg leuk dat cynische ook van de dochter, volgens mij spreekt ze een heel andere taal als vader. Volgens mij zeg je 'ben je al uit school' inderdaad eerder tegen je dochter als ze thuis komt, dus denk dat dit het wel verwarrend maakt. Maar aan de andere kant wordt het daarna ook wel duidelijk dat pa zich op een andere locatie bevindt en hij dus naar huis belt. Mij stoort het warrige begin dus niet.
Een tienerdochter leeft inderdaad in een andere wereld. Mooi dat jij dat eruit haalt! Bedankt voor je reactie! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juli 2015 - 21:12
Dag Marietje, een leuke invalshoek. Grote glimlach om het gesprek tussen vader en dochter. Dochterlief is heus niet gek, hè?! Ze trapt op drie staartjes tegelijk. :o Alleen met de voordeur had ik het ook even lastig, maar voor de rest geen problemen gehad. Humoristisch.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juli 2015 - 21:13
Dag Marietje, een leuke invalshoek. Grote glimlach om het gesprek tussen vader en dochter. Dochterlief is heus niet gek, hè?! Ze trapt op drie staartjes tegelijk. :o Alleen met de voordeur had ik het ook even lastig, maar voor de rest geen problemen gehad. Humoristisch.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 juli 2015 - 22:59
Dag Marietje, een leuke invalshoek. Grote glimlach om het gesprek tussen vader en dochter. Dochterlief is heus niet gek, hè?! Ze trapt op drie staartjes tegelijk. :o Alleen met de voordeur had ik het ook even lastig, maar voor de rest geen problemen gehad. Humoristisch.
Dank voor jouw reactie! :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 juli 2015 - 15:00
Geweldig! Ik heb dubbel gelegen om die opmerkingen. :lol:
Wat een mooie foto van jezelf! :thumbsup: :ontopic: Bedankt voor jouw reactie! ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 juli 2015 - 15:52
Wat een mooie foto van jezelf! :thumbsup:
:o Dankjewel. De vorige was nog van de herfst dus het was tijd voor een update ;).