Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61B Michieltje regelt het

‘Jahoor, je weet ook niet van ophouden hè’ zegt Wouter nadat hij de deur heeft opengezwaaid. ‘Waar heb je hem dit keer opgespoord?’ ‘Wat maakt jou dat eigenlijk uit?’ ‘Meneer, het spijt me. Ik was mij er niet van bewust dat deze aantrekkelijke dame hier uw echtgenoot, geregistreerde partner, vriendin dan wel serieuze scharrel is. Mijn oprechte verontschuldigingen. Ik hoop dat ik u geen serieuze emotionele schade heb berokkend.’ ‘Maakt niet uit hoor, mijn complimenten overigens voor je welbespraaktheid. Ik kan me als geen ander voorstellen dat je voor haar charmes gevallen bent. Maar geloof me, ze is het niet waard.’ ‘Ben je soms jaloers Wouter? Omdat dit jou nooit zou lukken? Kijk deze adonis hier met zijn prachtige helblauwe ogen. Dat baardje, perfect getrimd. Kan ik van jou niet zeggen.' 'Ik vind meneer er wel goed uitzien hoor.' ‘Doe me een lol Sonia. Het kan je echt niet schelen hè?’ ‘Sorry Wouter, maar volgens mij liet je me weinig keuze. Het is echt geen pretje om al twintig jaar met een man zonder humor getrouwd te zijn.’ ‘We zijn nog steeds getrouwd. En we hadden afspraken gemaakt.’ ‘Oké, als dit zo’n issue voor je is, dan regelen we die stomme scheiding van je wel. Michiel hier, die ik heb ‘opgespoord’, is toevallig advocaat. Die gaat het wel voor ons regelen toch Michieltje?’ De adonis kijkt even voorzichtig Wouter aan en knikt uiteindelijk. ‘Inderdaad, als u wilt scheiden dan zorgt ons bureau ervoor dat alles pico bello geregeld wordt. Voor een bescheiden tarief uiteraard. Als u in het bezit van een aanvullende rechtsbijstandsverzekering bent wordt dit zelfs mogelijk volledig vergoed. Betaling in natura is onder voorwaarden ook mogelijk...'

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, Jammer van die paar zinnen niet in dialoog.
Hij geeft een knipoog naar Sonia. ‘Betaling in natura is onder voorwaarden ook mogelijk…’
Het dialoog druipt al van sarcasme, de aanduiding van de knipoog is niet nodig. Een mooie beschrijving van de hipster. Met het taalgebruik zet je duidelijk de derde persoon neer die eenvoudig te herkennen is. Wellicht zou je dat kunnen doortrekken in de overige dialogen en met de dialogen zijn utierlijk beschrijven in plaats van het vertellen. Bijvoorbeeld dat de vrouw zegt, 'Zo'n mooi baardje, zou jij ook meoten laten staan. Het is de mode tegenwoordig, ze noemen het Hip.' 'Ik moet u helaas corrigeren edele schone, het is hipster.' Met plezier gelezen!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Virtuosio, met plezier gelezen, leuke invulling van de opdracht. Krijg ik het telefoonnummer van de Adonis aub? Ik heb nog wel wat te regelen met het gerecht!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal is origineel en goed uitgewerkt. Zoals al vermeld niet 100% dialoog, maar dat zie ik door de vingers. Kijk wel even naar: "Sonia, die nog bezig is met uithijgen, kijkt hem schaapachtig aan. Naast haar ligt een jongeman van een jaartje of achtentwintig. Hij heeft glanzend krullend haar en stralende blauwe ogen. Perfect getrimd hipster baardje. Fucking adonis." Wie zegt dit? Als er een verteller aanwezig is, waarom heeft die dan zo'n uitgesproken mening over de jongeman? slaat = slaakt (een zucht) Met een brede glimlach gelezen!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, Jammer van die paar zinnen niet in dialoog.
Hij geeft een knipoog naar Sonia. ‘Betaling in natura is onder voorwaarden ook mogelijk…’
Het dialoog druipt al van sarcasme, de aanduiding van de knipoog is niet nodig. Een mooie beschrijving van de hipster. Met het taalgebruik zet je duidelijk de derde persoon neer die eenvoudig te herkennen is. Wellicht zou je dat kunnen doortrekken in de overige dialogen en met de dialogen zijn utierlijk beschrijven in plaats van het vertellen. Bijvoorbeeld dat de vrouw zegt, 'Zo'n mooi baardje, zou jij ook meoten laten staan. Het is de mode tegenwoordig, ze noemen het Hip.' 'Ik moet u helaas corrigeren edele schone, het is hipster.' Met plezier gelezen!
Dank voor de aanmerkingen, ik heb het aangepast. Geprobeerd het in volledige dialoog te krijgen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Virtuosio, met plezier gelezen, leuke invulling van de opdracht. Krijg ik het telefoonnummer van de Adonis aub? Ik heb nog wel wat te regelen met het gerecht!
Dank. Ik zal het hem vragen, hij lost alles op schijnt het.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal is origineel en goed uitgewerkt. Zoals al vermeld niet 100% dialoog, maar dat zie ik door de vingers. Kijk wel even naar: "Sonia, die nog bezig is met uithijgen, kijkt hem schaapachtig aan. Naast haar ligt een jongeman van een jaartje of achtentwintig. Hij heeft glanzend krullend haar en stralende blauwe ogen. Perfect getrimd hipster baardje. Fucking adonis." Wie zegt dit? Als er een verteller aanwezig is, waarom heeft die dan zo'n uitgesproken mening over de jongeman? slaat = slaakt (een zucht) Met een brede glimlach gelezen!
Dankjewel voor het compliment. Het is vanuit het perspectief van Wouter bedoeld. Heb het nu wat aangepast om het volledig in dialoog te krijgen. Vond ik nog best lastig trouwens, dus hoor het graag als er dingen nu onduidelijk zijn.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, je aangepaste versie is voor mij geheel duidelijk. Originele invulling - een moderne zedenschets waarin alle deelnemers uit zijn op eigenbelang.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, je aangepaste versie is voor mij geheel duidelijk. Originele invulling - een moderne zedenschets waarin alle deelnemers uit zijn op eigenbelang.
Dankjewel, inderdaad het zijn allemaal egoisten.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier wordt de koe aardig bij de hoorns gevat. Als er ook nog een computer en een printer in de slaapkamer staan kan de hele bende in een keer worden afgehandeld. Ik vind dit een grappig verhaal. Hoewel het ergens absurd is, zie ik het allemaal zo voor me. Erg leuk!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig hoe ze een volkomen normaal gesprek voeren. Ik zie het zo voor me dat ze zich even aankleden, een kopje koffie doen om vervolgens de scheiding te regelen. :thumbsup: