Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61b Overspel - Blijf zelf aan de bal

"Merel? Wat? Merel, dat meen je niet! Dit kun je me toch niet aandoen?" "Uh... Johan, hallo. Ik bedoel... ben je nu al thuis? Je had toch die eh—“ "Nee, die ging niet door. Alex is ziek. Maar verdomme, Merel!" "Ziek? Wat heeft-ie dan?" "Wat heeft ie dan? Jezus, Merel! Ik tref je met een andere vent in bed en jij informeert naar Alex?" "Ja, er schijnt een heel vervelend virus rond te gaan en ik dacht als Alex—“ "Wat? Je maakte je zorgen dat ik het ook zou hebben?" "Ja, nou ja. En dan ik ook... en dan misschien ook eh... Wouter. Wouter, Johan. Johan, Wouter." "Je bent niet wijs, mens! Ga je me nou heel beleefd voorstellen aan die naakte ploert in mijn bed?" "Johan, ik snap dat je een beetje overstuur bent, maar Wouter hier is geen ploert. Wouter heeft vanmorgen, voordat we… nou ja ‘dit’, wel mooi even onze router helemaal opnieuw geïnstalleerd. Dankzij Wouter hebben we weer internet, Johan” “Internet? Internet?? Merel, snap je dan écht niet wat dit betekent?” “Johan, doe even rustig. Je maakt me bang. Ja, ik weet wat dit betekent. Wat wil je dat ik zeg? Dat het niet is wat het lijkt? Het is precies wat het lijkt, Johan, en daar kunnen we heel dramatisch over doen en we kunnen gaan schreeuwen en met dingen gooien, maar zulke mensen zijn wij niet, Johan. En bovendien verandert het daar niet mee. Dus laten we ons als volwassen, goed opgevoede en bovengemiddeld hoog opgeleide mensen gedragen en kijken hoe we vanaf hier verder gaan, oké?… Johan, oké? “Oké, je hebt misschien wel gelijk.” “Goed zo, dat is beter. Doe nou eerst je jas uit — Wouter, doe jij je broek aan — en zet even koffie of zo, dan kunnen we straks, beneden, rustig bespreken hoe we vanaf hier verder gaan.” “Ehm… Wouter, suiker en melk?” “Johan, ik denk dat het beter is als Wouter naar huis gaat. Wouter, ik denk dat het beter is als wij elkaar even niet meer zien. Volgende week misschien weer, goed?” “Merel, hebben we echt weer internet?”

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Bartsnel, Haar man laat erg over zich heen lopen door mevrouw. Stuk was erg leuk maar ik had wat moeite het hier en daar te volgen. Bijvoorbeeld:
"Wat? Je maakte je zorgen dat ik het ook zou hebben?" "Ja, nou ja. En dan ik ook... en dan misschien ook eh... Wouter. Wouter, Johan. Johan, Wouter."
Ik las dit nog in de discussie dat mensen ziek konden zijn en dat zijn vrouw namen ging opnoemen. Met name de zin erna,
"Je bent niet wijs, mens! Ga je me nou heel beleefd voorstellen aan die naakte ploert in mijn bed?"
versterkte dat beeld. Wellicht een beetje husselen qua volgorde en dan loopt het weer. In ieder geval met plezier gelezen!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het lezen, Darkvalley. "...misschien ook eh... Wouter." — hier noemt ze de naam Wouter voor het eerst en dan: "Wouter, Johan. Johan, Wouter" — hier stelt ze de beide mannen aan elkaar voor.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Bartsnel, dat snapte ik nadat ik de tekst nogmaals had gelezen. In eerste instantie is de referentie naar Wouter niet sterk. Dat is wat ik probeerde te vertellen. Het zijn teveel wouter's en johan's door elkaar heen op dat moment. De zin erna doet aan alsof de naakte ploert nog niet is geintroduceert aan Johan. Suggestie: "Ja, nou ja. En dan ik ook... en dan misschien ook eh... Wouter." "Je bent niet wijs, mens! Ga je me nou heel beleefd voorstellen aan die naakte ploert in mijn bed?" "Johan, Wouter, Wouter, Johan. Ik snap dat je een beetje overstuur...... " Of iets dergelijks. :)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Suggestie: "Ja, nou ja. En dan ik ook... en dan misschien ook eh... Wouter." "Je bent niet wijs, mens! Ga je me nou heel beleefd voorstellen aan die naakte ploert in mijn bed?" "Johan, Wouter, Wouter, Johan. Ik snap dat je een beetje overstuur...... " Of iets dergelijks. :)
Eik neen, zoals Bart het doet is het toch duidelijk? En beter. Hij gaat toch zelf niet vragen om voorgesteld te worden? Nee Bart, ik zou het echt neit veranderen! Ik vind het leuk zo.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
bartsnel, Heel komisch, vooral:
Dus laten we ons als volwassen, goed opgevoede en bovengemiddeld hoog opgeleide mensen gedragen en kijken hoe we vanaf hier verder gaan, oké?
Dingetje: 'Merel, hebben we echt weer internet?” - Hebben we echt weer internet, Merel?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit ook een grappig verhaal met het Internet als een happy end. Merel heeft nog plezier gehad aan de installatie; bij mij was het verschillende malen één grote ramp!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk, daarom mag een schrijfcoach wel een opdracht bedenken maar niet invullen want kom hier maar eens overheen met een betere! Sterk geschreven dialoog, knap gedaan dus! :)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik beloof jullie dat ik nog geen idee had wat ik zelf zou gaan schrijven op het moment dat ik de opdracht bedacht. Bedankt voor het lezen en de complimenten.